מי יזהה את המסמך המזהה?

carmelra

New member
מי יזהה את המסמך המזהה?

שלום לכולם,

לא מזמן גיליתי שלמאגר המרכזי של שמות קורבנות השואה ביד ושם (נמצא בבטא) נוספו מסמכים סרוקים ומידע מתוך מאגרי מידע שונים מעבר לדפי העד שהיכרתי. כמובן שזה גזל ממני שעות שינה רבות בתקופה שלאחר הגילוי אבל זה היה שווה כל רגע...

בין השאר, בחיפוש אחר מידע רלוונטי על משפחתי בריגה, מצאתי כי נסרקו דרכונים של יהודים שנאספו על ידי משטרת ריגה בשנים 1919-1940.

פרט לדרכונים, נסרקו גם מסמכים מהסוג המצורף שבהם פרטים אישיים ואף תמונה (במסמך שצירפתי מדובר בסבא רבא שלי). באתר הם מסווגים כ"דרכון" אך די ברור שזה לא כך.

מישהו יודע מהו המסמך הזה? אולי תעודת מעבר או בקשה להוצאת דרכון?

מעבר לכך, אשמח לעזרה בהבנת הפרטים שנדרשים במסמך ואולי גם קצת ממה שכתוב :)
מה שהצלחתי להבין:
בצד שמאל, פרט לתמונה, יש את השדות האלו:
* האזרחות (?) - בדוגמה שלי: לטבית
** שם (מורכב משם פרטי, שם האב ושם משפחה. לאישה נשואה גם שם נעוריה) - בדוגמה שלי: קושליס (יקותיאל) בן שמוילס (שמואל) דולגיצר.
התאריך בו נרשמה התעודה. בדוגמה שלי: 18.6.1921

בצד ימין הצלחתי להבין רק את הסעיפים האלו מתוך העשרה:
1. תאריך ומקום הלידה - בדוגמה שלי: 1878 בריגה.
2. מקום מגורים נוכחי - בדוגמה שלי: ריגה.
3. לאום - בדוגמה שלי: עיברי (יהודי)
10. חתימה (?)
מישהו מצליח להבין את השאר?

תודה רבה!



 

carmelra

New member
תודה רבה!

אמנם הקישור לאתר הקשור בלטביה מתאר מסמכים מ 1900 בלבד (Riga Passport and Travel Documents Registration List 1900), אבל הרעיון ברור. הדוגמאות מליטא נותנות את הכיוון הכללי (אף אחת לא זהה...).

מצאתי הסבר נוסף על המסמכים האלו בקישור הזה והנה תמצית ההסבר:
“Index of Rīga internal passport holders, 1918-1940”. “Internal passport” is important – in the interwar period, this was a document that everyone over the age of 15 was supposed to have as proof of identity. Not only did it record one’s vital statistics – photograph, birthdate, birthplace, father’s name – but also addresses that the person lived at, stamps confirming participation in different elections, and so on. An internal passport can really help track someone who moved around a lot because of this.
 
דרכון פנימי לטבי

שלום
הדרכון שמצאת הוא אכן תעודת זהות (או דרכון פנימי) . את העמוד הראשון לא הצלחתי לפתוח אולם מהיכרות עם מסמך דומה - הסעיפים הנוספים הם (5) מקצוע; (6) ילדים עד גיל 18. הסעיף האחרון זה חתימת בעל התעודה.
בדף השני עם החותמות מופיעות חותמות המעידות על השתתפות בבחירות שנערכו בלטביה בשנות ה-20 למשל הבחירות הכלליות ב-1925 ועוד.
מסמך זה ואחרים הינם חלק מפרוייקט של יד ושם העלאה לרשת של תעוד על יהודי לטביה. דניאל
 

carmelra

New member
תודה!

"חשדתי" בפרטים האלו בסעיפים שציינת למרות שהתאכזבתי לראות שקצת התרשלו ברישום ילדים מתחת לגיל 15. לפחות לגבי הגברים...
אגב, החותמות שימשו גם לציון השתתפות במישאלי עם שנערכו בתקופה ההיא בנושאים שונים.
 
למעלה