איתור תעודת לידה

roozvelt

New member
איתור תעודת לידה

איך אפשר למצוא מסמכי לידה מקזבלנקה? איך ולמי פונים?
מדובר בבית יולדות מורוסגו או מורוזגו, שנת 1962.

תודה
 

Haim2015

New member
תעודת לידה לילידי מרוקו

roozvelt שלום,

איני מכיר את מחקר קהילות מרוקו ולא התנסיתי בכך. אבל כדי להבין מה ניתן לעשות בשאלה כמו זו שנתקלתי בה לא מעט, ניסיתי לחפש פתרונות.

אני מבין שעד לאחרונה היה נדרש לנסוע למרוקו, לעיר הלידה הספציפית, ולהגיש בקשה בצורה פרונטלית. אם המבקש מופיע במרשם האוכלוסין הרי שמדובר בתהליך פשוט ומהיר. ואם לא, אזי שנדרש בסיוע משפטי, והתהליך מורכב. אם מדובר בתעודת לידה של יליד 1962 וסביר להניח שנרשם בלידתו במשרד הפנים המרוקאי, אני מאמין שלא תהיה בעיה להנפיק את המסמך אם ידועים מלוא הפרטים המזהים.

החל מ-2015 ובהדרגה במספר רב של רשויות (כולל קזבלנקה), ניתן לבצע את תהליך ההנפקה אונליין דרך אתר בשפה הערבית / צרפתית. מזינים את הפרטים וכתובת למשלוח, משלמים באמצעות כרטיס אשראי (בקרוב תתווסף האפשרות של תשלום במסרון) והתעודה נשלחת בתוך כמה ימים עד שבועות ללא כל מאמץ נוסף. השירות מוצע כרגע לילידי מרוקו שנרשמו במרוקו בלבד. לטובת מי שאינו דובר את השפות -- ניתן להיכנס לאתר באמצעות דפדפן Chrome , ללחוץ עם הלחצן הימני של העכבר ואז לבחור "תרגם ל-English". כתובת האתר - ללחוץ כאן. התעודה תישלח ע"י Barid Al Maghrib (דואר מרוקו) בתוך מספר ימים. לא בדקתי ולא יכול לבדוק, אבל הם ככל הנראה לא מבצעים שליחויות לישראל. במקרה כזה, יש פתרון -- שולחים את הדואר לגורם שלישי, שמקבל את זה ואז שולח לישראל. למשל, במקרים שבהם אני מזמין מוצרים מארצות-הברית שאין החנות שולחת לישראל, אני נעזר בחברות Dealtas ו-Ushops הישראליות.


הבעיה, כך אני מתרשם, שבטופס הבקשה יש למלא חלק מהפרטים גם באותיות ערביות. גם אם ניתן להתגבר על המכשול, נדרש לספק מס' "
Numéro de l'acte"​
שמקורו במסמך מזהה אחר. לא כתבת, אבל אני מניח שאין ברשותכם "ספר משפחה" או מסמך דומה שעונה על הדרישה. מצורפת תמונה להמחשה. אם זה כך, אז אני לא חושב שתוכלו להנפיק אונליין ותצטרכו לגשת פיזית ולהגיש בקזבלנקה. לחילופין, יתכן שיש גורמים מקצועיים שיכולים לעשות זאת עבורך בתיווך תמורת תשלום.

 
למעלה