עזרתכם בסיפור המרתק הבא:

tristis

New member
עזרתכם בסיפור המרתק הבא:

סיפור מעניין המופנה לגששי ובלשי הפורום:
רבקה ומשה היו בני זוג פולנים, ובתחילת המלחמה ברחו לאסיה. נולד להם תינוק שנפטר.
מתישהו בשנים אלו נפרדו דרכיהם, וב 1943 רבקה עלתה ארצה כשהיא בהריון, כשבד בבד היא מכירה את דוד. הבת נולדת בתל אביב, ודוד שגם הוא הגיע בגפו לארץ נרשם ברישומי הלידה המנדטורים כאביה, למרות שהוא לא.
רבקה ודוד הם זוג והם מגדלים את הילדה.

ב1947 מגיע משה לארץ ולאחר דין ודברים, משה ורבקה מתגרשים ברבנות בתל אביב וחותמים על הסכם ראייה לילדה. הילדה תגודל רק ע"י רבקה ודוד. משה מופיע בהסכם כאביה.
במשפחה המורחבת ידוע (בסודיות מה) כי משה הוא אביה הביולוגי.

לא ידוע אם רבקה נישאה כלל, לא לדוד ולא למשה.
אני רוצה להזכיר כי כל הנפשות הפועלות הגיעו ארצה עם התחתונים עליהם, כלומר ללא כל מסמכים או תמונות.

זהו המידע היבש. השאלה שמעסיקה את הילדה שגדלה בינתיים היא שאולי גם משה הוא לא אביה הביולוגי האמיתי, וכאן אני פונה לנסיון ולחוש הבלשי של חברי הפורום המצוינים בשאלה הבאה:

אם גם משה איננו אביה הביולוגי, איזה תסריט היה יכול לגרום לו לחתום ברבנות על גירושים מרבקה? ולמה?
 

קזרדי

New member
השאלה היא איך היו היחסים בין משה ורבקה לאחר שנפרדו...

אם הם נשארו ידידים, יכולה להיות סיבה פשוטה מאוד מדוע משה חתם ברבנות על הסכם שמצהיר שהוא האב.
היות ורבקה היתה נשואה למשה כל אותו זמן (אחרת לא צריך גירושין), אב ביולוגי אחר הופך את הילדה אוטומטית לממזרה לפי ההלכה עם כל מה שמשתמע מזה. ההצהרה של משה ברבנות טיהרה את הילדה מחשד לממזרות.
מכיוון שמן הסתם כל המעורבים בפרשה לא היו דתיים, שיפוץ קל של העובדות ברבנות כדי למנוע בעיה גדולה לילדה בעתיד היה אופציה הגיונית.

בקיצור:
אם משה היה האב הביולוגי, ברור מדוע הצהיר שהוא כזה.
אם לא היה, יתכן שרבקה ביקשה ממנו טובה למען עתידה של הילדה והוא הסכים.
 

tristis

New member
כשנפרדו... לא ידוע. לאחר מכן - קורקטיים.

נראה לי שעניין הממזרות לא תופס כאן היות ואין שום תיעוד לנישואין, לא עם משה ולא עם דוד.
קשה להאמין שאם רבקה הייתה נשואה למישהו היא הייתה מעיזה להביא לרישומו של דוד (שלא היה האב הביולוגי) ברישומי הלידה הרשמיים המנדטוריים, וזאת בגלל חשש הממזרות.
אכן, אם משה הוא האב, הרי הכל ברור.
עדיין בחיפוש אחר תסריט שמשה הוא לא האב...
אולי יש גבר שלישי...
 

קזרדי

New member
אם אין שום תיעוד לנישואין של רבקה ומשה...

אז מה פתאום הרבנות אישרה הסכם גירושין ביניהם?

בשביל שהרבנות תכיר בגירושין (בלי קשר לעניין הילדה), הם היו צריכים להצהיר שעד אותו רגע הם היו נשואים. אדם אינו יכול להתגרש ממי שאינו נשוי לו.
 

tristis

New member
נכון. אבל חלק מההצהרות שקריות.

ייתכן שהצהרת הנישואים בין רבקה למשה היא שקרית.
כמו גם שהצהרת אבהותו של דוד ברישום הלידה ידוע שהיא שקרית.

קיים ברשומות איזשהו תאריך נישואין בלתי אפשרי בין רבקה לדוד
שכנראה גם התבסס על הצהרה שקרית
 

פגי11

New member
הכל אפשרי,מספיק שהיו עדים להעיד.וגם לא תמיד עדים מהיימנים.

לדעתי,חוקרי שואה,לא ממש טפלו בנושא "העקורים",והנה עולות שאלות,איך אמא נעלמה?איך אין רישומים?ואם יש ?הם אמיתיים?אנשים נעקרו מבתיהם,נדדו,עמוק לתוך רוסיה,והלאה ,הילדים נעלמו,עיירה נמחקה,לא הגיעו ידיעות,בדידות איומה,ורצון עז להקים משפחה,ללדת ילדים,אלה אנשים צעירים,הנישואין לא תמיד צלחו,אושר לא היה שם,הרבה הסתרות,בעיות נפשיות לא טופלו(מדינה בדרך)וכן ,גם רמאויות כדי להסתדר,ליבי עם האנשים האלה שכבר אינם,ואני -צברית ילידת מרכז תל אביב,הורים חלוצים,עוד זוכרת את הצעקות של השכנים בלילות,את הריבים,של אנשים לא מתאימים,וילדים שיודעים שזאת אימם ,אבל אביהם אחר ולא ידוע,והספורים שסופרו אצלנו בסלון.(אימי היתה אחות).
 

tristis

New member
תודה. האם למישהו יש תסריט הכולל גבר שלישי?

כי יש טענה כזו במשפחה
 

y נ ת

New member
האם משה התחתן בשנית?

אולי זו היתה הסיבה לגירושים, הרצון להתחתן שוב?
 

tristis

New member
התחתן, אבל מאוחר יותר

למעשה הוא רצה את רבקה שוב, אך היא כבר היתה "נעולה" על דוד.
 
למעלה