מי הריטג', ג'ני, find a grave וכו', שדרוג מנוי, מה עדיף?

אפרתי345

New member
מי הריטג', ג'ני, find a grave וכו', שדרוג מנוי, מה עדיף?

שלום וברכה, שאלה שודאי נשאלת פה מפעם לפעם: יש לי עץ בייסיק הן במיי הריטג והן בג'ני. אני מקבלת מפעם לפעם התאמות בין העץ שלי בג'ני לבין עץ מסוים בדרך כלל במיי הריט'ג. כשאני נכנסת לקישור - ממתינה שם תמיד בקשת שדרוג שמבטיחה גדולות ונצורות לגבי מסמכים שיהיו זמינים לי. בנוסף, יש את אנססטרי, מליין גרייבס, פינד א גרייב וכדומה, שלא לדבר על תרומות לג'ואישגן - מה באמת מכל אלה הכי יעיל ויכול לקדם אותי הכי הרבה במחקר. אשמח לשמוע חוות דעתכם.
 
שאלה שאלתית

מה את מקווה למצוא? מסמכים שונים על המשפחה בארץ המוצא? קרובים שנפוצו לארצות אחרות, ואם כן, להיכן?
 

אפרתי345

New member
תשובה לשאלה שאלתית

גם וגם. מחפשת בעיקר באירופה - פולין, אוקריינה, הונגריה - אך גם בארה"ב.
 
לא מוכרחים לשלם הון עתק

לחיפוש באירופה jewishgen, JRI-POLAND וכדומה. המאגרים המסחריים לא כל כך עוזרים. לתקופת השואה המאגרים חינמיים: מוזיאון השואה בוושינגטון USHMM, יד ושם, JDC וכדומה
לחיפוש בארה"ב אני ממליצה להתחיל עם המאגר החינמי familysearch.org . אחרי שתמצי מאגר זה את יכולה לעשות מינוי לתקופת נסיון באנססטרי לדוגמא
 

חיה2311

New member
אל תמהרי כי..

גם לי יש עצים במי הריטג , גני ואנססטורי. גם אני מקבלת התאמות בין גני ומי הריטג שהיום הם באותה בעלות, ההתאמות שהם מציעים לי הם בין העצים שלי , הם מתעלמים משם מנהל העץ שהוא שמי הכתוב זהה בשני העצים ומבקשים ממני שאשלם על ״התגלית״ והם יקרנים ביותר.אז שימי לב כששולחים לך
התאמה מי המנהל שלה האם זו את ? או את מכירה את מי שמנהל, לעיתים זה בן משפחה שאת מכירה שהעלה כמה שמות בודדים וזה לא יקדם אותך.
לעומת זאת באנססטורי אני עודה מדי פעם מנוי חודשי ואס יש לי כניסה למסמכים שהם מציעים לי מורידה אותם . בתקופה שאני לא פעילה מבטלת את המנוי ואז רק העץ חינם והמסמכים בחלקם בלבד.
 

אפרתי345

New member
עצים ואתרי מידע

אני גם מקבלת התאמות מוכרות, אבל הרבה התאמות לא מוכרות. השאלה שלי היא יותר איזה אתר יביא לי הכי הרבה נגישות למסמכים, מעבר למה שכבר מצאתי. כי בשלב הזה די מיציתי את ג'ואישגן וJRI פולין - אמנם בזמנו תרמתי להם וקיבלתי נגישות לשמות ורישום מסמכים שטרם עלו באתר הרגיל, אבל זה מתקדם די בעצלתים - לפחות במה שנוגע לבז'סקו, קרקוב. לגבי אוקריינה - אחורה בדורות אני בכלל הולכת קצת לאיבוד.
 
למיטב ידיעתי לא למסמכים מהערים שציינת

אלא אם כן מי מבעלי העצים שכר חוקר פרטי והעלה את המסמכים לרשת
 

אפרתי345

New member
רישומים בארכיון פולין

הלוואי שהיה לי הזמן, אולי בהמשך. אני גם לא דוברת פולנית, כך שכישורי הפענוח שלי לא משהו. מזהה שמות, לא מעבר לזה. תודה רבה מאד על הקישורים לארכיון הפולני. הערב מצאתי באינדקס של הלידות בדפדוף אקראי לפחות 2 מועמדים להיות סבי, אפרים שינדלר הי"ד ועוד המון שינדלרים. האם האינדקס מפנה לספר אחר שבו יש רישום גם של הורי הוולד וכו'? באינדקס אני רואה ליד השם שנת לידה ועוד שני מספרים - האם זה מפנה לספר או לעמוד? אשמח להנחייה.
 
כן,
אבל אין בארכיון רישומים לשנים שמכוסות על ידי האינדקס

לפי האתר http://www.rtrfoundation.org.  רישומי הלידה באתר הארכיון הם מ 1877- עד 1901 והאינדקס הוא מ 1862 ל 1876 :(
איני יודעת איזה מקורות נוספים שרדו לעיירה
 

אפרתי345

New member
מסמכי לידה מבז'סקו

אכן, המסמכים מתחילים מלידות 1877 ובאינדקס יש לידות מוקדמות יותר. בזמנו שלח לי הוורד פינק מ-JRI מסמך של לידת סבי 27.02.1875 - זה גם לא התעודה עצמה, אבל רישום בספר לידות עם תאריך הלידה ושם ההורים. כנראה, שקיימות סריקות מהתקופה המוקדמת יותר אבל לא הועלו לרשת. מה שאמר לי שחסר (נכון ללפני שנה) זה רישומי מוות והם חסרים עד בערך 1880.
הסתכלתי בדף השני והשלישי של הסריקות המועלות והנה הפתעה - מופיע בדף השלישי (מסומן שם כ-5) בפינה השמאלית שרה איידל שינדלר בת אפרים וטאובה - ה"חשודה" להיות דודתו של סבי. זה לא רישום הלידה שלה אלא היא מופיעה שם כנראה בתור יולדת. כמו שזה נראה דף 5 הוא המשכו של דף 4 ומדובר בלידה של לייב נידרמן. מנסה להעלות את הסריקות, אשמח אם מישהו מיודעי הגרמנית יתרגם, כיון שאני מזהה (בקושי) רק את השמות.



 
למעלה