מצאתי באתר של פאריז 11 רישומי נישואין בשם המשפחה Herscu

alonys

New member
מצאתי באתר של פאריז 11 רישומי נישואין בשם המשפחה Herscu

האתר ששרי מצאה איפשר לי לחפש לפי עשורים כי אין לי מושג מתי סבא שלי מוריץ הרשקו בדיוק התחתן. אני יודעת שהוא הגיע אחרי מלחמת העולם הראשונה לצרפת, אולי לפאריז, והתחתן שם. היו לו בת ובן. הבן היה רופא שיניים והיה מעורב איך שהוא בפרטיזנים או ברזיסטנס, נפצע ואיבד את רגליו. נולד לו בן ב-1942. אבא שלי הוא בן מנישואיו השניים של סבי אחרי שהוא חזר לרומניה. אני מניחה שהקשר עם החצי דוד הזה נותק בגלל המשטר הקומוניסטי כי אבא שלי לא יודע שום דבר עליהם. כשאבי היה בן 13 סבי נפטר.

רק בשבוע האחרון נודע לי מאבי, כי שאלתי!, שהאישה הראשונה של סבי וגם בתו נספו באושוויץ. האתר ששרי הביאה לכאן לא יכול לסייע נכון לכרגע כי יש שם בינתיים לידות רק עד 1912 והילדים ככל הנראה נולדו אחרי 1920. באתר דפי העד של יד ושם יש למעלה מ-17 איש עם שם המשפחה Herscu שמצוין שנספו בשואה בוודאות או בסבירות גבוהה. היחידה שמתאימה לתיאור שיש לי היא מישהי בשם Adele Herscu שידוע עליה שנולדה ב-1920 בפאריז ונרצחה באושוויץ ב-1943 אחרי גירוש מדרנסי.

אם מישהו מחפש פרטים על אנשים עם שם המשפחה הרשקו ואין לו חשק שוב לחפש - אני יכולה להעתיק לכאן את התאריכים שמצאתי. לא עשיתי צילומי מסך כי המחשב שלי דפוק אבל רשמתי כל פעם שמצאתי מישהו עם השם הזה. אנשים עם השם הזה הופיעו ברבעים הבאים: 4,6,9,11,18,19.

בקיצור - יש סבירות שעוד קרובי משפחה שלי הגיעו לפאריז בתום המאה ה-19 ובתחילת המאה העשרים ושאיבדתי עוד קרובים בשואה.

אין לי שום מידע של ממש על סבי מעבר לכך שהיה סוחר סטייל אלטעזאכן, היה סמל בצבא ונולד כנראה בפוקשאן ברומניה ב-1885 ונפטר שם ב-1955. אין לנו שום מידע על הוריו, ואין תעודות. יש תמונות בודדות שלו אבל באחת מהן הוא צולם בחתונה של אחיינית כלשהי.

קצת מצחיק כל החיפוש הזה. אני עונה לעצמי על שאלה אחת ומקבלת במתנה עוד מינימום 3 שאלות חדשות.
 

שרי סילבר

Active member
קראי את ההבהרות הנוספות שכתבתי בשרשור אודות חיפוש-הרישומים
אשר לסיפא של ההודעה שלך, "אני עונה לעצמי על שאלה אחת ומקבלת במתנה עוד מינימום 3 שאלות חדשות" - זוהי בדיוק ההגדרה של מחקר, כל מחקר
 

alonys

New member
אוח, את נהדרת. אחלה הסבר שמת לי

רשמתי לי גם מקרה של מישהו ששמו Hersco כי חשבתי שזה בלבול סביר וגם העפתי מבט על אנשים "סביב" הרישום. אבל לא עלה על דעתי לעשות חיפוש לכל אות אהו"י אפשרית וזה לחלוטין כיוון - אבל את העניין של האות s שיכולה להופיע כ-ch בחיים לא הייתי מנחשת לבד! ים תודות.

השם הפרטי הוא "תיק" במקרה של הסבא הזה. אבא שלי תמיד התייחס אליו כאל "סטרול" אם הוא בכלל הזכיר אותו. אחרי ששאלתי הוא אמר שזו ורסיה רומנית לשם ישראל. רק כשביקרתי דוד שלי שנתן לי תמונות וסיפר לי המון דברים גיליתי שהדודה שלי תמיד קראה לסבי "מוריץ" או "מוריס". ועכשיו את הוספת לי את האופציה של מרסל. לגמרי וואו.

המון תודה!
 

שרי סילבר

Active member
האם את יודעת להעריך מתי נולד סבך?
גם אם אינך יודעת תאריך מדויק, בהנחה שאת יודעת את שנת לידתו של אביך את יכולה אולי להעריך את התקופה בה נולד סבך. זה עשוי לסייע לי בחיפוש של נתונים פוטנצאיליים.
 

שרי סילבר

Active member
האם הבן שנולד בשנת 1942 הוא אביך?
אם כן, אני לוקחת בד"כ 25 שנים לאחור פלוס מינוס בניסיון לתערך את שנת-הלידה של ההורים.
 

alonys

New member
סבי נולד בשנת 1885 בפוקשאן

שאלתי את אבא שלי והוא משוכנע שהמשפחה שלנו לא שייכת לעיר יאשי. אבא שלי הוא ממש בן זקונים. נולד כשסבא שלי היה כבר מבוגר.
 

שרי סילבר

Active member
עוד קצת תובנות וקצה-חוט חיוני ואולי מטלטל
ראשית, התייחסות לנקודה שהעלית, הניסיון שלך לאתר מידע באמצעות האתר של יד ושם. זה בהחלט חשוב, אך כשאנחנו מנסים לאתר מידע הקשור בשואה חשוב לחפש במקורות-מידע שונים ולא רק במקור-מידע אחד, משום שהמידע בכל אחד מהגופים/מוסדות אינו בהכרח זהה. לפיכך כדאי לחפש במקרה זה:

באתר-ההנצחה הרשמי לשואה בצרפת: https://tinyurl.com/nko2ybo

באתר של מוזיאון-השואה בוושינגטון: https://tinyurl.com/zv2fzbk

דרך שירות-האיתור הבינלאומי, ITS: השירות עצמו ממוקם בבאד ארולסן שבגרמניה, אך פנייה אליהם עלולה לקבל מענה כעבור זמן ממושך מאד. עדיף לפנות תחילה אל יד ושם (יד ושם קיבל את החומרים משירות-האיתור בהמשך להסכם שנחתם עם 11 מדינות, וישראל ביניהן). זה חיוני ביותר, משום שיש שם מידע אודות נספים וניצולים, ובין השאר גם מידע אודות אנשים שחיפשו את קרוביהם. אולי סבך חיפש אחרי המלחמה את משפחתו הראשונה, ותוכלי לאתר שם קצה-חוט ראשוני.

עם זאת, אולי כדאי להתייחס תחילה אל קצה-החוט הבא, שיעשה אולי טלטלה בנתונים. בחיפוש צצו פרטים, שהעלה מישהו בשם ז'ק סטרול, המחפש מידע אודות משפחתו. ההודעה צצה במסגרת חיפוש בגוגל. בקישור הבא ההודעה היא שנייה מלמטה, הודעה שמספרה 75:

https://www.genealoj.org/fr/qr?page=1453

אמנם לא כל הפרטים תואמים ב-100% לאלה שבידך, אך על פניו נראה ששניכם מתייחסים לאותו אדם, וסבו הוא סבך. שם-המשפחה הוא, לפיכך, הרשקוביץ ולעיתים הרשקו. האיש מוסר לא מעט פרטים, אך נראה שגם הוא נשען על רסיסים של עובדות. אם אינך דוברת צרפתית, את יכולה להיעזר בתרגום של גוגל בשביל להיווכח שמרבית-הסיכויים שאתם מתייחסים לאותה משפחה.

האמת שהנ"ל צץ אחרי שנתקלתי בפרטים הבאים, שהחשידו שהמדובר בסבך, וכבר אז נראה היה שהשם הוא (גם) הרשקוביץ. לא ניתן לקשר אל הדף עצמו, ולכן אני מנסה לקשר אל דף-החיפוש. בקישור חפשי Hersco, וברשימה שתקבלי תוכלי לראות שהאחרון הוא סטרול הרשקוביץ. את יכולה להיכנס אל הדף עם תמצית-הפרטים אודותיו, ואם תיכנסי אל העינית שבדף, תוכלי לראות את רשימת-החיול המקורית. מכיוון שציינת בהודעה הראשונית שלך שאינך בטוחה אם היה בפריס או במקום אחר, חשדתי שהפרטים עשויים להתאים לסבך. הנה הקישור לדף-החיפוש: https://tinyurl.com/yayqfbv9

כך או כך, נראה לי שהכרחי לאתר את אותו ז'ק סטרול, שהשאיר את ההודעה הנ"ל ביחס למשפחת-סבו. מחיפוש ראשוני בגוגל נראה שיש אולי יותר מאדם אחד בשם זה. נסי לחפש, ואם אינך בטוח,ה לכל היותר את יכולה לפנות למי שעשוי להתאים, ומקסימום להתנצל אם יתברר שאין המדובר באדם שאת מחפשת.


שרי
 

שרי סילבר

Active member
אני רואה שהקישור האחרון הצליח
ומוביל ישירות אל הפרטים אודות סטרול הרשקוביץ. כעת את יכולה להיכנס אל העינית ע"מ לצפות ברשימה עצמה.
 

שרי סילבר

Active member
כל כך מבינה את ההתרגשות שלך

לא בכדי רשמתי את המילה 'טלטלה', כי הנחתי שזה מה שעומד לקרות.

כפי שרשמתי, יתכן שיש עוד אנשים ששמם ז'ק סטרול. מתוך הפרטים את יכולה להניח בערך בן כמה הוא אמור להיות, ומן הסתם הוא מתגורר בצרפת. על-פי זה נסי לחפש בגוגל אנשים שעשויים להתאים. יתכן שחלקם ברשתות החברתיות, וניתן לפנות אליהם דרך שם, ואחרים אולי יש כתובת ליצירת-קשר בקישורים בהם הם מופיעים.

מכיוון שהשפה עשויה להיות מחסום לפחות בחלק מהמקרים, אני במקומך הייתי רושמת לעצמי משהו באנגלית פשוטה, לא ארוך (צריך בכל זאת לשכנע אנשים לענות לך, ולכן נדרש הסבר קצר מי את ואת מי את מחפשת), ומתרגמת לצרפתית. לא כדאי לתרגם מעברית לצרפתית. המעבר הזה לא חלק, עדיף לתרגם מאנגלית לצרפתית.

בפנייה שלך את יכולה לפתוח בהתנצלות על שתרגמת לצרפתית באמצעות גוגל, שכן לצערך אינך יודעת לכתוב בצרפתית. בסיום הוסיפי משפט "מתחנן", ובו בקשי שגם אם האדם אינו קשור למשפחה שאת מחפשת, שיציין זאת, כדי שתדעי שאת צריכה להמשיך הלאה בחיפושיך.

אחרי הגרסה הצרפתית, אני מציעה לך להוסיף גם את הגרסה האנגלית.

 

שרי סילבר

Active member
ז'ק סטרול
במדריך אינטרנטי של צרפת מופיע אדם אחד בשם ז'ק סטרול, והוא מתגורר בפריס. אם לא ילך דרך האינטרנט, אפשר לנסות דרך הפרטים המצויינים בקישור. עם זאת, עדיף לדעתי לא להתקשר. מעבר למגבלת-שפה פוטנציאלית, אנשים לא תמיד מעוניינים לשתף פעולה דרך טלפון, ובמקרה הזה זה עשוי להיות קשה, מטלטל, ועדיף להשאיר בידיו את הפרטים, כדי שאם ירצה, יוכל ליצור קשר. לכן נראה לי שעדיף לשלוח מכתב בדואר לכתובת הרשומה בקישור, בתקווה שהיא עדכנית.

https://www.pagesjaunes.fr/particuliers/014222994000000000C0002
 

alonys

New member
אחלה עצה. את מאוד צודקת. זה יהיה וואחד שוק גם עבורו

אבל אני אחפש אותו גם ברשתות חברתיות וכל הג'אז. מישהו בפייסבוק כבר אמר לי שהוא מכיר מישהי עם שם המשפחה Strul. שחיה בארץ. מלאן התרגשות העסק הזה.

הכנסתי את כל המידע שהוא רשם שם כבר לאילן שלי ונמצאה התאמה חכמה לא לגביו אלא לגבי חייל יהודי רומני ששירת בצבא הרומני ב-1916. החייל הזה לפי המסופר בעיתון של בני ברית שיצא בארה"ב ב-1917 קרס בדרך בגלל תשישות והקולונל נתן הוראה לירות בו. סמיכות הזמנים וזה ששמות אצלנו עוברים בהחלט מדור לדור גורמים לי לחשוב שדרך המציאה הנוכחית אולי גם מצאתי סיפור על גורלו של אח אפשרי של סבא שלי.

https://archive.org/stream/nationaljewishmo1011bnai#page/n275/mode/2up/search/Lupu+Herscu
 

שרי סילבר

Active member
אני רואה שאחרי שמו נוסף DOM
יתכן שהכוונה לאיזור שהוא מחוץ לצרפת. DOM מתייחס לאיזורים שבשליטה צרפתית, והם מחוץ לגבולות-צרפת עצמה. מחיפוש בגוגל נראה שאולי יש רופא בשם ז'ק סטרול באחד מהמקומות הללו. נסי להריץ חיפוש בגוגל תחילה.
 

alonys

New member
יש לנו שני יעדים נכון לכרגע למשלוח מכתב עם שאלה

מצאתי מישהו עם השם המתאים בפייסבוק אבל הוא לא נראה דומה. בחיפוש גוגל שעשיתי עלו בין השאר גם תמונות של אנשים ואחת מהן נראית אפשרית. מפרופיל כלשהו בלינקדאין. אני עמוק בחומר.
 

alonys

New member
יכול להיות שהרמז עם DOM מאוד חשוב

יש מישהו בשם ד"ר ז'ק סטרול באי ריאניון שליד מדגסקר. מחפירה בכמה לינקים כתוב שם שהאיש נולד ב-1945 וזה ממש שנה שקרובה מספיק כדי שזה יהיה רלוונטי. כל הקישורים האחרים בינתיים חוזרים על עצמם וזה אותו האיש שפעיל בכמה קליניקות שונות על האי הזה.
 

alonys

New member
חיבוק לשניכם - על ניהול פורום כזה מקסים ועל העזרה כאן


 
למעלה