יעקב דב הלמן (העלמאנן) ואביו אפרים חוסטר מירושלים או צפת

ZJack

New member
יעקב דב הלמן (העלמאנן) ואביו אפרים חוסטר מירושלים או צפת

יעקב דב הלמן (בכתיב יידישאי העלמאנן) היה כנראה סבו של סב רבא שלי. לאחרונה גיליתי כי בפרופיל שלו ב GENI נרשם שלפי מסורת המשפחה הוא קבור בצפת. בחוברת בשם מניחות יהודא שיצאה לאור בשנת תרפ"ו רשם המחבר (בעלה של נכדת או נינת יעקב דב) כי יעקב דב ואביו אפרים חוסטר (על שם העירה חוסט היום באוקרינה) קבורים בירושלים. לפי לידות נכדיהם הקרויים בשמם, אפרים חוסטר נפטר לפני אפריל 1857 ןיעקב בין אוגוסט 1887 פטירת רעיתו מלכה הרשומה כנשואה ולא אלמנה לבין פברואר 1890. חיפשתי במאגרי מידע של IGRA ועיל"ם, באתר יחוס בסיס נתונים של בית הקברות בצפת ובאתר הר הזיתים. אשמח לרעיונות היכן ניתן למצוא מידע. חשבתי על ארכיונים של הכוללים
 
אפרים מחוסט ואשתו טאבא היו בצפת

ונזכרים בפנקס החברא קדישא בצפת, ברשימת המתנדבים להתעסק עם הנפטרים בשנות החמישים של המאה התשע עשרה. [תרטז - 1856]. על פי פנקס הנ"ל, טאבא, נפטרה ביום י"ט שבט תרל"א, 1871, והיתה כבר נשואה לאדם אחר בשם בעריש אחרי שהתאלמנה.
 

ZJack

New member
פנקס חברא קדישא צפת

תודה רבה, שם אשתו של אפרים טאבא חדש לי. במשפחה ישנן כמה נשים בשם טובה או ביידיש טויבע, השם מופיע לראשונה בשנת 1875 עם הבת הראשונה בדור הנכדים. איפה אפשר למצוא את הרישומים בפנקס חברא קדישא צפת? בדקתי במפקד מונטיפיורי לשנת 1855 ומצאתי אותם: http://www.montefiorecensuses.org/scans/MG 5252.pdf במפקד 1866 מופיעה טאבא אשת ר' בעריש מבאר. במפקדי 1849 ו- 1855 זוגתו רבקה.
 
למעלה