סיוע בפענוח תמונה מדהימה שקיבלתי

סיוע בפענוח תמונה מדהימה שקיבלתי


שלום לכולם, לפני כמה ימים, פנה אליי במפתיע רחוק-משפחה מארה"ב והודיע לי שהוא מצא בביתו תמונה ישנה והוא רוצה לשלוח לי אותה. על פי הזיהוי בגב התמונה (שנכתב בארה"ב שנים רבות לאחר שליחתה), מדובר בהוריו של סבי, מרים (לבית ברומברג Brumberg) וישראל ליבמן Libman, אשר התגוררו בקרסילוב/קוזמין Krasilov/Kuzmin, אוקראינה. בתם הבכורה נולדת בשנת 1892, כך שאני מניח שהם נולדו בסביבות 1870. אם אכן מדובר בהם, זוהי תגלית עצומה ומרגשת מאוד! עד כה, היו לנו רק שתי תמונות שלהם, שצולמו בזמן שהיו להם כבר ילדים גדולים. בתמונה שקיבלתי עכשיו - מדובר בזוג צעיר. אשמח לסיוע מכם במענה על השאלות הבאות:
  1. מה ניתן ללמוד מן הכתוב על גב התמונה? זיהיתי את המילה Proskurov (ברוסית), וזה אכן מתאים למקום מגוריהם (פרוסקורוב - כיום חמלניצקי - היתה העיר הגדולה ליד קוזמין/קרסילוב)
  2. מה ניתן ללמוד מן התמונה עצמה?
  3. מתי צולמה, לדעתכם, התמונה?
  4. האם הזוג הצעיר שבתמונה נראה לכם דומה לזוג המבוגר שבתמונות האחרות? (תמונה אחת עם בתם, תמונה אחרת עם בתם ובנם הצעיר [והבעל של הבת, עם שפם])
  5. האם מישהו מבני הזוג הצעיר דומה לבניהם המופיעים בתמונה נפרדת? (שלושת האחים של סבי)
תודה על כל הערה/הארה, ארנון
 

אקשט

Member
נראה לי ש-

נראה שהיה מנהג להצטלם ב"פוטו" כאקט של אירוסין, לקראת חתונה. יש לי תמונות ברוח דומה מסבי וסבתי משנת 1921. לפי ההשערה שלך, התמונה צריכה להיות מסביבות 1890, ויש לבדוק אם תמונות פוטו כאלה היו נהוגות כבר אז, כשהצילום היה עדיין בחיתוליו. לשאלה 4 - לא נראה שהזוג עם הבת והחתן הוא הזוג בתמונה הראשונה. תווי הפנים, העיניים, עצמות הלחיים - נראים לי שונים לגמרי.
 

עדנה4

New member
אז ככה: אבי נולד בסטרוקונסטנטינוב או קוזמין,

כבר דיברנו על זה פעם. ואת השם ליבמן שמעתי פה ושם. אז בדקתי עכשיו בftdna ואם יעל הרשקוביץ היא אמא שלך, אז אנחנו קרובים. מה שקוראים רחוקי משפחה. עולם קטן כבר אמרנו מזמן.
 
אני זוכר, כמובן, שדיברנו על זה

אכן, זו אמא שלי. הלכתי לבחון את המספרים של ההתאמה (שלא שמתי לב אליה עד היום). המספרים לא מבריקים, אבל הידיעה על הקשר הקהילתי עשויה לרמוז לכך שמדובר בקשר אמיתי.
 

tristis

New member
שאלות 4,5

בחנתי את התמונות יחד עם בני והגענו למסקנה שהזוג בתמונה שקיבלת הם לא האנשים שבתמונות שהיו בידך. כנראה שיש בילבול בכיתוב שנערך שנים רבות אחרי כן. יחד עם זאת, יש מספר דמויות עם חריץ בסנטר שהיא תכונה תורשתית ולכן אפשר להניח קרבה משפחתית מסוימת.
 

פגי11

New member
תמונות

תמונות--1,2,4,אותם האנשים,תמונה3-הגבר היושב-דומה לילד בתמונה 1,אותו פה.
 


הגבר שעומד משמאל בתמונה 3 הוא הילד שעומד בתמונה 1; האחרים בתמונה 3 הם אחיו, ולכן הדמיון מתקבל על הדעת. &nbsp לגבי הקשר בין תמונה 4 לתמונות 1, 2 - זו השאלה הגדולה. מה שיכנע אותך שמדובר באותם האנשים?
 
למעלה