ערב טוב למיכאל ולכולם

../images/Emo124.gifשאלות למיכאל ליבר

אני פותח כבר עכשיו את שרשור השאלות לקראת האירוח של נציג "יד ושם", מר מיכאל ליבר, ראש אגף מערכות מידע ותקשורת במקום. האירוח יתקיים מחר, יום ד', 14.4.04, בין השעות 20.00-19.00. ארנון
 

Melitz

New member
פרויקט EMC למיכאל שלום, ../images/Emo41.gif כיצד מתקדם פרוייקט EMC - האם יסתיים השנה, כפי שתוכנן ../images/Emo35.gif ../images/Emo41.gif אלפי קלטות הוידאו (עדויות מצולמות) שהומרו לפורמט דיגיטלי. מתי ניתן יהיה לצפות בהם דרך האינטרנט ומה תהיה עלות הצפייה ../images/Emo35.gif תודה אלי
 

עב

New member
דפי עד ורשימות הצלב האדום

שלום מיכאל, 1. כמה זמן לוקח להעלות את דפי העד למערכת ספיר? אבי מילא טפסים כבר פעמיים ועדיין לא ראיתי אותם במערכת. כמו כן דרבנתי קרובי משפחה למלא את הדפים ואני בטוחה שהם ישאלו אותי האם הדפים במערכת, אז אני צריכה להתכונן... 2. מתי נוכל לראות את דפי העד ברשת באופן קבוע? 3. מה אפשר ללמוד ממפתח ארוסלן AROSLAN? האם אפשר לקבל קצת הסברים על המפתח ואיך משתמשים בו? תודה מראש!
 

mlieber

New member
מתי תוכלו לגשת למאגר קורבנות השואה?

אנחנו נמצאים בעיצומו של פרוייקט הפיתוח. אנחנו מקווים כי השקת המאגר תתבצע בתחילת הסתיו של שנה זו. מירב הדפים שנמסרו עד 2002 כבר נסרקו ומופתחו. מעטים לא נסרקו ומופתחו מסיבות טכניות ואנו עסוקים בהשלמת החסר. אחת הסיבות לכך היא החלפת מערכת הסריקה וההקלדה ששמשה אותנו בחמש השנים האחרונות. אנו מקווים להכניס את המערכת החדשה לעבודה בחודשים הקרובים וקצב הטיפול יגבר בהתאם. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הפעילות דורשת מומחים אנושיים ויכולות יד ושם מוגבלות. בעיות התקציב של מוסדות ציבוריים ואחרים אינן פוסחות עלינו. בכוונתינו לספק את השרות הטוב ביותר אך יש מגבלות. אנא גלו הבנה.
 

mlieber

New member
Arolsen

2. מפתח ארולסון (וליתר דיוק, של ה-master index של ה-International Tracing Service) היא כרטסת ובו רשום מידע שנאסף, בעיקר ממקורות רשמיים, על אנשים מתקופת מלחמת העולם השניה. לעיתים הכרטיסים על בן אדם מסוים במפתח זה יכולים להכיל מידע רב, החל מתאריך הלידה, שמות ההורים וכן את מסלולו של האדם בזמן מלחמת העולם השנייה והשואה, וכן את כיוון ההגירה שלו לאחר המלחמה. לעיתים הכרטיס כולל מידע מועט, כדוגמא, שאיש מסוים חיפש את האיש המוזכר. היות שה-master index בנוי בסדר אלפביתי-פונטי, מיקומו של כרטיס איננו ברור לגמרי, ויש בידינו מפתח ל-master index שפותח ביד ושם שעוזר למצוא באיזה מיקרופילם (מתוך מעל 5000) סביר למצוא את השם המבוקש. יש לציין שאנו עסוקים כרגע בסריקת כל המיקרופילמים של ה- mater index כך שיהיה נגיש יותר בעתיד הקרוב.
 

mlieber

New member
פרוייקט דיגיטצית וידיאו

הפרוייקט מתקדם במהירות. עד עתה בוצעה דיגיטציה למעל 3000 שעות וידיאו אנלוגי. הפרוייקט יארך זמן והוא תלוי יותר מכל ביכולת יד ושם לגייס משאבים למימון הפרוייקט ובמיוחד לצורך מימון מערכות האחסון. בשלב בראשון, הצפיה תתאפשר במרכז הצפיה הנבנה ביד ושם כלק מהמוזיאון החדש לתולדות השואה. המרכז צפוי להפתח באביב 2005.
 

חייקין

New member
טעויות בדפי עד

בזמן הקצר שהאתר היה פתוח, מצאתי טעויות. מהי הדרך המהירה והפשוטה ביותר לתיקון טעויות? אודי
 

כוכה

New member
רשימות ניספים מרוכזות - האם יש

או יהיו לפי ארצות, קהילות?
 

mlieber

New member
רשימות מרוכזות

כאשר המאגר יעלה לאינטרנט, תהיה אפשרות לאחזר לפי מקום. יחד עם זאת, כדי לאפשר ביצועים טובים של המערכת, גודל תוצאת החיפוש תוגבל. אם קיים צורך ספציפי לרשימה גדולה יותר בחתך מסוים, תצטרכי לפנות ישירות להיכל השמות. סביר לניח כי שרות זה לא יינתן בחינם (כי מדובר בעבודה בפועל של אנשי יד ושם). תקוותי היא כי המאגר יספק את רב צרכי המשתמשים. שרותי האחזור יהיו בחינם. שרותי חיפוש נוספים יתבצעו בתשלום.
 

mlieber

New member
תיקון טעויות

אם אתם חתומים על דף העד- שלחו לנו דף עד חדש חתום על ידכם, וציינו שזה מחליף דף עד קיים. אם יש לכם הוכחות חותכות שמה שכתוב בדף עד שאיננו חתום על ידכם איננו נכון- שלחו את ההוכחות, ודף חתום על ידכם עם התיקונים. אם אין לכם הוכחות- שלחו דף עד חדש, תוך ציון שדף עד זה בא לעדכן דף עד אחר. מסיבות טכניות, עדיין לוקח לנו זמן רב לעדכן טעויות. אנו עובדים על מערכת שתסייע לנו לעשות זאת במהירות יותר גדולה.
 

ornan

New member
כיצד המערכת הממוחשבת מתמודדת

עם התופעה שדפי עד לקורבן מסוים מולאו (הונצחו) ע"י יותר ממלא עדות אחד.
 

mlieber

New member
מספר דפים לאותו קורבן

נכון לרגע זה, אין באפשרותינו להתמודד עם התופעה. בחלק מהדפים, האינפורמציות משלימות ו/או חופפות. מעבר לענין האינפורמטיבי, יש לזכור כי דף העד משמש גם כמצבה סימבולית לנספה. הדפים עצמם מאוחסנים בהיכל השמות ובתחילת השנה הבאה יעברו להיכל השמות החדש המוקם כעת.
 

ruva

New member
למר ליבר,שלום!

בפעם ראשונה מילאתי דפי עד לפני הרבה שנים, כאשר ארכיונים של מזרח אירופה היו סגורים לקהל הרחב. אז לא ידעתי את תאריכי לידה של קרוביי שנספו בשואה. כאשר ניתנה האפשרות לקבל אינפורמציה מארכיונים, עשיתי את זה, קבלתי תאריכי לידה והוספתי אותם בדפי עד. לפני שנה נכנסתי למאגר מדע שלכם דרך האינטרנט,שינויים שביצעתי בדפי עד לא היו שם. האם השנה אני אראה את השינויים? חשוב לי שכל האינפורמציה הידוע לי תישמר ביד ושם – כולל תאריכי לידה.
 

א י י ב י

New member
ביטול דפי עד

שלום ! ב 1957 נרשמו דפי עד על ידי דודתה של אשתי על חמותי ואחותה. הדודה חשבה בטעות שהם נספו. כיצד מבטלים דפי עד שגויים אלו.
 

אבוטבול

New member
שאלה

ישנה הרגשה בקרב כמה מיוצאי יהדות הונגריה המרגישים שיד ושם לא מתייחס לפניותיהם ולחומרים שהם שולחים לכם לתיעוד שואת יהדות הונגריה כיצד תרגיע אותי שאין בסיס לתחושות אלה
 

mlieber

New member
יהדות הונגריה

במאגר שלנו יש חטיבה גדולה של מידע על יהודי הונגריה מתוך ספרי Nevek ומקורות נוספים. למעשה, אחת הרשימות הראשונות שמוחשבו והוכנסו למאגר מעבר לדפי העד היו רשימות מהונגריה.
 
למעלה