שאלות לנציגי משרד הפנים

../images/Emo124.gif שאלות לנציגי משרד הפנים

ביום ה', 18.11.04, בין השעות 17.30-16.00, יתארחו בפורום נציגי משרד הפנים. האירוח מוקדש לעניינים הקשורים למחקר הגנאלוגי, וכל שאלה בנושא אחר - תיענה רק במידה ויהיה זמן. אנא, שרשרו שאלותיכם כאן. ארנון
 

כוכה

New member
זיהוי אנשים מכתובות ישנות../images/Emo11.gif../images/Emo22.gif

בחקירותינו הגנאולוגיות אנו ,נופלים" מדי פעם על קרוב רחוק שהתברר כי חי בארץ בימי קום המדינה או לפני כן ויש בידנו כתובת. לעתים ממכתב ישן, לעתים מפרסום כלשהו בו נתקלנו, עיתון וכו'. השאלה היא איך בעזרת בסיסי הנתונים שבידי המדינה - אנו מגיעים למציאוֹת. האם פקידי משרד הפנים רשאים, או מקבלים עידוד לסייע בחיפושים שכאלה. תודה
 

ornan

New member
ובאותו עניין אך יותר מורכב

מה קורה אם יש לנו רק את השם ואיננו יודעים כלל את כתובתו.
 
ואם אותרו פרטי השם המבוקש

מי זכאי לקבלם? דוגמאות: 1. קרובים שעלו לארץ בשנות העשרים חזרו לפולין ונספו בשואה. 2. ילד שהוריו נספו בשואה, עלה לארץ בתקופת השואה/אחריה?אח"כ הגר לאירופה/אמריקה ,שמות הוריו לא ידועים ולכן לא ידועה מדת הקרבה למחפשים. תודה.
 

עינית

New member
ואם יש שם משפחה וכתובת ישנה

ואין שמות פרטיים, האם אפשר להעזר במשרד הפנים?
 
איתור אנשים

על-פי כתובת ישנה, לא ניתן לאתר אנשים. עם זאת, על-פי שם משפחה ומידע נוסף, כגון: מקום ותאריך לידה, ניתן לאתר האדם.
 
איתור תושבים

שלום רב, כעיקרון, עפ"י חוק מרשם התושבים כל אדם רשאי לקבל כתובתו של אדם אחר \ הרשום במרשם תושבים. על-מנת להקל על החיפוש אנו במשרד הפנים דורשים את מירב הפרטים על התושב אותו מבקשים לאתר כדוגמת: מס' הזהות, שם פרטי ומשפחה, שמות ההורים, שמות קודמים, מקום ותאריך הלידה, כך שהחיפוש ממוקד, קל יותר, אמין ונכון. במידה וחסרים חלק מהפרטין לעיל האיתור קשה יותר עד בלתי אפשרי.
 

ענתר

New member
גירסה קצת שונה

בידי שם קרוב משפחה וכתובת שנפטר ללא אישה וילדים בשנת 1949 יש שמועה שהיה לו אח בארץ, איך ניתן לברר על האח, המחשבה הייתה דרך הדירה בתל אביב, האם ניתן לברר מי ירש אותה?
 
גירסה קצת שונה

שלום רב, בקובץ מרשם התושבים אין מידע על ירושות וכד'. אולם אאם ברשותך מידע כדוגמת שם המשפחה, השם הפרטי, מקום ותאריך הלידה של מי שאתה מעוניין לאתר, ייתכן ונצליח לאתר עפ"י מידע זה.
 
זיהוי אנשים מכתובות ישנות

שלום רב, ךצערי הרב, קשה מאוד לאתר תושבים או אזרחים עפ"י כתובת בלבד, ומה עוד שייתכן ששמות שונו.
 

friend9

New member
רשימות מרוכזות על שינוי שם משפחה

האם בידי משרד הפנים (או משרד אחר) רשימות מרוכזות של שינויי שמות משפחה? אם כן - מה הגישה אליהן? האם יש אפשרות חיפוש ממוחשב?
 

מירונו

New member
האם יש רישום מרוכז של תעודות לידה

ופטירה מאז קום המדינה? אם כן - האם הוא פתוח לעיון הציבור? ממוחשב? נגיש/יהיה נגיש ברשת?
 
תעודות לידה

בבתי החולים יש אריכיון תעודות לידה ניסתי את בית חולים העמק וקבלתי צילום של תעודת הלידה שלי משנת 1933 למרות שגם המקורית אצלי לא הצלחתי לקבל יותר נתונים - כמו שעת לידה וכו'
 
שעת לידה

שלום רב, משרד הפנים אינו נותן מידע על שעת הלידה, למעשה מידע זה לרוב אינו מצוי ברשותנו ובוודאי שלא בשנתון 1933.
 
רישום לידות

בגנזך הכללי של המשרד קימיםם ספרי לידות, אשר מטעמי צנעת הפרט אינם ניתנים לעיון. כל בקשה צריכה להיות מוגשת לגופה, בלשכת מנהל האוכלוסין או באמצעות מרכז המידע הטלפוני.
 

נאוהג

New member
איזה מידע אפשר לקבל ?

ידוע לי שבארה"ב ניתן לקבל תמורת תשלום מידע רב כולל איתור כתובת לפי שם נעורים. איזה מידע ניתן לקבל בארץ ? והאם הוא בתשלום?
 

כוכה

New member
האם יש ריכוז של שמות נפטרים|גולגולת

וכתובתם האחרונה. ואולי גם שארים???
 

עדנה4

New member
האם יש אפשרות למצוא ברישומים

שמות המשפחה של הנשים לפני נישואיהן, גם אם זה לפני שנים רבות. למשל אסתר ורהפטיג שנפטרה כנראה בערך ב1920, וזה ניחוש. הייתי מאוד רוצה לדעת בודאות את שם אביה למשל.
 

עינית

New member
מתי נערכו מפקדים בארץ?

האם יש מפקד אוכלוסין מימי הבריטים? מתי יפורסם? מתי נערך המפקד הראשון של מדינת ישראל ומתי יפרסמו אותו לציבור?
 
למעלה