לתמרל
ביה"ס אכן גרם לי להתחיל את עבודת השורשים, אבל אם לומר את האמת המורה שלי בכיתה שכביכול הייתה אמורה ללוות את התהליך, לי כמעט ולא עזרה, היא ניסתה, אבל היא לא נתנה לי יד חופשית כדי לעבוד על הפרק, אני הרגשתי בכל אופן שהיא יותר דיכאה את הרעיונות שלי, וגרמה לי לחשוב שאני חיבת להשאר בכללים (חוץ מזה הייתי חייבת להישאר במגבלות הזמן של הגשת הפרקים) מה שגרם לי לרצות להמשיך בעבודה היו, כל הסיפורים שאמא סיפרה, על עלייתה ארצה של המשפחה, על ניצולי השואה, ועל אלה שלא ניצלו, גרמו לי להרגיש, שמישהו חייב להנציח את אותם הסיפורים, כי אני לא אזכור, ואם כך איך הם יעברו מדור לדור. בקשר למי לקח את מי לטיול שורשים בטרנסילבניה, התשובה היא כזאת: סבתא שלי שמעה שבן דוד של אמה הולך עם משפחתו לטרנסילבניה לבקר את קבר סבו היא אמרה "גם אני רוצה", כאשר אמי שמעה זאת היא גם אמרה "גם אני", וכשאני שמעתי זאת אמרתי "גם אני רוצה לבוא". אז זה היה בערך ככה.