אוסף אתגרים שנתקלתי בהם בחיפוש מעמיק של השורשים המשפחתיים

randomalit

New member
אוסף אתגרים שנתקלתי בהם בחיפוש מעמיק של השורשים המשפחתיים

שלום לכולם,
לאחרונה התחלתי בתהליך חקר מעמיק של משפחותיי (מצרים/מרוקו). הגעתי עד הסבים של הסבים. כעת אני בשלב שבו הזכרון המשפחתי כבר לא מספיק, ואני נתקלת באתגרים משמעותיים יותר. אשמח אם תעזרו במה שאפשרי :)

1. סבא רבא טופיק (בן ניסים) כהן, שחשבתי שנולד במצרים כמו יתר משפחתו, רשום בחברה קדישא (המידע לגבי קבורתו) שארץ מולדתו סוריה. הופתעתי, מפני שהוא נישא במצרים וכך גם יתר אחיו ואחיותיו הרבים. טופיק נולד על פי חברה קדישא ב-1896. ביצעתי חיפוש במאגר הבריתות בחלב ולא מצאתיו. היכן עוד ישנם מאגרי מידע אינטרנטיים או פיזיים (פיזיים בארץ) שבהם אפשר לחפש?
2. אמו של טופיק, על פי זכרונות אצל חלקים מהמשפחה, היא נצר למשפחת וייסברג מאוסטרו הונגריה (שנת לידה מוערכת - 1860-1870). מצאתי שתי נשים העונות על הקריטריונים, שתיהן מ-Bouda בהונגריה, אך לא בטוחה שאחת מהן זו אכן היא - האם יש אפשרות לחפש מידע על דרכונים שהונפקו ליהודים בהונגריה ומידע על הגירה עם הדכרון הזה למצרים ו/או סוריה?
3. עצי משפחה של משפחת כהן בסוריה ו/מצרים, יש כזה דבר? אולי בבית התפוצות? האתר של בית התפוצות עושה עבודה ממש גרועה בחיפושים כאלו.
4. לסבי היה דרכון איטלקי כשהיה במצרים, אך אין לנו אותו יותר. אני מנסה לגלות היכן הונפק לו הדרכון. מהשגרירות האיטלקית אמרו לי שיכול להיות שלמשרד הפנים יש העתק של הדרכון האיטלקי שהיה לו כשהגיע לארץ. יכול להיות?
5. עצי משפחות של המשפחות Amar ו-Ruimy ממרוקו, מישהו יודע היכן ניתן לחפש?

אשמח לעזרה במה שניתן :)
תודה,
 

pelly

New member
לגבי סעיף 4 - דרכון איטלקי

תסתכל פה http://izionist.org/passport/
תחת אפריקה ואז מצרים יש דרכונים של כהן ממצרים
מנסיון של משפחה הם שמחים להחזיר הדרכונים לבעליהם או יורשיהם
תפעל לפי ההנחיות באתר.
אבל.... זה דרכון מצרי, תחת איטליה אין כהן, בכל מקרה דבר איתם
 

randomalit

New member
נהדר, תודה על הטיפ!

איטליה רלוונטית לצד השני של המשפחה לדעתי. הגשתי בקשה למה שיכול להיות רלוונטי. תודה :)
 
למעלה