חיפוש כתובות בברלין ובפולין

shlomitta40

New member
חיפוש כתובות בברלין ובפולין

אני מחפשת כתובות של בני משפחתי שגרו בברלין לפני המלחמה. הם גרו בנמסלאו (היום בפולין), עברו לברלין ומשם חלקם עלו לארץ, חלקם נפטרו עוד לפני השואה וחלקם נספו בשואה.
איך אני מגיעה לארכיון העירוני בברלין? ולאן עוד כדאי לי לפנות?
 
חיפוש כתובות בברלין ובפולין

הי שלומית,
אנחנו מתכתבות גם פה... בשביל שהידענים בפורום יוכלו לענות כדאי לפרט ככל הניתן מה ידוע לך. לכל הפחות הייתי מוסיפה פה תווך שנים לחיפוש בברלין וגם שמות בני המשפחה בלועזית כדי שמי שברשותו למשל חומרים לא מקוונים יוכל לעזור ולענות באופן פרטני ולא כללי. ומי שיכול להפנות לספרי כתובות או מקורות אחרים שיהיו רלוונטים לחיפוש.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

שרי סילבר

Active member
ספרי-כתובות בברלין הועלו אל הרשת
ניתן לחפש כאן: https://digital.zlb.de/viewer/cms/82/

ניתן לערוך חיפוש דרך שורת-החיפוש, אבל יש לקחת בחשבון, שבדומה לספרי-הכתובות של ווינה, יש כאן כנראה איזה באג, ולא מקבלים בהכרח את כל התוצאות. ר"ל: כשחיפשתי שם ספציפי מצאתי תוצאות מסוימות, ונראה לי מוזר שחלק מהאנשים חיים בברלין "בקפיצות" ולא ברצף של שנים. כשהתחלתי לחפש באופן נפרד במדריך של כל שנה, הם צצו לפתע, ואז קיבלתי רצף של שנים, שאיפשר לדעת באופן כללי (במגבלות המתבקשות, כי יתכן שמי שעבר לברלין התגורר בתחילה במחיצת קרובים/חברים, ולא הופיע במדריך) ממתי עד מתי חיו האנשים הרלוונטיים לנו בעיר.

אגב, לא תמיד יש צורך להמתין שמישהו יראה את השרשור ויתייחס אליו. חיפוש בארכיון-הפורום יכול מאד לסייע לעיתים. הנושא של ברלין ואיתור-כתובות בברלין הועלה לא פעם בפורום במהלך-השנים, ולפיכך ניתן לאתר את השרשורים הרלוונטיים ולהיעזר במידע שהוצע בהם.
 

shlomitta40

New member
תודה!

רק מתחילה ללמוד את הנושא ואת הפורום. אנסה את ספרי הכתובות ומקווה למצוא קצה חוט.
 

שרי סילבר

Active member
ברוכה הבאה ובהצלחה
 
למעלה