שאלות לאירוח צבי שוורצמן

../images/Emo124.gif שאלות לאירוח צבי שוורצמן

שלום לכולם
היום, יום ג', 12.10.04, בין השעות 21.00-20.00, יתארח בפורום מר צבי שוורצמן, הוגה פרוייקט RelatioNet. אנא, שרשרו שאלותיכם כאן. ארנון
 

deebeebee

New member
שלום

א. האם הפרוייקט עוסק באיתור בלבד או גם מנסה ללמוד מה עלה בגורל אדם מסויים במידה ולא ניתן לאתרו? ב. מה עלי לעשות כדי לצרף שם/שמות אנשים אותם אני מנסה לאתר? תודה
 

RelatioNet

New member
לא רק איתור

דפנה שלום תקוותנו כי במהלך הראיונות החקירות והתפתחות המידע שיצטבר בבלוג של הניצול יתבהרו כמה תמונות מטושטשות מן העבר וניתן יהיה להעריך מה קרה גם לחלק מקרוביו שנספו. אני מציע לך ליזום פתיחת בלוג לכל ניצול שאת חוקרת/מכירה ולפרסם את מירב המידע אודות הקרובים הידועים לך. תוכלי להיעזר ב מדריך ליצירת בלוג RelatioNet בבלוגר של גוגל שכתבנו ונמצא באתר הבית מתחת לתפריט Help
 
תגובות התלמידים לפרוייקט

היי, צבי
אני שמח שבאת להתארח בביתנו, ובטוח שתרגיש כאן בנוח.
כיוון שהפרויקט כבר התחיל בכמה בתי ספר, אשמח לשמוע על תגובות התלמידים. האם הם רואים בכך "מטלה חינוכית", ומתייחסים אליה בהתאם, או שמא הם נלהבים מן הרעיון להיות שותפים לפרוייקט ענק ובעל חשיבות
האם שילוב האינטרנט בעניין מגביר התעניינותם בנושא, מעל למה שיכולה היתה להיות רמת ההתעניינות ב"ראיון ניצולי שואה"
ארנון
 

RelatioNet

New member
התלמידים שכבר התחילו

התלמידים נמצאים ממש בתחילת הדרך ולכן קשה לי להעריך מה מניע אותם. החובה? ההיבט הבלשי מחקרי? הרצון לתרום? או אולי הכול גם יחד. מה שכבר התברר לי בשיחותי עם המורים והמנהלים המשתתפים בפיילוט שיש להם היכולת להשוות עם מטלות אחרות בבית הספר כי התלמידים מגלים עניין רב, מבינים את החשיבות ויעשו כמיטב יכולתם. היום למשל התחילו תלמידי בית חינוך תיכון ע"ש כצנלסון בכפר סבא בקידוד שמות הניצולים שקבלו ובהכנת התשתית לבלוגים. ואם אפשר לשפוט ע"פ מידת ההאזנה והקשב שלהם לדברי ההסבר, נראה שהם אמנם מתייחסים למיזם בכל הרצינות הראויה. כמובן שהאפשרות שלהם לנצל את האינטרנט על כל מרכיביו: עריכה, עיצוב ופרסום אתר אינטרנט המכיל מידע ומסר משמעותיים , שימוש במאגרי מידע, חיפושי מידע חכמים, שימוש ב ICQ ובמסנג'ר לצורך תקשורת מהירה וזולה (למעשה חינם) ביניהם ובין חוקרים אחרים ברחבי העולם, התחברות לפורומים, סריקה ועיבוד תמונות, פענוח מסמכים והיכולת לעבוד מכל מקום גם בבית ובספריה פותחים מרחב יצירתי אישי עצום המאפשר לכל אחד להתבטא והופכים את המיזם למעניין. מובן כי לעיתוי עליית המאגר של "יד ושם" לאוויר תהיה השפעה על כמות ואיכות המידע שיצטבר ויפורסם.
 

אילש

New member
שלום,למה בלוגים

האים אפשר לפרסם גם באתרים רגילים או חובה שיהיה בלוג?
 

RelatioNet

New member
לא מוכרחים בלוג

אפשר לפרסם את המידע אודות הניצול גם באתרי אינטרנט רגילים, אלא שלבלוג כמה יתרונות א. הוא ניתן חינם. ב. הוא מאפשר לקוראים להגיב באמצעות כתיבה ישירה לתוך המאמר שפורסם, ובמקרה שלנו להוסיף מידע מכל מחשב בכל מקום בעולם. ג. הבלוגר של גוגל מאחד בלוגים בעלי עניין משותף כמו שמות משפחה ושמות ערים ועיירות. ולמעשה הבלוגים הקשורים מוצאים האחד את השני באופן אוטומטי
 

smerav1

New member
איתור קרוב ע"י תמונה

האם קיימת אפשרות לאתר קרוב משפחה באמצעות תמונה בלבד?
 

RelatioNet

New member
תמונה אחת = 1000 מילים

RelatioNet מאופיין בהעלאת המידע אודות הניצול לאינטרנט ואיתורו בעזרת מנועי החיפוש החופשיים שכידוע מחפשים טקסט, ז"א צריך להקליד בתיבת החיפוש מילות מפתח כמו שם פרטי, משפחה , עיר, מדינה וכו'. גם מנועים המכילים תמונות כמו גוגל או אלטה ויסטה מאנדקסים את התמונה באמצעות מילים ומוצאים את התמונה בעזרת טקסט הנמצא בכיתוב ה alt של התמונה (הכיתובית הצהובה המופיעה כאשר עומדים על התמונה) או בטקסט הצמוד לתמונה. כיוון שתמונה אחת שווה הרבה מילים אנחנו ממליצים להציג תמונות רבות ככל האפשר בבלוגים ולצרף להם כיתוב המתאר את אשר רואים בתמונה. למשל התמונה בבלוג של הגב' זיסל בה רואים אותה ואת חברותיה מיד לאחר השחרור וההבראה בשוודיה. גם האפשרות להעלות תמונות לאינטרנט החופשי ללא תשלום מנוצלת ע"י RelatioNet ובמדריך למשתמש מתוארת השיטה
 

ענתר

New member
כיצד אתם מאתרים את הניצולים?

כיצד נעשית ההתאמה בין הנוער והניצול? מה תהליך ההכשרה של הנוער לעניין? והאם ניתן להמליץ לכם על ניצולים?
 
לצבי שלום, אם ניתן להמליץ על ניצול

אל מי עלי לפנות? הניצול הוא תושב ירושלים . תודה רחל
 

RelatioNet

New member
איתור הניצולים

ענת שלום רוב התלמידים מביאים את הניצול "מהבית" ז"א הם מראיינים בן משפחה, מאחר והעבודה נעשית ע"י 2 תלמידים לפחות, אפשר לגבש צוותים בהם לאחד מהתלמידים אין מרואיין במשפחה. בנוסף אנו מעודדים ארגונים מקומיים כמו עמותת "יש " "עמך" "ליונס" לתאם וליצור את הקשר בין בתי הספר והתלמידים לניצולים למשל: בי"ס כצנלסון בכ"ס קיבל רשימת ניצולים תושבי כ"ס מעמותת "יש" בראשות הגב' תמי בן אור שהתגייסו למבצע דברו עם הניצולים והכינו אותם לראיונות. גם בתי אבות ודיירים ב "דיור מוגן" משתתפים במיזם ודייריהם יכולים להתחבר לבתי ספר בסביבתם. אגב, בחלק מהם יש לדיירים אינטרנט מהיר בחדרים והם מראיינים את עצמם ויש כבר התחלה ב "בית בכפר" למשל, הבלוג של שמואל אמיד בקרוב נפרסם את רשימת בתי הספר המשתתפים במיזם עם כתובת הרכז בבית הספר ואפשר יהיה לפנות ישירות ולהציע מועמדים לראיון.
 

לוטקה

New member
כיצד נבחר בי"ס שישתתף בפרוייקט?

האם בתי הספר יוזמים פנייה אליכם או שיש לכם עם/ דרך משרד החינוך? אילו קריטריונים קובעים איזה בית ספר יצטרף ליוזמה, איזו כיתה ואילו תלמידים?
 

RelatioNet

New member
איזה בתי ספר משתתפים במיזם

אנו נמצאים כעת בשלב הפיילוט בו משתתפים כ 10 בתי ספר מאזור השרון והמרכז. גם ביה"ס האזורי "הר וגיא" שבקיבוץ דפנה הצטרף ונבחנת האפשרות לצרף לפיילוט גם בי"ס מבאר שבע. כל בי"ס המבקש להצטרף יכול לפנות אלינו כדי לקבל הדרכה הנוגעת בעיקר לגיבוש צוות המורים המשתתף במיזם (היסטוריה, גיאוגרפיה, פסיכולוגית, יועצת שכבה, אנגלית, חיבור – כתיבה יוצרת, מנהל אתר האינטרנט של בית הספר) בראשות מנהל, סגן מנהל או רכז שכבה. לאחר שהצוות בבית הספר מתגבש אנחנו מגיעים למפגש אתם בו אנו מסבירים את העקרונות ואת דרך הפעולה. מפקחי ההיסטוריה במשרד החינוך הממלכתי והממלכתי דתי המליצו על דרך פעולה ונקבע כי בינואר פברואר 2005 ייבחן הפיילוט ובמידה ויתברר כי הצליח, הוא יופעל בכל בתי הספר התיכוניים בישראל.
 

bilen

New member
גוייסתי לסייע לנער שמשתתף בפרוייקט,

הוא פנה לזוג מבוגר שהיו מוכנים לשתף פעולה, אבל שאלו שאלה חשובה לגבי השיתוף במידע. כפי אנו מכירים מהפורום הזה ובכלל, הרי חלק מהאנשים לא ספרו מעולם לילדיהם או לבני משפחה על קיום משפחה קודמת או על חלק מהאירועים, יש כאלה שעדיין חוששים מפרסום חלקים מהמידע בדרך שאיןלהם שליטה עליו. קשה להם להבין את היתרונות של האינטרנט לעומת החסרונות המועטים במקרה זה. איך מפיגים את חששותיהם ואיך מסבירים לאנשים בשפה מובנת להם ובאופן שיביא אותם לשתף פעולה ? האם תוכל להסביר מנסיונך ?
 

RelatioNet

New member
חיסיון המידע והביטחון האישי

התלמידים, בשלב ההכנה לומדים כי יש מידע רגיש אותו לא מפרסמים בבלוג. הם מחליטים יחד עם הניצול וקרובי משפחתו איזה מידע יפורסם מיד ואיזה יועבר אישית לפונה שיימצא מתאים רק לאחר שהתברר כי יש קשר משמעותי ביניהם. הם נמנעים למשל מלפרסם כתובת מדויקת של הניצול ומסתפקים בדואר אלקטרוני, שם העיר והמדינה. מידע מדויק מפורסם רק לפי הסכמה מפורשת . התלמידים נדרשים לתמצת את סיפור הניצול ל "מילות מפתח" שתפקידם להתאנדקס במאגרי מנועי החיפוש החופשיים (חינמיים) מילים אלו ישמשו מאוחר יותר כדי לשלוף את הבלוג והמידע הנמצא בו. אין לנו עדיין מספיק ניסיון שעל פיו נוכל לקבוע האם המרואיינים "ייפתחו" או לא. בשלב זה אנחנו מראיינים רק כאלה שהביעו את הסכמתם, ומקווים כי תחזית הפסיכולוגים אתם התייעצנו תתממש והמרואיינים בשלב מתקדם זה בחייהם יבינו כי זהו "חלון ההזדמנות" האחרון.
 

אילת27

New member
לצבי שלום

איך אני יכולה לדעת מה עלה בגורלם של בני משפחתי ???????????????? האם יש אתר לאיתור קרובים?
 

טיפקסית

New member
שלום צבי אני זקוקה לעזרה דחוף

קודם כל שמי בשמת ואני בת 18 בשבוע הבא אני טסה במסגרת ביה"ס שלי לפולין למסע שאולי הוא החשוב ביותר בתולדותיי השאלה שלי היא כזו: משפחתו של סבי ומשפחתה של סבתי התגוררו בעיר וולוצלבק בפולין למשפחות קוראים בוק ויחימוביץ' תקופה ארוכה לפני היציאה למסע [זה מכבר חצי שנה שאנו מנסים] ניסינו לברר להיכן נשלחו יהודי אותה העיר- יהודי וולוצלבק מצאנו מקור מידע אשר מסתמך על מסמכים שלא ידוע האם הם אמיתיים או שמא מזויפים והמדברים על כך שיהודי העיר וולוצלבק נשלחו למחנה ההשמדה חלמנו כיצד ניתן לדעת האם אמת בדבר? זאת אומרת האם יהודי העיר באמת נשלחו לשם אני אהיה בחלמנו ורציתי לדעת שבמידה ויש קשר וייתכן כי בני משפחתי הושמדו במחנה הנ"ל. כיצד אוכל לאמת זאת [אני טסה ביום רביעי הבא] ואשמח אם תוכל להפנות אותי למקורות ברשת שיכולים לתת לי מידע מדויק ונושא שני לפני שנה השתתפתי בפרויקט קריאה בינלאומי של בית לוחמי הגטאות ופרויקט ציונות 2000 בו שתי כיתות האחת נמצאת בישראל והשנייה מעבר לים קוראות ספר משותף [אנחנו קראנו את הספר "לילה" מאת אלי ויזל] ומתדיינות על דילמות הנובעות מתוך הספר ובכלל על עלילת הספר כולו. הפרויקט היה בשבילי מאוד חזק ואני חושבת שאזכור זאת כחוויה רק רציתי לומר שפרויקטים אלו ניתנים לתשבוחת ואולי הם החשובים ביותר בכל תוכנית הלימודים התוכנית שהקמת ויזמת צריכה לשאת את הדגל ולחבר בין הדור של ניצולי השואה לבינינו- ילדי דור העתיד שא ברכה והמשך מוצלח לפרויקט תודה על התשובה
 
למעלה