טעות בJRI או מקרה הזוי??

eliahu21

New member
טעות בJRI או מקרה הזוי??

שלום לכולם,
סבתי היא נינה של ישראל לייבל ואסתר גיטל שטרן מקרקוב. ערכתי עליהם חיפוש ונתקלתי בדבר מוזר:
ב-JRI מופיעים שני רישומי נישואין אחד אחרי השני, הראשון של גיטל אסתר בת מנדל ורחל שטרן עם ישראל בן דוד ורייזל גלס, בתאריך 8.2.1838 כאשר שניהם בגיל 20. והשני של ישראל לייבל בן מנדל ורחל שטרן עם אסתר (גיטל) בת קלמן וחני ארנסטר, בתאריך 9.2.1838 כאשר ישראל בן 20 ואסתר בת 19 (מצורפת תמונה).
אם כל זה נכון, יוצא שישראל לייבל שטרן וגיטל אסתר שטרן היו תאומים, וגיטל אסתר התחתנה עם אדם נוסף בשם ישראל שגם הוא באותו גיל, וישראל התחתן עם אישה נוספת בשם אסתר גיטל, ושניהם התחתנו יום אחרי יום! נשמע לי הזוי לגמרי. האם זו טעות או שבאמת מדובר במקרה פילאי?

(נ.ב. עוד קטע מוזר שבMyHeriage כולם כותבים על ישראל לייבל שטרן תואר "הלוי", ועל אביו מנדל כולם כותבים תואר "הכהן" דבר שלא יתכן. אולי למישהו יש הסבר לתופעה?)

 

eliahu21

New member
העץ של שטרן

הסתכלתי בעץ הזה ושם יש ציון מיוחד לכל אלו שהיו תאומים ולישראל לייבל שטרן ואסתר גיטל שטרן אין את הציון הזה, מה שמחזק את ההנחה שמה שכתוב בJRI זה טעות וכנראה מישהו שם התבלבל...
אולי את יודעת איפה אני יכול למצוא את הרישומים המקוריים?
תודה על העזרה
 

אור401

New member
משפחת גלס ומשפחת שטרן

הזוג הראשון זה ישראל לייב גלס ואילו בזוג השני, הרלוונטי לך יותר, מדובר במשפחת שטרן.
האם השמות קלמן, חנה, מנדל או רחל מופיעים בתדירות גבוהה בענף משפחתי זה?
צח
 

eliahu21

New member
השמות מופיעים

בדקתי ואכן השמות מופיעים אך לא בתדירות גבוהה, לסבא של סבתי, משה יצחק הלוי שטרן (שהוא ככה"נ בנם של ישראל לייבל ואסתר גיטל שטרן) יש אח בשם מנדל פישל ואחות בשם חנה, ויש לו בן בשם יוסף קלמן ו3 בנות, הנה(Hena) רייזא ורחל. וגם לישראל לייבל יש אח בשם קלמן. האם ניתן ללמוד מכך משהו?

תודה על העזרה!
 

אור401

New member
זה רק מחזק את ההנחה שלנו

כי סבתא שלך היא צאצאית של הזוג ישראל לייבל שטרן (בן מנדל ורחל שמואל) ואסתר בת קלמן וחנה (רוטר)
 

eliahu21

New member
כעת נשאר לברר

האם באמת היתה לו תאומה בשם זהה לאשתו, שהתחתנה יום לפניו, או שגם ברישום נישואין השני מדובר באותם חתן וכלה אלא שבמשבצת של ההורים נכתבו בטעות הוריו של ישראל כהוריה של אסתר ובהורים של ישראל נכנסו בטעות אנשים לא קשורים? (בהנחה שהתעודה שבה הוריה של אסתר הם קלמן וחנה היא התעודה הנכונה)
 
זו לא טעות ולא נעליים. העצים של דן מבוססים על רישומים.

ואכן שם האחות ושם האשה זהים.
בכדי לקבוע בבטחון אם מדובר בתאומים יש לראות את רישום הלידה. לדן היו רישומי לידה של התאומים האחרים על העץ ולכן הוא ציין תאומים. במקרה הנ"ל היו לו רק רישומי נישואים בהם מופיע הגיל של החתן כלה ושמות ההורים. אם תשים לב להערכה של שנת הלידה על העץ של דן (מצורף) גיטל נולדה ב 1817-18 ואחיה ב 1818. בקיצור או שהם קרובים מאוד בגיל או שהם תאומים.
באשר לרישומים מקוריים.
באתר של דן יש רישומים
[URL]https://www.ics.uci.edu/~dan/genealogy/Krakow/[/URL]
ובאתר המצויין של קהילת קרקוב יש אפילו יותר (על חלק יש לשלם)
[URL]https://www.krakowjewishheritage.org/home[/URL]

 
למעלה