טעויות חמורות בעצי משפחה.

anolyn

New member
טעויות חמורות בעצי משפחה.

קיימים היום ברשת עצי משפחה רבים שעולים כאשר מקליקים שם מסוים בגוגל. נתקלתי בזמן האחרות בכמה עצים שאמנם יש בהם גרעין של אמת - אבל חלק גדול שגוי. עם כל ה"התאמות החכמות" והמיזוגים עובר כל המידע השגוי מעץ לעץ.
לאחרונה נתקלתי בכמה מקרים שאדם הופיע כ"נפטר "- למרות שהוא חי וקיים. (והפרטים הם של אדם אחר בעל שם דומה) נסיתי לפנות לאדם שהכניס אינפורמציה זו - אבל הוא הודיעני שאין לו כל ידע אישי והוא "ממזג" פרופילים..
נראה לי שמי שמכניס פרופיל מוטעה צריך לבדוק את הנתונים שבידו ולהיות אחראי לתוצאה.
והאם במיי הריטג' יש איזשהו מנגנון שיכול למנוע טעויות ממין זה?
אשמח ללמוד מה עושים במקרים כאלה.
 
המחקר המשפחתי הופך להיות מורכב מאוד בימינו

ומצריך מהגנאלוגים לשכלל מיומנויות מסויימות. בפרט, מה שרלוונטי לשאלתך - הערכת מידע והצלבת מקורות מידע. נדמה לנו שהיום - עם שפע המאגרים המקוונים - מצבנו טוב, אך בפועל מצבנו רע מאוד, ועל חלק מהסיבות הצבעת.
&nbsp
האחריות על שימוש במידע היא תמיד בידי המשתמש. ובמצב בו יש שרשרת ארוכה של משתמשים, כל אחד מהם חייב להיות מודע וביקורתי. הפתרון הוא לא טכנולוגי, אלא חינוכי.
 

anolyn

New member
טעויות חמורות בעצי משפחה.

ועדיין נשאלת השאלה כיצד ניתן לתקן טעויות חמורות אלה והאם מי שמודיע על "התאמות חכמות" אינו יכול להתריע על בדיקה נוספת של הפרופיל הנדון השגוי.
מסכימה שכמו בכל תחומי החיים גם חינוך יכול להועיל - אבל זה בטווח הרבה יותר רחוק...
 

דשבסקי

New member
"טעויות"בעצי משפחה

הבעיה הראשונה באתר הידוע נקראת "התאמה חכמה" . אם להוריד את שמות התואר אין מה להוסיף , הרצון לייחוס + הדבקה ללא כל ברור / בדיקה לעומק יוצרים מה שנקרא מומים מולדים. (אפשר לקבל קשה להתמודד.)
בעיה שנייה - העלאת נתונים שאין להם שחר ע"י בנאים חרוצים . הפתרון לא יגיע מחינוך (מאוחר מדי .מעט מדי.)
בעיה שלישית - מסחור כולל של הענף. במקום לפעול להנגשת הנתונים מתוך הבנה כי הם שייכים לכולם מתקיים תהליך הפוך גופים ממלכתיים , ממלכתיים למחצה ועמותות מנכסים מידע ומוכנים למוסרו לעיון רק ואך ורק בתמורה לדמי חבר. ואני מאמין כי הדברים מוכרים וידועים. ואם יש איזו שאלה בעניין זה אשמח לפרט.
מה שנותר זה לייצר עץ בסבלנות, לא להעלותו לאתרים מסחריים אלה לתקשר עם
הקרובים והרחוקים ( אני קשור בדוא"ל פרטי עם ניו זילנד, אוסטרליה . ארגנטינה ועוד .) את העץ אני בונה בתוכנה שרישיונה איננו דורש חידוש והיא מספיק חכמה
להכיל כל מידע וחומר גרפי שאפשר לדרוש.
אין לי כל תקוה כי משהו בנדון ישתנה בעיקר לאור הכרות עם רוב השחקנים בליגה
וכבר נאמר "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות"
בתודה על הסבלנות.
 

anolyn

New member
טעויות בעצי משפחה.

מסכימה בהחלט עם הנאמר - במקום להשקיע במחקר ובדיקה הרבה יותר פשוט להעתיק מידע וליצור עץ "אינסטנט". בשיטה זו במשפחתי יש עצים עם 14 ילדים לבית אב אחד שהם תוצאה של מיזוג 2 עצים שהיו בו 7 ילדים.
&nbsp
לא תמיד עוזר להיות בקשר עם ה"בנאים החרוצים"ניסיתי אבל ללא הועיל.
&nbsp
גם העץ שלי לא הועלה באף אתר - ולצערי זו הדרך היחידה לשמור על תכנו.
 
מאידך אם מעלים עובדות ומקורות יש לפחות סיכוי שמישהו יתקן

את השגיאות. אחרי שנים של שמירת העץ כפרטי, החלתטי לפתוח אותו, למעתיקים יופיע העץ שלי כמקור לעולמי עד.
"אימוץ" ענפים אינו ייחודי למייהירטג, זה קורה גם באנססטרי. ובשתי התוכנות זה עזר לי רבות, אך אני משמשת באפשרות זו רק לאחר יצירת קשר עם בעל העץ, ולאחר שאני מבקשת אישור לעשות זאת. בנוסף איני משתמשת באיחוד האוטומתי אלא בזה שמאפשר בחירת אנשים מסויימים.
 
למעלה