בדיקות DNA

y נ ת

New member
בדיקות DNA

הי, אשמח לעצתכם.

אני רוצה להזמין בדיקות DNA לאימי ולאבי. (הם הדור המבוגר ביותר, הוריהם כבר לא חיים לצערי).
אילו בדיקות אני צריכה להזמין לכל אחד מהם על מנת לפתוח את האפשרות למציאת קרובי משפחה אבודים (אם ישנם)?

אמא - גיליתי תוך כדי מחקר שלאמא שלי היו 2 אחים (או אח ואחות) למחצה (מאביה הביולוגי) שככל הנראה נספו בשואה, אבל אין כל מידע אודותם ואין לנו באמת מושג מה עלה בגורלם.

אבא - לאביו של אבי, היו אח ו-3 אחיות (נשואים כולם כנראה, וכנראה חלקם לפחות עם ילדים). כנראה נספו בשואה, אבל גם כאן, אין לנו מושג מה עלה בגורלם.

אילו בדיקות כדאי להזמין?
האם סוג הבדיקה לאמא שונה מבדיקה לאבא?


 

eyholla

New member
בדיקה אוטוסומלית

שהיא בדיקה על כלל ה-DNA הנמצא בכרומוזומים. הבדיקה זהה לגברים ונשים.
כל החברות מספקות את הבדיקה הזו, אבל MyHeritage מנועה מלבדוק ישראלים, ואינני יודע אם ansectry שולחת ערכות לישראל.
לכן אני ממליץ על Family Tree DNA = ftdna.com, שאגב השבוע יש לה מבצע מחירים מצוין. יתרון נוסף של החברה הזו שהיא מבצעת גם בדיקות על כרומוזום Y (לגברים בלבד) וגם על ה-DNA המיטוכונדרי, שלטעמי לא מתאים לגנאלוגים אלא לאנטרופולוגים. FtDNA היא החברה היחידה שמבצעת את הבדיקות הנ"ל. הבדיקה האוטוסומלית נקראת בחב' FtDNA בשם - Family Finder. אם תבצעי את הבדיקה בחברה הנ"ל, תוכלי בעתיד להרחיב את הבדיקות גם ל- YDNA וגם ל- MTDNA ע"י שימוש באותה הערכה ולא תצטרכי לרכוש נוספת.
לאחר קבלת התוצאות, ולא משנה באיזו חברה תבחרי, אני ממליץ לעלות את התוצאות לאתר השוואתי כגון GedMatch ע"מ להשוות תוצאות עם חוקרים שנבדקו בחברות אחרות. אני חייב לציין, שהאתר GedMatch עלה לכותרות בתקופה האחרונה לאחר שהתפרסם כי ה- FBI ניצל את האתר לצורך חקירות מקרי פשע בארה"ב.
בהצלחה
איל
 

y נ ת

New member
המון תודה איל


עשית לי סדר בדברים.
הזמנתי עכשיו שתי ערכות.

 
למעלה