חיפוש קרובים ברוסיה

כךOכך

New member
חיפוש קרובים ברוסיה

שלום לכולם,
כבר פניתי פה בעבר וזכיתי להמון עזרה מלובה פילקו הנפלאה, אבל טרם הצלחתי במשימה. סבתי בת 91 ואני מנסה למצוא עבורה צאצאים של בני ובנות דודתיה ברוסיה. יש לי קצת מידע חדש שדליתי ממכתבים ישנים ומזכרונה, ולכן אנסה פה שוב את מזלי.
המשפחות שאני מחפש הן טָאוּבֶּה וזקְס מהעיר קורסק. הקשר עמן חודש אחרי השואה, אבל נותק שוב בשל מסך הברזל. בתכתובת עם בן-דוד משותף בשוויץ מ-1949 ביקשה המשפחה לא ליצור עוד קשר כי הדבר מסכן את שלומה. אני לא בטוח היכן גרו באותה העת, אבל אם המשפחה שכבר הייתה בת 89 עוד הייתה בחיים.
הדודנים ממשפחת טאובה הם לזר-לייב, אליהו/איליה (לובה מצאה את דיוקנו ברישומי אוניברסיטה!) ומשה. כולם נולדו בשלהי המאה ה-19 או ראשית המאה ה-20. לדברי סבתי הייתה גם בת, אבל שמה נשכח. סבתא רבתא שלי גרה אצלם במשך מלחמת העולם הראשונה. משה היה רופא. לזר היה נשוי לאישה בשם ורה, והייתה להם בת בשם נטליה שנולדה ב-1919.
לובה הצליחה למצוא ענף של המשפחה בגרמניה, אבל הם לא הכירו את קרוביי ואין בינינו קשר דם. פניתי בפייסבוק למקומיים הספורים עם השם טאובה, אבל הבודדים שענו לא הכירו את משפחתי.
הדודנים ממשפחת זקס הם אברהם ואסתר-אֶסְפֶרְמִינַה. אברהם היה רופא ונקבר בקורסק ב-1961. הרב מיכאל קנר מצא וצילם עבורי את המצבה שלו. אספרמינה הייתה רוקחת ולא ידוע לי אם נישאה.

זה הכל. תודה רבה על תשומת הלב!
 
אליהו/איליה

היי.
לפי רשומים של חיילים שנהרגו במלחמת האולם השניה, מופיע חייל בשם טאובה זיסל בן אליה.שנת לידה 1900. Riga,Latvija.
גוייס בעיר קורסק ב 1941. ב 1943-נעלם.כתובת מגורים לפני מלחמה
Lugovskaya, 26 קורסק.
שם האישה נודלמן טניה בת חיים.
כתובת בקורסק : Lunacharskogo, 7
 

כךOכך

New member
היי

היי לובה, תמיד אפשר לסמוך עליך!

קשה לי להאמין שזיסל שייך למשפחה הגרעינית אם הוא נולד בריגה ב-1900. מדובר כנראה במשפחה מורחבת שאין לנו אליהם קשר דם (כמו אלה שענו לי בפייסבוק). המשפחה שלי עברה לקורסק מליטא לפני 1880, ואיליה נולד שם (עד כמה שאני מבין ממסמכי האוניברסיטה) ב-1902. ידוע לי מנסיון קודם שבלטביה היו כמה משפחות יהודיות בשם טאובה. לאבי המשפחה קראו ז'ינובי (זעליג) כך שגם לא מדובר באח.
הכתובת האחרונה שיש לי היא רחוב סוסנובסקי 5, אבל זה הרבה לפני מלחמת העולם השנייה...
שוב תודה ענקית על העזרה!
 

כךOכך

New member
JewishGen

אני מתכתב עם נטליה מ-JewishGen כבר כמה שעות. היא נינת-הנינה של הדוד של המשפחה. זה מאוד רחוק ואין קשר דם, אבל השלמנו זה לזה פרטים (היא לא הכירה את משפחת טאובה שלי). את פשוט ברכה לפורום הזה, לובה.
 

שרי סילבר

Active member
רק לצורך החידוד של העניין
העובדה שענף מסויים קשור לענף הישיר שלך בקשר רחוק ולא מיידית אינה אומרת שאין קשר-דם. נהפוך הוא, יש קשר דם אם נטליה, למשל, היא צאצאית ישירה של משפחת טאובה (גם אם אינה מכירה את הענף הישיר שלך).

אם נטליה אינה צאצאית ישירה של משפחת טאובה אלא קשורה אל המשפחה בקשרי-נישואין (היא עצמה צאצאית של משפחות אחרות), אזי באמת אין קשר-דם.

כך או כך, בהצלחה. אישית אני חסידה גדולה של סיעור-מוחות, ויתכן שההתכתבות עם נטליה תוך נבירה במסמכים ובתמונות שבידי שניכם תובלנה לתובנות חדשות.
 

כךOכך

New member
(-:

תודה, שרי. נטליה היא צאצאית ישירה בעוד סבתי קשורה בנישואין (אֶם המשפחה היא דודתה). אך בהתאם לעצתך, המשפחות מגיעות מאותה עיירה וייתכן קשר קדום יותר.
אני כמובן שמח לגלות עוד על השורשים, אבל המטרה האמיתית היא איתור קרובים.
 

כךOכך

New member
יד ושם

מצאתי את לזר ביד ושם. הוא גווע ברעב בלנינגרד בתחילת המלחמה. מסתבר שהיה לו בן, מהנדס בשם רֶנָט (Ренат) שנולד כמו אחותו ב-1919. לא הצלחתי למצוא את נטליה. ורה ורנט פונו למיצ'ורינסק ב-1942 ואני מקווה ששרדו, אבל אני לא בטוח איך להתקדם מכאן. ככל הנראה אין שם כיום קהילה יהודית.
ניסיתי ליצור קשר עם כמה אנשים בשם טאובה בארץ, אך לכולם היו שורשים פולנים. בלוד גר אדם בשם בוריס (נשמע מבוגר) שאינו דובר עברית. אשמח מאוד אם מישהו יתקשר וישאל אם יש לו שורשים בקורסק..
 

כךOכך

New member
קבר

מצאתי את קברם של לזר וורה בסנט פטרסבורג. ורה נפטרה ב-1972. הם קבורים לצד בתם רנטה (כנראה שביד ושם נפלה טעות), שנפטרה בשנת 2000.
 
למעלה