גיליתי שסבתא רבתא שלי הייתה מיילדת בפוקשאן בתחילת המאה העשרי

alonys

New member
גיליתי שסבתא רבתא שלי הייתה מיילדת בפוקשאן בתחילת המאה העשרי

שם המשפחה שלה אחרי הנישואין היה יוספזון.
עדיין לא הצלחתי לאתר את שמה הפרטי. או שם הנעורים.
התגלית האחרונה החשובה ביותר היא שסבא רבא שלי אברהם יוספזון אינו קבור ברומניה אלא עלה לארץ עם אשתו השנייה אולימפיה. הם גרו אצל הנכד שלהם - האח הקטן ביותר של סבתי סופיה (שרה). הוא קבור בבית הקברות מחנה דוד הישן בחיפה. אין לי מושג איך לברר גוש חלקה. בדקתי בביליון גרייבס ומצאתי שם קברים של שני קרובים אחרים שלי.

כמו כן הצלחתי לפענח כתב יד ממש קשה מאחורי תמונה משפחתית שנותנת לי קרוב משפחה נוסף של סבא רבא שלי - אחיין שלו בשם מישו יוספזון ואשתו סוזן. כתוב על התמונה שהם התחתנו בפוקשאן ב-1931 והם נראים בני עשרים כך שאני יכולה קצת לשער מתי הם נולדו - סביבות 1911.

כך שזה מוסיף לפחות אח אחד נוסף לסבא רבא שלי. הצלחתי עד כה לאתר צאצאים בארץ של מלי, אחותו של אברהם יוספזון בזכות קשר שנשמר בין סבתי לבנות הדודה הזאת שלה עד סביבות שנות השבעים. היה לנו איחוד משפחתי מאוד מרגש.

האגדה המשפחתית אומרת שאח של סבא רבא שלי עלה מפוקשאן לארץ בתקופת העלייה הראשונה ומכיון שיהודים מפוקשאן הגיעו אז לראש פינה או לזכרון יעקב אני מקווה לברר איכשהו אם יש בישובים האלה תיעוד למתיישבים הראשונים ההם. אף אחד לא יודע עליו מידע נוסף. יכול להיות גם שהוא חזר לרומניה ומישו נולד לו בפוקשאן. יהיה נחמד לגלות מה היה שמו הפרטי ואם יש לו צאצאים.

כמו כן בחקירותיי בענף המשפחתי של אימא שלי איתרתי קרובת משפחה שנתנה לי רמז מאוד חשוב - דרכה מצאתי ששם הנעורים של סבתי מרסל היה פיטוסי ושם סבתא רבתא הטוניסאית שלי הוא ברטה פיטוסי. כמו כן אנחנו לא קשורים לכוהנים בג'רבה והמסורת במשפחה היא שאנחנו היינו דורות רבים בעיר הבירה של טוניס.

המסקנות שלי משלל השיחות האלה עם קרובים היא שמאוד כדאי לשאול אם הם במקרה קרויים על שם מישהו. שמות חוזרים במשפחות ולא פעם מישהו בטוח שהוא לא יודע כלום אבל מספיק שהוא יודע שהוא קרוי על שם דוד או סבא או אח שנפטר כדי לתת די הרבה מידע.
 

alonys

New member
תודה אבל תאריך הפטירה לא מסתדר כלל

סבא רבא שלי היה בן 87 במותו וזה היה מתישהו בשנות השישים או תחילת השבעים מקסימום ואולי אפילו קודם.

סבתי שרה הרשקו לבית יוספזון נולדה ב-1904 ואחיה הבכור כמה שנים לפניה כך שאני חייבת להניח שסבא רבא שלי נולד באזור 1880.
 

alonys

New member
לובה - זה כן בן משפחה שלי!


הוא לא סבא רבא שלי אלא אחיין שלו, בן אחיו אהרון.

המון תודה!
 

alonys

New member
מרתק. לפי גילו בעת מותו הוא נולד ב-1922. קרבה משפחתית בספק

אני אצטרך לנסות לגלות אם הוא נולד בארץ ליוספזון אחר שיתאים יותר בגיל להיות אח של סבא רבא שלי. אני פשוט לא יודעת מה היה סדר הילודה במשפחה של סבא רבא. בגלל הסיפור על אח שהגיע בעליה הראשונה או בשלבים הקרובים אליה לארץ אני חייבת להניח שהוא אח גדול של סבא רבא שנולד מתישהו בסביבות 1865.

המון תודה על החיפוש שעשית למעני!
 

alonys

New member
בדקתי מה קיים נכון לכרגע בארכיון המדינה

חיפוש לפי שם המשפחה לא מעלה שום מידע רלוונטי.

יש באתר תיק סרוק ובו רשימת מייסדי ראש פינה אבל אין שם דף עם השם יוספזון. כך שיכול להיות שאפשר למחוק מהאופציות את ראש פינה.

כדי לבדוק אם הוא ברשימות מייסדי זכרון יעקב צריך להגיש בקשה לארכיון - זה לא מידע זמין.

התמקדתי בראש פינה וזכרון יעקב כי יצא לי לשמוע שאנשי עלייה ראשונה מרומניה הגיעו לשם. אבל יש סבירות שבן משפחת יוספזון שאני מחפשת היה שותף להקמת ישוב אחר.

תאריך הלידה שלו אמור להיות בין 1865 ל-1880 כי אני מניחה שאנשים בני 15 לא עשו הגירה לבדם באותה תקופה והוא הגיע לארץ אחרי יום הולדת עשרים.
 

alonys

New member
מישו יוספזון אותר

נפטר ב-1992. עדיין לא ידועה שנת הלידה שלו אבל הנכד שלו ינסה לברר מה אולי יש להם בבית.
 
למעלה