שוב בקשת עזרה בפענוח

רותם39

New member
שוב בקשת עזרה בפענוח

אחרי ההצלחה בפענוח של המדליה ששמתי בפורום ביום 8.6 (שוב תודה לפגי ולפיל פילון), אני מבקשת עזרתכם בפענוח של המדליה המצורפת. אני אינני מבחינה בכיתוב כלשהו על המדליה. אשמח ואודה על חוות דעתכם והשערתכם לאיזה מוסד יהודי המדליה הייתה שייכת. אולי מישהו מהחברים נתקל במדליה דומה...

 

פגי11

New member
מדליה

A S משולבים בפנים גרפית(מדליה "שמחה")גם עלים וגם סרט.מה זה אומר??
 

חנה2012

New member
z , g משולבות באות s


אלה האותיות שאני מגלה, נראה כמו ראשי תיבות של שם פרטי? אולי שם של מישהו
פעיל בארגון סוציאליסטי? מודה שהדמיון עובד ....
 

קזרדי

New member
ניחוש פרוע...

היות וברור שמדובר על מדליה "יהודית" (יש מגן דוד), אולי האות Z מסמלת את האות הראשונה במילה "יהודי/ם" בפולנית.
משהו כמו Zydzi , Zydow או Zydowski
 

ט א

New member
עוד ניחוש לסיעור מוחות - זבולון, עוגן

אני רואה את האותיות Z, G שהוזכרו משולבות בעוגן. לכן חיפשתי הכשרה יהודית ימית. ה-Z עשויה להתייחס לזבולון, שם גנרי לאגודות ימאיות יהודיות.
בגדיניה היה מרכז להכשרה יהודית ימית "זבולון". אך לא מצאתי בינתים סמל המזוהה עמו. דווקא ניתן למצוא חותמת, אך לא דומה לסמל.
אורית
 

רותם39

New member
תודה רבה עבור התגובות.

לאחר שהסתכלתי שוב ושוב בסמל וכן גם בכל התגובות להודעה ששמתי בפורום, אני סבורה (כמו חנה 2012), ששלוש האותיות שמופיעות בפנים הסמל הן: Z (מצד שמאל), S (במרכז), G (מצד ימין). כנראה שהאות הראשונה Z מסמלת (בפולנית) את המלה "יהודי", כפי שכתב(ה) קזרדי. עדיין אינני יודעת לאיזה מוסד או אגודה יהודית יש את ראשי תיבות: Z S G.
 

Ayana KimRon

New member
ZGS

שאלתי למטה לפרטים אודות הסמל מאחר שהפרטים יכולים לסייע בניסיון לעזור לך. באין פרטים נוספים אפשר לפתח כמה סברות סביב הסמל הזה.
למשל, ראשי התיבות ZGS עשויים להיות Zespole Gimnazjalno Szkolnym במשמעות "נבחרת הגימנזיה", ואז אולי הסמל הוא של טורניר ספורט אזורי (או ארצי?) בין בתי ספר יהודים בפולין.
וכמובן שזו רק סברה.
 

eph

New member
פענוח ?

אם נתיחס לסדר האותיות ZSG חיפוש בגוגל מעלה תוצאה שמשמעה נבחרת בית הספר/גימזיום באוברניקי (OBORNIKI) שזו עיירה לא הרחק מפוזנן. האם מתאים למשהוא שידוע לכם.
 

Ayana KimRon

New member
ידוע למי היה שייך? היכן מצאו אותו?

אני שואלת לבדוק אם יש קצה חוט מהכיוון הזה
 

רותם39

New member
אין לי פרטים נוספים על הסמל.

למעשה, קיוויתי שאולי מישהו נתקל בסמל דומה, כפי שקרה בהודעה קודמת ששמתי (ביום 8.6) על פענוח מדליה. הסברה של Ayana KimRon נראית הגיונית ומתאימה מאד. אולי בהמשך אתקל בסמל דומה ואז אוכל לאמת את אחת ההשערות שהועלו כאן.
אני מודה לכל החברים והחברות על התגובות והרצון הטוב לסייע.
 

ט א

New member
תעלי צילום על נייר לבן, וכך ניתן יהיה לחפש בגוגל תמונות

 
למעלה