Rosenmann+Englander - עדיין תקוע...

Rosenmann+Englander - עדיין תקוע...

שלום לכולם,

לפני ימים אחדים, פרסמתי כאן בקשת עזרה בפתיחת כיווני מחקר חדשים, בנוגע לאיתור מידע על הוריה של רוחלה לבית רוזנמן Ruchla Rosenmann, בת איצק Icek וסורה-רבקה Sure-Rifke לבית אנגלנדר Englander, שבשנת 1897 נישאה בוורשה לאיזק גטריידה. (שימו לב - הבקשה אינה נוגעת למשפחת גטריידה!) רוחלה היא סבתא של סבתא של אשתי.

ראשית, ניסיתם לעזור לי באיתור תעודת הנישואים המקורית, כדי לוודא את הפרטים המופיעים בה. תודה למי שהפנה אותי לחיפושים באתר הארכיון הלאומי הפולני. אחרי שלא מצאתי שם את מבוקשתי, פניתי - בעצתה של סמדר - למי שמובילה, מטעם JRI-Poland, את אינדוקס המסמכים מוורשה (Hadassah Lipsius). כפי שחששתי, הדסה עדכנה אותי שמוורשה שרדו רק רישומים מעטים, וכי רישום הנישואים אותו אני מחפש אינו ביניהם.

אז עכשיו אני חוזר לכאן בידיים ריקות, ומבקש שוב את עצתכם הטובה. אשמח לכל עצה כיצד לשבור את החומה הבצורה הזו ולאתר מידע על משפחות רוזנמן ואנגלנדר הנ"ל.


ארנון
 

שרי סילבר

Active member
ארנון, אם אני מבינה נכון, הרי שניסית לאתר את תעודת-הנישואין
של רוחלה רוזנמן ואיזק גטריידה נכון לשנת 1897.

1.האם ניסית לאתר את רישום-לידתה של רוחלה רוזנמן? אמורים להיות שם אי אילו פרטים ביחס להוריה.

2. האם ידוע לך אם לרוחלה היו אחים ואחיות? אולי אפשר לאתר רישום-לידה של מי מהם, בתקווה ששם יימצאו פרטים. בנוסף, זה יאפשר אולי להעריך באופן גס את התקופה בה נישאו הוריה של רוחלה. אולי אפשר "להניח את היד" על רישום-הנישואין של הוריה של רוחלה?

איני בקיאה ביחס לוורשה, כך שאיני יודעת מה המצאי הזמין לחוקרים ומאילו תקופות, אבל שווה "לפתוח את החיפוש" לכיוונים נוספים, אולי בכל זאת משהו יצוץ שם.


שרי
 
ברור שהרחבתי את החיפוש, אך בינתיים ללא הועיל...

הרחבתי את החיפוש (בינתיים, ב - JRI-Poland ובמקורות מקוונים נוספים) לכל אזכור רלוונטי של משפחות רוזנמן/אנגלנדר, אך בינתיים לא מצאתי שומדבר רלוונטי. ככל שאני מבין, מוורשה לא שרדו הרבה רישומים.

החיפוש הנוכחי התרכז בתעודת הנישואים, כיוון שידעתי בדיוק מתי היא נרשמה. חיפוש באתר הארכיון הפולני ללא תאריך מדויק - הוא משימה מאוד מאוד מורכבת...
 

מרק8

New member
ארכיון ורשה

שלום ארנון
בורשה בעיר העתיקה ברחוב
Krzywe Koło 7
Krzywe Koło 7, 05-077 Warszawa
קיים ארכיון לחיפושים מעל 100 שנים.
מנסיון שלי צריך למלא במקום טפסים רק בפולנית והם לא כל כך אוהבים לעזור, תשובות מקבלים במייל אחרי כחודשיים. בזמנו היה לי טפסים אנסה למצוא אותם.
https://www.warszawa.ap.gov.pl/
מוטי סקורניק
 
אשמח לנסות הנתיב הזה

אולי אזדקק לסיוע "קל" בפולנית
אם אתה מוצא את הטפסים - זה יעזור לי מאוד.
 
למעלה