קניגסבוך-רוזנר-טורטלטאוב סגירת שני מעגלים בעיר טרנוב

יעקב 1948

New member
קניגסבוך-רוזנר-טורטלטאוב סגירת שני מעגלים בעיר טרנוב

חברים יקרים,
אתמול הגיעו לפתרון מפתיע שתי תעלומות שהעסיקוני מאז 2004. אני בן להורים ניצולי שואה שלא דברו בכלל ואנחנו הילדים למדנו לא לשאול. כל שידעתי על אבי ליאון רוזנר מקרקוב(1903-1999) הוא שהיה לו אח וארבע אחיות שאת שמותיהם
אף פעם לא הזכיר. למכר שלנו נפלט פעם שלאבי היתה לפני המלחמה אישה ושתי בנות. בשנת 2004 גיליתי בן של אחות של אבי והוא ספר לי מה היו שמות האח והאחיות של אבי ובעקבות כך גיליתי את בנו של אחי אבי.נערך גם מפגש מרגש כי שניהם חשבו שכולם ניספו.בין השאר סיפר בן הדודה שלאבי היתה אחות בשם ביילה שנישאה בטרנוב אך הוא לא זכר את שם משפחתה. לפני מספר שנים הוא סיפר לי שייתכן ושם משפחת בעלה היה טורטלטאוב. מיותר לציין שהפכתי את כל "יד ושם" ,ספרי היזכור וה JRI-PL אך ללא הועיל.
לפני מספר שנים גיליתי שלאמי שרה קניגסבוך(1920-1999)גם היא ילידת קרקוב היה בן דוד דרגה ראשונה בשם MOJZESZ KOENIGSBUCH שהתגורר אף הוא בטרנוב(עליתי עליו באמצעות חשבונות בנק PKO בעיר). לפני שנתיים גיליתי
שהוא התחתן עם ביילה טורטלטאוב,ביתם של ישראל טורטלטאוב וחיה קליין.
הצטרפתי לקבוצת הפייסבוק של שימור בית העלמין בטרנוב ושם הציעו לי לשכור חוקרת ואכן כך עשיתי. היא השיגה לי לפני מספר חודשים את רישום הנישואים שלהם בטרנוב. זה עודד אותי ובקשתי ממנה לגלות את דודתי ביילה רוזנר שאולי התחתנה עם טורטלטאוב. החוקרת לא מצאה דבר בטרנוב ואז צץ בראשה הרעיון שאולי החתונה לא נערכה בטרנוב אלא בעיר מוצאה של הכלה בקרקוב. היא נסעה לקרקוב ומצאה שם את רישום הנישואין של ביילה רוזנר עם MOJZESZ TURTELTAUB בשנת 1928. ובאם שכחתם את מה שקראתם בתחילת התיאור.הורי החתן הם ישראל טורטלטאוב וחיה קליין או במלים אחרות אשת בן הדוד של אמי וגיסו של אבי היו אחים(היו שם 13 ילדים). עכשיו אנחנו מבינים איך אבי ואימי "הכירו" אחרי המלחמה והתחתנו למרות פער הגילים ביניהם.
מוסר השכל:הילדים בסוף מגלים הכל...
 

חוה3

Member
מרגש!

להתמדה יש תוצאות. יישר כוח יעקב
 
מדהים!

יעקב, זה סיפור מדהים. כל הכבוד!
מה מוצאו של ישראל טורטלטאוב? מאיפה הוא בא?

רוני
 
ליעקב 1948 - טורטלטאוב - אולי יש קשר.

בן דוד שני של אבי, ישראל יוסט (1911-1942) מלנצוט נשא לאישה את סבה (Saba Turteltaub ) טורטלטאוב (1910-1942) אף היא מלנצוט. איני יודעת אם היו להם ילדים ואם ניספו או ניצלו.(אינדקסים של הJRI)

מוצא משפחותיהם מקרוסנו, מגריבוב (Grybow) ומלנצוט. העיירות הללו סמוכות לקרקוב ועוד יותר לטרנוב.
כלם נספו.
לאה
 
למעלה