השלמת פערי מידע אודות אבי

השלמת פערי מידע אודות אבי

• אבי, חיים גודלניק [CHAIM GODLENIK] עלה ארצה ב- 1936 באונייה "פלשתינה". אבי עלה עם סרטיפיקט כשמתלווה אליו אישה בשם לאה איתה התחתן בנישואין פיקטיביים שהיו לצורך מימוש זוגי של הסרטיפיקט.
• אם הגעתם ארצה הותרו הנישואין. אבי פנה מייד לפתח תקווה [משום שהיו לא שם חברים] ואילו לאה פנתה לפי שסיפר אבי לקיבוץ אלונים.
• במסגרת חקר המשפחה בו אני עוסק שנים רבות, עלה בי לפני כשנתיים הרצון לנסות לאתר את לאה. למעשה היה די ברור שהיא כבר אינה בין החיים אבל קיוויתי להגיע למשפחתה. גם מתוך סקרנות גרידא וגם כדי לברר אולי יש לה בן/בת מבוגרים שעשויים להיות אחים [בעיקרון אבי לא היה "שובב" אבל היה גבר מצודד].
• פניתי למזכירות הקיבוץ ושם הפנו אותי לאדם מבוגר וזה זיהה את האישה כלאה דרוג שכמובן נפטרה. אותו אדם [לא רשמתי את שמו] ציין כי היא לא נשאה מעולם אבל היה לה בן [שנפטר] אלא שמבחינת גיל הוא לא התאים לעניין.
• לאחרונה בשיטוטים שלי הגעתי למסמך במייהריטג' שנושאו בקשה להתאזרחות בממשלת פלסטינה שתחת המנדט הבריטי. שם מופיע שם אחר של מי שעלתה כאשתו של אבי - לאה שקלרסקי ילידת העיירה skidel שבחבל ביאליסטוק [היום בלרוס] וזאת בהקשר.
• העליתי מתוך מיי הריטג' את התיק ואכן המסמכים תומכים בשם החדש.
• פניתי לאלדד שהוא האחראי על הארכיון ההיסטורי של קיבוץ אלונים בבקשה לסייע באיתורה של לאה שקלרסקי. מסתבר שאין ברישומי הקיבוץ שם כזה [ישנן 4 "לאה" אבל אף אחת מהן לא עונה לפרטים] הרישום בקיבוץ התחיל ב- 1938.
• אודה על הכוונה/סיוע לאיתור משפחתה.
יוסי
 

bilen

New member
לגמרי במקרה...

הפנו אותי היום לכתבה בנושא "פרשת בזק".

בין יתר השמות, מוזכר בה גם אדם שימש בעבר כמדען בכיר של רפא"ל,
ד"ר דן שקלרסקי ז"ל. (היה מועמד לעבודה ולא שייך לפרשיות).

זה שם לא נפוץ, שווה לפנות לבני המשפחה הזו. במודעות פטירה יש פרטי בני משפחה וכתובת.
בהצלחה.

https://www.avelim.co.il/דר-דן-שקלרסקי-זל/
 

ylln

New member
לאה שקלרסקי

יוסי שלום,
יש לי חברה ממשפחת שקלרסקי מסקידל. מה המייל שלך?
 

ylln

New member
שקלרסקי

כן, העברתי לה את הפוסט שלך ואת כתובת המייל. היא בודקת אם אכן מדובר בקרובת משפחה שלה.
 

פגי11

New member
לאה?

סביר מאוד להניח שהשם בבקשת ההתאזרחות הוא השם האמיתי,וגם ביד -ושם ,משפחת שקלרסקי מופיעה ברשומים מ-סקידל,הערה -מתוך ניסיון אישי-נישואין-גם נישואין פיקטיביים,אינם מותרים, סתם ,אלא דרך הרבנות,ובנישואין הבאים(של הוריך?)מצוין מס תיק הגרושין,ורישום לנישואין,וכתובת המגורים, ברבנות,מכיון שהזכרת קיבוץ,הסרטיפיקט ניתן למי שהיה בהכשרה,לקבוץ אלונים-הגיעה בשנה זו-קבוצת החלוץ הצעיר,גוש תל-חי(ע"ש טרומפלדור) אבי ביניהם,לא כולם נשארו בקבוץ,וחלקם עברו לקבוץ גבעת השלושה ,ובהמשך עם הפיצול עברו לקבוץ עינת,חלקם עברו לעבוד בפרדסי פתח-תקוה,שם היו החברים מההכשרה,זה שלאה הגיעה לאלונים ?לא אומר שנשארה שם?החלוצים הסתובבו בארץ לחפש עבודה בעיקר בפרדסים,אם אביך היה בהכשרה מסויימת?ארכיון לוחמי הגטאות,הוא מקור מצוין לאינפורמציה,גם חזותית.
 
כבר שוחחתי עם בת משפחה

לפני כשלוש שעות שוחחתי עם נכדה של בת דודה של לאה. הערב אני מקווה לדבר עם בן דוד אחר שמרכז את החומר אודות המשפחה. אעדכן בהמשך
 
וואו, נפלא


 
פניתי

לשניים מבין השלושה. גם שוחחתי אתמול עם בן משפחה. הוא ינסה לבדוק [אין לו ממש עץ משפחה]. נראה שאולי הדרך היא דרך רישומי משרד הפנים.
 
למעלה