שמות פרטיים

שמות פרטיים

אני חוקרת אודות משפחת ברנשטיין מרוסיה ובלארוס. הסבא חיים אליעזר והסבתא אסתר גולדברג בת המגיד הידוע מסמילוביץ הרב שמואל דוד גולדברג.
להם מספר ילדים: יוסף ברנשטיין יליד 1900 נספה בבוכנוואלד. יהודה לייב הרב הגאון מקהילת בירז' נספה עם תלמידיו.
שמואל אייזיק נרצח בחברון ב1929.
אני מחפשת עוד בני משפחה ונראה לי שמצאתי את מקס נולד 1883 ואשתו אתל 1887. הם הגרו לניו הבן קונטיקט בשנת 1907 או 1908.
ברשימות מפקד אוכלוסין 1930 מצאתי את המשפחה ועל מנת לאמת שאכן מקס הוא בנו של חיים אליעזר אני רוצה לבדוק אם יש רישומי לידה נישואין או פטירה.
מה יכול להיות השם מקס ברוסית
מה יכול להיות השם אתל ומה יכול להיות השם בסי Bessie.
תודה
 

yagury

New member
אין חוקים קשיחים לשינוי שמות פרטיים

1. יתכן וכבר במזרח אירופה היו להם שמות בעלי צילצול אירופי לצד השמות ה"יהודיים". מבחינתך, המציאה הטובה ביותר יכולה להיות רישום נישואין רשמי, בו מופיעים בד"כ השמות "האירופאיים" של המעורבים, ומצויינים שמות שני ההורים.
2. אין כללים לשמות האלה. המגוון נע בין שם עם אותה משמעות לבין שם שמתחיל בצורה דומה. בדוגמה שלך: מקס יכול להיות מרדכי וגם משה וכד'. אתל יכולה להיות אסתר, או הכינויים הקרובים כמו אתי. בדוגמה קיצונית בעץ המשפחה שלי: נפתלי יורגראו הגיע לארה"ב ב-1893 הגיע כנראה למסקנה שאין לו עתיד בשם זה, והחל להשתמש בשם נתן יורגראו. רק המצבה שלו, עליה חרות השם העברי נפתלי יורגראו ומתחתיו השם הלועזי Nathan Jurgrau סיפקה את ההוכחה החותכת לכך שמדובר באותו אדם.
3. ניתן להיעזר במילון השמות העבריים של פרופ. אסתרסון ב-Jewishgen, אך יש להשתמש בו בזהירות.
 
משפחת ברנשטיין

במסגרת העמותה "לתת פנים לנופלים" התבקשתי לחקור אודות החייל משה ברנשטיין שנפל ברמת הכובש. הגעתי לכל הפרטים הפורמאליים אודותיו אבל הדבר שרציתי יותר מכל הוא למצוא את משפחתו. היה לי רמז קטן אודות דוד שנמצא בארה"ב בניו הבן קונטיקט ועם זה יצאתי לדרך. הדוד היה מקס ברנשטיין יליד מינסק בן חיים אליעזר ברנשטיין..
פניתי אל הפורום בבקשה קטנה בהקשר של שמות במשפחתו של משה בארה"ב שהייתי צריכה כדי לבדוק אם אכן זו המשפחה. קבלתי עזרה בלתי צפויה מסמדר גלבוע שבמסירות וביעילות אתרה עבורי את בני המשפחה (וגם נכדים כמובן) ומכאן המשכתי. יצרתי קשר עם אחת הנכדות (פייסבוק) והנה ההפתעה היא נכדה של האיש אותו חיפשתי. היתה התרגשות גדולה וכעת אנחנו ממשיכות ללקט פרטים זו מזו.
במהלך החקר הזה למדתי עד כמה חשוב לשתף פעולה ולהשתמש בכל הכלים האפשריים. אני מודה לכל חברי הפורום שתמיד נחלצים לעזרה (לא פעם אחת נעזרתי בכם) ובעיקר לסמדר גלבוע שלמרות הפרש השעות עבדה מולי והצעידה אותי במשעולי הגניאולוגיה.
תודה סמדר, עזרת לי ולמדת אותי המון.
אני מצרפת את הלינק לדף הזכרון של משה ברנשטיין בן חנה ויוסף - אולי באמצעותכם אמצא קרובים גם בארץ.
http://www.izkor.gov.il/HalalKorot.aspx?id=90386
תמר ויינבלום
 
תודה, אבל אולי זו לא המשפחה הנכונה?

לצערי לא ידעתי שמקום המגורים של המשפחה של משה הוא סמורגון. המשפחה שתמר מצאה בניו הייבן היא ממינסק.
 

פגי11

New member
העיקר,היא הכונה,ההתגיסות,והיכולת"לשחות"בנבכי הגנאולוגיה.

 

שרי סילבר

Active member
מרגש מאד
 
חיים אליעזר ברנשטיין

בהמשך לחקר החלל משה ברנשטיין אני מנסה למצוא פרטים על סבו חיים אליעזר ברנשטיין שהגיע לארץ עם או בעקבות בנו שמואל אייזיק שנרצח במאורעות חברון 1929.
הם עלו כנראה בשנות העשרים של המאה הקודמת. ידוע לי שחיים אליעזר היה רב והיה נשוי לאסתר ברנשטיין גולדברג (אינני יודעת אם היא עלתה אתו לארץ) בתו של הרב שמואל דוד גולדברג "המגיד מסמילוביץ".
ידוע לי שחיים אליעזר גר תקופה בבתי ברוידא בירושלים.
היו להם עד כמה שידוע לי 3 בנים יוסף (1900) אביו של החלל משה ברנשטיין, שמואל אייזיק שנרצח בחברון, מקס ברנשטיין הדוד שהגר לארהב ב 1907, יהודה ליי הרב הגאון, רבה של בירז' בירזאי שנספה בעירו.
אני מבקשת עזרה בלמצוא פרטים נוספים על חיים אליעזר ברנשטיין ואשתו. מי היו ההורים שלהם והאם ידוע על צאצאים נוספים של הרב שמואל דוד גולדברג. יכול להיות שנולד במינסק או במקום אחר ברוסיה
תודה רבה
 
למעלה