שאלות לאירוח צבי שוורצמן

RelatioNet

New member
נסיעה לפולין

בשמת שלום נראה כי לא הספקת להכיר את הפורום הנוכחי. הגעת למקום הנכון אין לי ספק כי בעוד זמן קצר תקבלי סיוע מחברי הפורום הידועים בעזרה ההדדית שהם מעניקים האחד לשני ושבודאי יסייעו לך בחלק מהשאלות שהעלית.
 

איפום

New member
מיהו ניצול שואה?

איך אתם ב-relationet מגדירים מי הוא ניצול שואה שהפרוייקט מטפל בו?
 

RelatioNet

New member
אנחנו לא פורמליסטים

מאחר ומטרתנו לאתר קרובי משפחה שקשריהם נותקו בגלל אירועי השואה איננו קובעים מי נחשב לניצול שואה וכל אחד רשאי להגדירו לצורך המיזם כראות עיניו. מקובל לחשוב כי מי שחי בליל הבדולח באירופה נחשב לניצול שואה ויש כמובן כאלה החולקים על הגדרה זו. אנחנו חושבים כי אפשר למשל לראיין גם בן או בת של ניצול שואה שכלל לא היו בשואה ובלבד שיכירו את המידע אודות הניצול. שהרי אחת המטרות היא למצוא בני דודים.
 

mishmish25

New member
שלום

רציתי לשאול אותך האם לדעתך יש סיכוי שאני אוכל לאתר ילד שהוצא מגטו לודג' כשהיה בן שנתיים? אין לי שום מסמכים עליו חוץ מתמונה אחת. אני רק יודעת את שמו, משה טמפלהוף בן יעקוב טמפלהוף. סבא שלי ז"ל הצליח בזמנו לאתר את שמו בבית יתומים ברוסיה ולא יותר מזה. יש לך כיוון אולי שאני יכולה לחפש שם? תודה מיקי
 

RelatioNet

New member
הילד מגטו לודז'

מיקי שלום, לדעתי כל מי שאין עליו עדות ברורה כי נספה ראוי לתקווה חקירה ובדיקה , כל שנה מתגלים ניצולי שואה שנחשבו לנספים. הציצי בתמונת הבית שבחרנו לאתר RelatioNet רואים שם משלוח של יהודים שהגיעו ל "משטח הפריקה" באושוויץ, מאות ואולי אלפי אנשים המומים וממושמעים נשלטים ע"י כמה אנשי SS בודדים, ראי את האימא ותינוקה שנשלחו זה עתה לתאי הגזים, הגבר העומד בין השורות שאיבד את נעלו ועוד. ייתכן ויש שם מעטים שניצלו את המצב וחמקו, אותם ואת כל אלה שמזלם שפר עליהם אנחנו מחפשים.
 

american18

New member
איתור ספק ניצול שואה

יש לי קרוב משפחה שנעלם לפני השואה בגרמניה בדרכו לארץ ישראל, מהם הדרכים לדעת האם ניצל או לא, ואם כן היכן הוא כיום.
 

RelatioNet

New member
מה עלה בגורלו של בנימין קנובלביץ

גם לך אני ממליץ להצטרף לפורום הנוכחי, אין לי ספק כי תקבל הדרכה ותמיכה מחברי הפורום
 

american18

New member
אף אחד מהמשפחה לא יודע

לצערנו כמה מבני המשפחה נפטרו לאחרונה בגיל צעיר, כך שגם אם מישהו בדק את הנושא אין אפשרות לשאול אותו. ב. אכן אצטרף לפורום לאחר שנודע לי עליו היום.
 

yehudad

New member
ערב טוב לצבי ולכולם../images/Emo70.gif

אני שמח לפתוח את האירוח ומקווה שנפיק ממנו את המיטב. ארוח מהנה
 

RelatioNet

New member
שלום וערב טוב -

לארנון ולחברי פורום "שורשים משפחתיים" שלום וערב טוב. בשמי בשם שותפיי למיזם ובשם המכללה האקדמית להנדסה בת"א שבה ומתוכה אני פועל אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להתארח בפורום. אנסה לענות על שאלותיכם ולתאר ככל האפשר את מיזם RelatioNet על חלק מהשאלות שכבר הוצגו במשך היום אענה מיד בשרשור חוזר. המכללה האקדמית להנדסה בת"א שמה לה למטרה לנסות לאתר קרובי משפחה חיים הנחשבים אבודים בעיני ניצולי שואה או בעיני בני משפחתם ובהימצאם יגדלו המשפחות ויתרחבו. פרוייקט RelatioNet שייעודו לאחד משפחות יהודיות שהתנתקו בשואה, תוך ניצול הנוכחות ההמונית של האינטרנט בכל בית בעולם המערבי, והזיכרון החי של ניצולי השואה שהיו בגיל 10 ומעלה כשמשפחתם התרסקה וזוכרים שמות של קרובי משפחה שהקשר אתם אבד. יש בעולם עשרות אלפי יהודים שיש בינם קשרים של בן-דוד שני ואפילו בן-דוד ראשון, שאינם יודעים זה על זה, והתהליך שפותח יאפשר לבני נוער השולטים באינטרנט לחבר את המשפחות האלה מחדש. ההערכות הן כי: א. יימצאו בני דודים ראשונים ושניים לבני הניצול. ב. יימצאו מעט קרובים מקרבה ראשונה לניצול כמו אח/ות בן/ת נכד/נכדה. ג. יתגלה מידע שיסביר מה קרה לקרובי הניצול במידה ויתברר סופית כי אמנם נספו. לצורך כך ייחקר דור הורי הניצול, דור הניצול וצאצאיו. לא מדובר בגנאולוגיה קלאסית אלא חקירה ממוקדת במעגל המשפחתי המקיף את הניצול הדרך: לפרסם את סיפור הניצול באינטרנט החופשי (לא במאגרים סגורים) כך שכל מנועי החיפוש יוכלו להציגם, הדרך שנבחרה היא פרסום באמצעות בלוג (יומן רשת) הניתן חינם והנמצא בשליטת ובאחריות המפרסם.
 

טיפקסית

New member
צבי אשמח לעזרתך דחוף

אני טסה בשבוע הבא לפולין במסגרת ביה"ס מחפשת מידע על השאלה להיכן נשלחו יהודי העיר וולוצלבק האם יש לך בפרויקט ניצולים ששרדו מאותה עיר ויודעים להיכן נשלחו יהודי העיר וולוצלבק בבקדה זה דחוף זה לצורך המסע שלי האם ייתכן כי כמו ששאלתי בשרשור נשלחו יהודי וולוצלבק למחנה ההשמדה חלמנו אשמח אם תוכל להפנות אותי למקורות ברשת שיוכלו לענות לי על שאלה זו בקפידה
 

ilanab56

New member
../images/Emo92.gif מחקר ע"י תלמידים

לצבי שלום, האם ניתן לתת לתלמידים שבפרוייקט לחקור על אדם שכבר הלך לעולמו? מדובר באבי שהיה ניצול שואה, משפחתו הקרובה נספתה בשואה, אני בעצמי עורכת עליו מחקר והעניין בו רב ביותר. ככל שהדבר ניתן אשמח לשתף בכל המידע שכבר ידוע לי ולעבוד בשיתוף פעולה עם תלמיד שמעוניין בכך. הרי לא לכל התלמידים יש קרובי משפחה ניצולי שואה וחלק נדרשים ל"אמץ" ניצול. תודה על מענך, אילנה
 

RelatioNet

New member
ניצול שהלך לעולמו

אפשר לחקור גם אודות ניצול שהלך לעולמו, ראי דוגמא בקרוב נפרסם את רשימת בתי הספר המשתתפים בפיילוט כולל הרכזים וכך תוכלי להתחבר
 

american18

New member
יש לי שאלה לגבי ניצולים מקרב המגזר

החרדי, הרי בתי ספר חרדיים לא משתתפים בפרוייקט היות והשימוש באינטרנט נאסר על ידי הרבנים, אז איך אתם מתכוונים להגיע אליהם? מהם הדרכים בהם תשתמשו על מנת להגיע אליהם אם תנסו?
 

american18

New member
יש לי תשתית על מנת להרחיב את המידע

על ניצולים מהציבור החרדי, אך אני זקוק לתמיכה הן מהבחינה הרעיונית והן מהבחינה הכספית. (אני צעיר בן 18 שיש לי את האפשרויות ויש לי תמיכה כללית מרב וארגון כלשהו, אך לא בתחום השואה). אם נוכל לשתף פעולה אשמח מאד. אגב, כרגע אני באינטרנט מסלולרי.
 

RelatioNet

New member
המגזר החרדי

עשינו כמה נסיונות לצרף בתי ספר חרדיים לפיילוט ונכשלנו. הסיבה: אין להם אינטרנט ייתכן וצריך לפנות לגדולי התורה כפי שעשה סטיבן שפילברג בזמנו ולקבל את ברכתם.
 

american18

New member
כפי שאמרתי יש לי כמה אפשרויות

אשמח אם אוכל ליצור עמך קשר, כך שאוכל לדון עמך על כך בהרחבה.
 
למעלה