חיפוש קרובים ברוסיה

כךOכך

New member
חיפוש קרובים ברוסיה

שלום,
כפי שהבנתם מהכותרת אני מחפש קרובים ברוסיה. שמות המשפחה טאובה וזקס מהעיר קורסק. אני לא דובר רוסית ולא כל כך יודע איך להתחיל. הקשר האחרון היה כנראה בשנות ה-60.
אודה מאוד על כל עזרה שתוכלו להציע.
 
הוספת פרטים

אשמח לעזור.
אך חסר פרטים.
שם +שם משבחה באנגלית,
שמות ההורים.
עיסוק .
שנת לידה.
מקום לידה ומגורים.
בברכה,
לובה
 

כךOכך

New member
פרטים

היי לובה,
תודה רבה. לצערי אין לי הרבה פרטים. הקרובים עליהם אני יודע נפטרו ודאי לפני ארבעים-חמישים שנה. מדובר בצאצאים, אם ישנם, של ד"ר אברהם זקס (Закс) ושל שלושה אחים ממשפחת טאובה (Таубе) ששמותיהם לזר, איליה ומשה (Lazar, Ilya, Mozus). האחרון היה גם כן רופא, והשניים האחרים היו מהנדסים. כולם נולדו בסוף המאה ה-19 (1880-1900) בקורסק.
 
מריה טאובה

שלום .
הייתי מתחילה מ מיד ושם .על מופנים בזמן המלחמה.
לדוגמה מריה טאובה , נולדה בשנת 1913 ללזר. היא היתה מזכיר/ה ונשואה ל Nikolay. לפני מלחמת העולם השניה התגוררה ב Kursk שב רוסיה (ברה"מ). בזמן המלחמה היא היתה ב Solikamsk שב רוסיה .מידע זה מבוסס על רשימת מפונים מתוך רשימת תושבים שפונו ל- Solikamsk, שהוכנה בשנת 1942.
[URL]https://yvng.yadvashem.org/nameDetails.html?language=he&itemId=10019051&ind=0[/URL]
 

כךOכך

New member
מריה טאובה

היי לובה,
תודה רבה, אבל אני לא בטוח שמדובר בקרובה; למרות ששמו של אביה לזר, טאובה הוא שם משפחתו של בן זוגה. אני יודע שחלק מהמשפחה שבה לקורסק אחרי המלחמה. ד"ר זקס נקבר שם ב-1961.
 
טאובה -קורסק

שלום לפני שפוסלים מה שהוא צריך לבדוק. לא כל הנשים משנים את השמות משפחה לאחר נשואים. ועוד שם משפחה כזה נדיר.
 

כךOכך

New member
יד ושם

את צודקת כמובן, אבל אין לי מושג איך להמשיך מהמסמכים ביד ושם. לא מדובר בדפי עד, כך שאין למי לפנות. גם ידוע לי שהמשפחה חזרה לקורסק אחרי המלחמה.
 
מריה טאובה

שלום.
עדכון קטן אבל מעניין.
דיברתי עם עיתונאית מקורסק, שכתבה מאמר על התיאטרונים של העיר קורסק.
מריה טאובה, בתו של ליזר טאובה ב 1954 היתה הדירקטורית של תיאטרון בובות בקורסק. בעלה היה קורבן רפרסייות שהיו בברית המועצות. , לא היו להם ילדים לפי דבריו של עיתונאית.
בתמונה המצ"ב , למתה הצד ימין- מריה טאובה, מנהלת התיאטרון.
אני ממשיכה לחפש.

 

כךOכך

New member
מרתק!

מרתק!!! תודה רבה, לובה! אני מאוד מעריך את הנכונות שלך לעזור!
הרדיפות מצד השלטון אכן מתאימות למה שידוע לי. הקשר הישיר האחרון עם המשפחה היה ב-1949, כאשר בן-דוד של סבתי שלח חבילות עם מצרכים לשתי המשפחות כמחווה טובה. הן נאלצו לשלם סכום עצום כדי לקבל אותן, וכתבו לו בחזרה בבקשה שלא ישלח עוד. הוא כתב על כך לסבתא שלי, וסיים בשורה: "אני מרגיש שלטובתם עדיף לא לקיים שום קשר עם חו"ל."
 
למעלה