ערב טוב למיכאל ולכולם

talia olav

New member
דפי עד 1955 - 1957

מיכאל שלום, מעיון בדפי-העד עולה כי בשנים הנ"ל התנהל פרוייקט דפי-עד נרחב. כמו-כן עולה הרושם שלפרוייקט היתה פרישה פיזית ארצית. האם תוכל לספר כיצד הפרוייקט התנהל: היכן מולאו הטפסים? מי היו הפקידים שמילאו את הטפסים? האם הפקידים שמילאו את הטפסים פקדו גם אנשים במקומות ישוב קטנים שונים (לדוגמא, מזכירויות יישובים)? האם פקדו אנשים בבתיהם? תודה ט-א
 

mlieber

New member
מבצע איסוף בשנות החמישים

בשנים 1955-1957 אכן היו פוקדים, שגויסו (למעשה, אלה היו עבודות דחק!) מבין המובטלים לרשום דפי עד. המבצע התקיים רק בערים הגדולות, ולא הגיע לישובי הפריפריה. בחודשים האחרונים של המבצע היה נסיון לעבור מבית לבית כדי לאסוף דפים.
 

wow1

New member
The Shoah Foundation Archive

של סטיבן שפילברג. האם ניתן לצפות בעדויות הוידיאו המלאות של מכון שפילברג באמצעותכם? אלו ממערכות המידע של יד ושם נגישות מבית ווהלין בגבעתיים? תודה, איל
 

mlieber

New member
עדויות שפילברג

אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם אנשי הקרן. מדובר במאגר ענק (כ-180 טרהבייט). אנשי הקרן עדיין שוקדים על מפתוח העדויות ואני בטוח כי בתוך מספר שנים הוא יהיה זמין במרכז הצפיה ביד ושם. לגבי גישה מהאינטרנט, עיקר המגבלה היא תשתיתית (כן....כסף, אבל גם טכנולוגיה)
 

mlieber

New member
נגישות מבית ווהלין

בבית ווהלין בגבעתיים יש נגישות לכל המאגרים הממוחשבים של יד ושם, וכן לספריה שיש במקום. אין שם גישה למקורות ארכיוניים שאינם ממוחשבים.
 
תוכן "היכל השמות" ותהליך מחשובו

שלום, מיכאל
לפי מיטב הבנתי (וזכרוני מהרצת ה"פיילוט" של "היכל השמות"), הפרוייקט מכיל נתונים לא רק ממאגר דפי העד. אם אכן כך הדבר - מה הם המקורות הנוספים? האם ממקורות אלו אתם משלימים נתונים ליצירת דפי עד נוספים על אותם אנשים?
אני מניח שפרוייקט המחשוב של "היכל השמות" הוא בקנה מידע עצום. אשמח לשמוע מעט מספרים על התהליך: כמה זמן נמשך? כמה אנשים עסקו בו? כמה שעות אדם מעורבות בו? כמה רשומות אגורות?
ארנון
 

deebeebee

New member
חיילים

האם קיים מאגר כלשהו המתעד שמות וגורל חיילים יהודיים ששרתו בצבאות בנות הברית במלחמת העולם השניה? תודה! דפנה ברפמן
 

mlieber

New member
חיילים יהודיים בצבאות בנות הברית

יש שמות של מספר חיילים ממדינות שונות במאגר היכל השמות. ניתן לציין שבמקורות ארכיוניים של המדינות בהם שירתו החיילים ניתן במקרים רבים למצוא את שמותיהם של חיילים יהודים.
 

mlieber

New member
המחשוב

אכן, מאגר קורבנות השואה מכיל נתונים ממקורות נוספים מלבד דפי עד. בפועל יש ביד ושם מעל 10000 רשימות ובהן מעל 17000000 רשומות! כאשר המאגר יעלה בסתיו, המאגר יכיל כבר מעל 1000000 רשומות שאינן מדפי עד ובהמשך רשימות נוספות יועלו בהתאם למשאבים הזמינים. אם אתם שואלים לגבי ההסטוריה של המחשוב: בשנות התשעים, המחשוב החל בסיוע ועידת התביעות. בשנת 99, הפרוייקט קיבל דחיפה משמעותית עם ביצוע פרוייקט סריקת והקלדת דפי העד במימון ועדת וולקר לאיתור חשבונות רדומים בבנקים השוויצריים. מרכז תקשוב ותשתית מחשוב מקצועית הוקמה בשנת 99 בעזרת תרומות מקרן נואבר מיסודם של האחים באאן וחברת סלקום. בשנת 98 היו ביד ושם כחמישים עמדות מחשב שרובן לא היו מחוברות לרשת תקשורת ושני שרתים קטנים. כיום יש ביד ושם כחמש מאות עמדות מחשב ומעל חמישים שרתים. עד תחילת השנה הבאה, המערכת תגדל בעוד כארבעים אחוז. מבחינת אחסון, המערכת גדלה בטרה בייט וחצי בכל חודש! יד ושם מעסיק עשרות אנשי מקצוע בהיכל השמות ובארכיון. בחודשים האחרונים, חלק גדול המאנשים עסקו בטיוב הנתונים ואינדקסי השמות והמקומות של יד ושם. אנחנו מקווים שטיוב זה ישפר את איכות תוצאות האחזור באופן משמעותי.
 

EYהודית

New member
לפני כמה שנים מיליתי דפי עד למשפחתי

ניסיתי למצוא אותם דרך האתר המקוון שלכם, הם לא קיימים. האם יתכן שאבדו? היתכן שעדין לא הקלדתם אותם? האם למלא שוב??? תודה
 

כוכה

New member
חללי הצבא האדום

בניגוד לחיילי בנות הברית אשר הנחתי היא כי תועדו כמקובל במדינות דמוקרטיות, מה קורה עם אלה שניספו בצבא האדום ובמיוחד ביחידות שזוהו כבעלות רוב יהודי (למשל הדביזיה הליטאית). האם נפתחו מאגרי מידע בשנים האחרונות? איך מגיעים אליהם?
 

כוכה

New member
דואר אלקטרוני בתוך "יד ושם"

נכנסתי לאתר יד ושם לפני שבועיים ופניתי באימייל ב 31.3 בבקשה מסויימת. רק אתמול 13.4 חזרו אלי באימייל. כששאלתי למה כל כך הרבה זמן - אמרו לי שהאימייל הסתובב ביד ושם....
 

mlieber

New member
תגובה מיד ושם

יד ושם מקבל פניות מרובות מדי יום. ברב המקרים קיים צורך לנתב את הפניה לגורם מתאים ואותו גורם צריך לענות. כח האדם מוגבל וכמות הפניות גדולה מאד. להזכירך, פסח נפל באמצע כך שמספר ימי העבודה היה קטן...
 

mlieber

New member
חללי הצבר האדום

יש רשימות שונות בספרית יד ושם של חיילים פולנים וחיילים בצבא האדום. רשימות אלו אינן ממוחשבות בשלב זה.
 

mlieber

New member
דפים אבודים

הסכוי לכך נמוך מאד. יותר סביר שהדפים עדיין בתהליך מפתוח. הצעתי: חכי לעליית המאגר. אם גם אז הם לא ימצאו, צרי קשר עם היכל השמות
 

ישרון

New member
ניספים שלא במחנות ההשמדה

סבי הי"ד וכמה בני משפחה נוספים הוצאו בשנת 1938-9 מוינה לעבודות כפייה באזור לבוב.למיטב ידיעתנו ,מיכתבי צלב אדום נילקחו לשבי הסובייטי כחיילי אוייב וניפטרו באחד הגולאגים בהרי אוראל. האם קיימת דוקומנטציה כל שהיא לגבי מועדי פטירה,או מיקום מותם? כל פרט שניתן למצוא מהווה עבור המשפחה עולם ומלואו. בתודה מראש.
 

eyaltamuz

New member
מיכאל שלום רב,

שאלות כלליות : 1. ביום עיון שהייתי ביד ושם לפני זמן לא רב מוצג בפנינו החזון של נגישות כל המידע לכל מעוניין, אין ספק שזה יעד פנטסטי ודורש משאבים ותכנון רב האם יש צפי מתי ימומש הדבר ? 2. האם ניתן להשתמש בקשרים שאני מניח ויש ליד ושם עם ארכיונים בעולם לשם איתור מידע שאותו אנחנו כפרטים מחפשים ופעמים רבות נענים בשלילה או בכלל לא. 3. בקשר להיכל השמות : האם כאשר תעלה המערכת לאויר תהיינה אפשרויות חיפוש גמישות יותר מאלה שהיו בפיילוט, לדוגמא, חיפוש דפי עד שמולאו על ידי עד מסויים ואשר הוא קרוב משפחה של הקורבן להבדיל ממכר, או חיפוש רק של דפי עד המכילים תמונות. להתראות איל תמוז
 

mlieber

New member
שאלות כלליות - 1

1. החזון שלנו בעינו עומד ואף מתרחב. שלב ראשון יתממש עם פתיחת מאגר קורבנות השואה בסתיו. המשך מימוש החזון תלוי במשאבים! רב המאגרים מסוג זה דורשים כסף כדי לגשת למידע. אין זן כוונתינו! אך...תרומה גם אם קטנה יכולה לעזור! יש אפשרות פשוטה לתרום דרך אתר יד ושם (בפועל דרך אתר התשלומים הממשלתי המאובטח). חלק מהחזון של יד ושם מבוסס גם על האתר הפיזי. מי שלא ביקר כאן בשנים האחרונות - מוזמן! (וגם זה חינם!) בתחילת השנה הבאה יפתח המוזיאון החדש ואין לי ספק כי הביקור בו יהיה חוויה משמעותית ממדרגה ראשונה. אז..בינינו ירושלים אינה רחוקה, בואו לבקר.
 
למעלה