שלום לכולם! מחפש אישים ממשפחת 'בן דוד', שחיו בספרד ב1942

שלום לכולם! מחפש אישים ממשפחת 'בן דוד', שחיו בספרד ב1942

כמו שאתם בטח יכולים לנחש, אני מנסה לקבל אזרחות זרה (פורטוגלית) ובין יתר המסמכים התבקשתי להשיג מסמכים קושרים.
חיפוש בגוגל יוצר לי המון בראנצ'ים אין-סופיים, אשמח לטיפ כיצד אוכל לעשות את זה.
מודה לכם מאוד!
 

Haim2015

New member
1942 או 1492 ?


בכל הקשור למאה ה-20 הייתי ממליץ לפנות לשגרירות ספרד בדוא"ל ולבדוק דרכם איך מוצאים ואל מי לפנות. זו כבר תקופה שיש בידם (או בידי מוסדות ממשלתיים אחרים) תיעוד מסודר. אם מדובר בפורטוגל, לא הייתי מנסה לפנות לשגרירות, הם לא עונים, ואם עונים - לא יכולים לעזור במה שאתה מחפש. במקרה של פורטוגל, על סמך ניסיון אישי (חיפוש קרוב משפחה), אני יודע לאן להפנות אותך אם אתה צריך, אבל צריך פרטים מדויקים של בני המשפחה.

אם מדובר בטעות הקלדה והתכוונת לימי האינקוויזיציה, מטילדה תג'ר ז"ל היתה אומרת לא ""לדלג"" מאות שנים אחורה. כדי להתחקות אחר שורשי המשפחה מתחילים מהסוף. בכל זאת, כדי לא להשיב פניך ריקם, הייתי מתחיל את החיפוש במקורות המידע הבסיסיים הנגישים באתר Sephardicgen , לרבות שמות משפחה בספרד בימי הביניים - שם תמצא תיעוד למספר אישים ממשפחת בן דוד, כמו זה שצירפתי כקובץ לתגובה.

אם אתה רוצה עצה ממני, בתור אחד שמכיר את התהליך, הייתי מציע לא לחפש מסמכים מימי הביניים - אין בהם צורך, מיותר ולא הכרחי. וזה נראה לי כמו אתגר גדול מדי לחוקר המתחיל, במיוחד עם שם משפחה נפוץ כמו בן-דוד. תנסה להתמקד בדורות האחרונים והשייכות המשפחתית לקהילה יהודית-ספרדית. זה לא מספיק, אבל זו ההתחלה הנכונה. אם אתה זקוק להכוונה נוספת פנה אליי בהודעה פרטית ואנסה לעזור. להבא - גם אם אתה מחפש מסמכים בני מאות שנים, נכון יהיה לציין מהו מוצא המשפחה בדורות האחרונים, מאיזו מדינה הגיעו לישראל, זה עוזר להשיג תוצאות ממוקדות יותר.

 
כן, תודה :) מקרה מביך של שיכול מספרים

המשפחה הגיעה ממרוקו.
מה שאתה אומר זה מעניין... שגרירות ספרד אשכרה נותת מידע שכזה?
 

pelly

New member
לדעתי

גם אם תמצא רישומים על שם משפחה זהה בעיירה ספציפית ב-1492 לרוב האנשים אין שום יכולת להוכיח קשר משפחתי דור אחרי דור. לכן עדיף באמת להראות שבקהילות יוצאי ספרד/פורטוגל (לפי הצורך) יש איזכורים לשם המשפחה במשך הדורות בלי להראות קשר ישיר. זה בעצם מה שגנאולוג מומחה עושה בחוות דעת לצורך זה (אנחנו השתמשנו במישהו כזה בהצלחה רבה לצורך הוכחת קשר לקהילה היהודית בליסבון). פלי
 

Haim2015

New member
לא. הם לא מספקים מידע אישי

כוונתי, שהם יכולים להפנות אותך אל מי מהמוסדות הממשלתיים בספרד שמטפלים בפניות מסוג זה, אם מדובר בבקשה לפרטים על קרובי משפחה בדורות האחרונים. אבל אם לא היו לך קרובי משפחה שהתגוררו בספרד בדורות האחרונים, אין מה לנסות, לא תמצא מה שאתה מחפש.
 
שגרירות ספרד החזירו לי תשובה

בגדול מה שהם אומרים "אנחנו לא מתעסקים בזה, תסתדר לבד".
 
למעלה