DNA

deebeebee

New member
DNA

בהיותי חשדנית (וגם סקפטית
), הייתי שמחה לשמוע סיפורי הצלחה או תועלת. בני נכנס למאגר 23andme ועד היום לא ממש זז משהו. הוא עשה זאת לפני מספר שנים.
 

חיה2311

New member
מה הכוונה לא זז משהו ? מה הציפיות שלך ?

ראשית 23andme הוא לא המאגר היחיד ואולי גם לא הגדול מבין הקיימים, כך שאם את מצפה שיימצאו קרובי משפחה ויפנו אליכם, הרי שזה תלוי האם "הקרובים" להם את מצפה בצעו גם הם בדיקה ואם כן האם באותה חברה שאתם בצעתם ונמצאים באותו מאגר. כפי שאת מבינה הסיכוי נמוך ומקרי מאד.
היום יש אפשרות להוסיף את התוצאות ממאגר אחד לאחר מה שמגדיל את הסיכוי למצוא קרובים.
לעומת זאת, אם יש לכם מישהו שאתם חושבים שהוא קרוב משפחה , בדיקת דנ"א יכולה לאשר או לדחות את ההשערה , כמובן רצוי לבצע באותה חברה, אך גם אם לא יש אפשרות להביא למכנה משותף להשוואה.
על הצלחות אני יכולה לספר במקרה שלי: הייתי רשומה ב JEWISH GEN הרבה שנים כמחפשת משפחה מסויימת, יום אחד פנתה אלי גברת מארה"ב שרצתה לבדוק האם יש קשר ביננו, החלפנו מידע והפרטים שנתתי התאימו והיוו ענף בעץ הגדול שהיא בנתה. לא היינו בטוחות כי היה הבדל באיות שם המשפחה . בדיקת
DNA לא השאירה ספק שאנחנו מאותו אב קדמון והבדיקה סייעה לאשר, למרות הריחוק של 4-5 דורות.
 

eyholla

New member
סיפורי הצלחה

ישנם פה ושם סיפורי הצלחה, מעטים מאד !
יש גם סיפורים שמסתיימים במפח נפש, או שהתוצאות מראות שקשר שחשבת שקיים למעשה אינו קיים, או שהצד השני נואש למצא קשר ולא יודע איך (בעיקר ילדים נטושים / מחוץ לנישואין ושהאב נעלם, וגם מאומצים )
הייתי מעורב בזמנו בפרויקט גדול בו אנחנו, קבוצה גדולה של אנשים בעלי קרבה גנטית גבוהה מאד (על כרומוזום Y), שכרנו חוקרים וניסינו למצא קשר בין אדם, חבר הקבוצה יליד פוארטו ריקו, לבין מוצא משפחתו היהודית מספרד, ע"מ שנוכל להעריך אם גם אנחנו מיוצאי ספרד. הצלחנו למצא אדם אחר בעל DNA יהודי ומצאנו את הקשר שלו לספרד שלפני הגירוש. כלומר הוכחנו את התיאוריה אבל זה לא עזר לנו, עבורנו. זו היתה הרפתקה חביבה ומעניינת, לצערי הכח המניע לפרויקט הנ"ל נפטר לפני מס' שנים ומאז העסק שקט...
בס"ה עולם ה- DNA אינו "מטיל ביצי זהב" בכמויות, אבל מפעם לפעם יש גילוי שבנוסף לעבודה גנאלוגית קלאסית מביא לגילויים יפים
איל
 

deebeebee

New member
תודה

אני חייבת להודות שחשבתי בכיוון קצת שונה ואולי מטורף-
לאבי היתה משפחה מורחבת גדולה (דודים, דודנים וכו׳) מהם לא נותר שריד שואה.
בעקבות סיפורים על פולנים להם נמסרו ילדים יהודיים, ילדים אותם הם גידלו כפולנים לכל דבר ושבשלב כלשהו נודע מוצאם, מה הסיכוי למציאת קרובים בפולין?
 

tristis

New member
הסיכוי: מחט בערימת שחת

איך תאתרי את אלו שנודע להם מוצאם היהודי?
אני מניח גם שאלו שנודע להם הדבר גם יודעים פחות או יותר מאיזו משפחה הגיעו.

מה שנראה לי הוא שמי שיודע על מוצאו, יודע, ואינו נזקק לבדיקת דנ"א , ואילו מי שאינו יודע שמוצאו יהודי לא תהיה לו סיבה לעשות בדיקת דנ"א.
 

deebeebee

New member
בביקור האחרון שלי בפולין

פגשתי פולנים שעד לפני זמן קצר לא ידעו שמוצאם יהודי, קיימת התעוררות ניכרת.
 
למעלה