רצון למצוא את קרובי משפחתו של אבי.

  • פותח הנושא josp
  • פורסם בתאריך

josp

New member
רצון למצוא את קרובי משפחתו של אבי.

תודה שרי, כל מה שציינת ידוע לי. לפני כשנתיים הייתי בקשר עם אחיינו של פישל/פיליפ פירזצר/ווייזר, שגר בארה"ב. לדבריו, הפליפ המצויין בלינק היגר לארה"ב לפני מלחמת העולם הראשונה, היה נשוי לרוז, היו להם 4 ילדים והם גרו ברוד איילנד. אכן מצאתי לכך סימוכין ברתקים אמריקאים. לפיכך זה לא יכול להיות סבי משתי סיבות: 1. אבי נולד ב-23/5/1914, 2. לפי אמי ידע את כתובתו של אבי בצ'כוסלובקיה, כתב לו מכתב כועס על שנטש אותו, ואף קיבל תשובה.

במקרה מצאתי באתר יד ושם Fischel פיליפ Ffursetzer שנולד ב- Stanislaw בשנת 1892. בזמן המלחמה שמו מופיע ברשימת שמות של יהודים שרובם מסלובקיה ששהו במחנה בשם Vyhne בצ'כוסלובקיה. נאמר שם, שהמידע מבוסס על רשימת נרדפיםמתוך שמות יהודים רובם מסלובקיה ששהו באותו מחנה וגורלם לא ידוע. לא מצויינים פרטים נוספים, ובקרוב יסרקו עותק של הרשימה.
אכתוב ליד ושםלברר אם יש עוד פרטים

אם זה הפישל /פליפ שאני מחפשת, אזי פישל נולד ב-1982 ואבי ב-1914, ז"א שפישל היה בן 22 , כשאבי נולד. כפי שכתבתי בעבר לא ברור אם פישל היה נשוי לאישה שממנה נולד אבי. על פי אמי שמה היה Ruza Kropiwnicki והיא לא היתה יהודיה.

לפי תעודת הזהות של אבי ז"ל שמו ארץ נרשם כחיים פורזצר ושם אביו פישל. אך זה לא היה שמו האמיתי. בפולניה שמו היה Jan Kropiwnicki. הוא שירת בצא הפולני. כנראה שם משפחתו בארץ היה כשם משפחתו של סבו, שאותו נהג לבקר, בזמן שגדל אצל משפחה לא יהודיה בסטניסלבוב.

הייתי בוורשה במכון רינגבלום ושם מצאו שאבי Jan Kropiwnicki היה שבוי מלחמה.

פניתי לצלב האדום בינלאומי בג'נבה, וקיבלתי מהם בדואר שתי תעודות שבוי של אבי. ( זה ברור שזה אבי לפי תאריך לידה, מקום הלידה ) באף אחד מהתעודות לא רשום שם האב או שם האם, אלא צויינו שני שמות,
אחת בוינה: Bazilia Kropiwnicki, 4 (or 5) Bezirk Waagasse, Wien
השניה בסטניסלבוב: Kostenska Maria/Marja, 29 ul. Wojciechowski, Stanislawow
כאמור, היום סטניסלבוב נמצאת באוקראינה ונקראת איבנו פרנקיסט

איך ממשיכים מכאן הלאה?
 

Sitting Bull

New member
מכירה את זה?



 

josp

New member
מציאת קרובי משפחה

ראשית תודה רבה.
לא לא מכירה את זה, באיזה אתר זה נמצא? אני רואה למטה שזה מתוךשבויי מלחמה ב-1939 שנמצא בארכיון הצבאי של Rembertow של מסמכים מבארכיון הרוסי. אפשר לשלוח לי את דף האינטרנט של הפרטים?
 
למעלה