התלמידים שכבר התחילו
התלמידים נמצאים ממש בתחילת הדרך ולכן קשה לי להעריך מה מניע אותם. החובה? ההיבט הבלשי מחקרי? הרצון לתרום? או אולי הכול גם יחד. מה שכבר התברר לי בשיחותי עם המורים והמנהלים המשתתפים בפיילוט שיש להם היכולת להשוות עם מטלות אחרות בבית הספר כי התלמידים מגלים עניין רב, מבינים את החשיבות ויעשו כמיטב יכולתם. היום למשל התחילו תלמידי בית חינוך תיכון ע"ש כצנלסון בכפר סבא בקידוד שמות הניצולים שקבלו ובהכנת התשתית לבלוגים. ואם אפשר לשפוט ע"פ מידת ההאזנה והקשב שלהם לדברי ההסבר, נראה שהם אמנם מתייחסים למיזם בכל הרצינות הראויה. כמובן שהאפשרות שלהם לנצל את האינטרנט על כל מרכיביו: עריכה, עיצוב ופרסום אתר אינטרנט המכיל מידע ומסר משמעותיים , שימוש במאגרי מידע, חיפושי מידע חכמים, שימוש ב ICQ ובמסנג'ר לצורך תקשורת מהירה וזולה (למעשה חינם) ביניהם ובין חוקרים אחרים ברחבי העולם, התחברות לפורומים, סריקה ועיבוד תמונות, פענוח מסמכים והיכולת לעבוד מכל מקום גם בבית ובספריה פותחים מרחב יצירתי אישי עצום המאפשר לכל אחד להתבטא והופכים את המיזם למעניין. מובן כי לעיתוי עליית המאגר של "יד ושם" לאוויר תהיה השפעה על כמות ואיכות המידע שיצטבר ויפורסם.