הצבא הפולני

tsaf21

New member
הצבא הפולני

שלום
מבקשת את עזרתכם בנוגע לארכיון הצבא הפולני . כתבתי לארכיון לגבי חיפוש אדם שגויס לצבא הפולני אחרי תום לימודיו (גיל 17 ?) כנראה בין השנים 1930 -1934 .הם מצאו את שמו אצלם אך לא יכולים לתת פרטים נוספים ,לשם כך מבקשים מס' ת.ז שם הגדוד מקום שירות וכו' .אין בידי פרטים אלא ,ולמעשה ,זאת האינפורמציה שאני מנסה להשיג . מה עושים ?בתודה צפרא .
 
כדאי לך לנסות לפנןת לחברנו בפורום אלי בראונר

שיש לו ידע רב בנושאים צבאיים כגון זה שלך.
 

Sitting Bull

New member
לא להתייאש

כשפניתי אליהם בפעם הראשונה לגבי סבא שלי, הם אמרו לי שאין להם מידע אודותיו.
לאחר שנה ניסיתי שוב ואז הם גילו הכול: מתי התגייס, באיזו יחידה שירת, דרגה וכו'.
יש לקחת בחשבון ש:
1. הם לא ממהרים לנפק מידע לכל אחד (בגלל כל סיפור הדרכונים הפולנים הנחשקים מאוד היום). אם האדם שאת מחפשת הוא קרוב משפחה ואת מחפשת מידע במסגרת מחקר גנאולוגי כדאי מאוד לציין זאת. אם יש לך תמונה שלו במדים אז מומלץ ביותר לשלוח אותה במייל הבקשה.
2. חלק מהמסמכים הרלוונטיים אבדו במהלך מלחה"ע השנייה ואולי באמת אין להם מידע נוסף, למרות שאם הם מצאו את השם אז מוזר שלפחות לא שלחו לך את המסמך שבו הוא נמצא.
 

josp

New member
הצבא הפולני.

אבי שירת בצבא הפולני ונודע שלי שהיה שבוי מלחמה. באתר /www.straty.pl/index.php/en/szukaj-w-bazie
מצאתי שאבי היה שבוי מלחמה. רשמתי רק שם פרטי ושם משפחה, כי כל המוסיף גורע. קיבלתי 4 שמות עם אותו שם פרטי ושם משפחה, אך ברביעי ברשימה רשום שנולד בוינה, רכן אבי נולד בוינה. לחצתי על מספר 4 שמשמאל לשם, נפתח חלון ובו רשומים פרטים על אבי בצבא הפולני. עם זה אפשר לפנות לארכיון של הצבא הפולני, אך אני פניתי קודם לצלב האדום הבינלאומי בג'נבה, וקיבלתי בדואר צילום של שני תעודות שבוי של אבי. את זה אני מתכוונת לשלוח לארכיון הצבא הפולני, לקבל עוד פרטים על אבי.
אם את רוצה את עזרתי, כתבי לי את שם אביך המקורי בפולין באותיות לטיניות?
 

esterst1

New member
צבא הפולני

לא הצלחתי כתוב שאין מיידע אשמח אם תעזור לי שמו באיר מנדל bauer mandel או bayerבפולין בארכיון העיירה רשום שם המשפחה bauer יליד 1909 נולד piaski lobalski שם האב יחיאל אמא ברנידל
 

Sitting Bull

New member
היכן כתוב ?

לא הבנתי האם פנית לארכיון הצבא הפולני במייל או שחיפשת באתר שלהם.
חיפוש באתר לא רלוונטי - אין להם מאגר דיגיטלי של שמות האנשים ששירתו בצבא.
פנייה במייל לארכיון הצבא הפולני מצריכה סבלנות - אם תקבלי מהם תשובה שבה הם מבקשים את הכתובת שלך בארץ זה אומר שהם מצאו משהו (אם הם מוצאים משהו הם לא שולחים חזרה במייל אלא רק בדואר רגיל).
אומר שוב, אם יש לך תמונה של האב במדים פולניים אזי רצוי ביותר לשלוח להם אותה ולבקש שיחפשו בשנית.
מה שכן נחמד, זה שהם לא מבקשים תשלום עבור שירותיהם, בניגוד לארכיונים אחרים.
 

josp

New member
הצבא הפולני

ניסיתי באתר שכתבתי לך, גם לפי BAUER וגם לםי BYYER, ואכן אינו מופיע כשבוי מלחמה. כדאי לנסות לפנות ליד ושם שלהם יש אפשרות להתחבר לכל מיני רשימות.ואולי הם יציעו לך מה לעשות. כמו כן כפי שנכתב קודם כדאי לפנות לאלי בראונר שמתמצא בנושא.
 
למעלה