אלקה קסטנבוים

segev018

New member
אלקה קסטנבוים

שלום חברים,
המון זמן לא הייתי כאן, חזרתי בעיקר להודות.
לפני שנים בקשתי עזרתכם בחקר תולדות סבתי, ובפרט באיתור משפחת אחותה שלא ידעתי על קיומה. בעזרתכם הצלחתי ליצור קשר עםבני המשפחה ולקבל מידע מועט ולא עוד.
לפני מספר חודשים החלטתי שאין צה להפסיד, ופניתילאחד מנכדיה באמצעות הפייסבוק ו...הצלחתי. הבחור נרתם לעבודת המחקר, גרר אליה את הוריו, ונוצר קשר בנינו. עדין, מאד "תלוי בדבר", ובכל זאת קשר סביב כניין משותף.
למדתי מהם כמה פרטים נוספים לגבי הביוגרפיה, למשל שאחות סבתי שלחה לאמא כסף מארצות הברית, ולמדה על פטירת האם מן העובדה שלסכום שהעבירה לא נמצא דורש. עם זאת החידה העיקרית טרם נפתרה, ומי יודע אם תפתר ביום מן הימים.
ושוב - כאמור - תודה רבה!
 


 

שרי סילבר

Active member
ברוך שובך
ברכות לחידוש-הקשר, מה שמוכיח שצריך סבלנות, ומדי פעם, מבלי ללחוץ, לנסות להשיג את שיתוף-הפעולה. מקווה ששיתוף-הפעולה הזה יניב עוד מידע.

אגב, בעקבות השרשור הרלוונטי אליו הפנית לא ברור לי, האם השם הפרטי היה בכל זאת אלקה או רבקה (או גם וגם)?
 

segev018

New member
אלקה או רבקה?

תודה, שרי וארנון.
&nbsp
אתמצת את הסיפור:
אלקה ורבקה, בנות אריה ישעיהו קסטנבוים ומרים לבית כץ (מברודי?) גדלו כפי שידוע לי ברובנה, בבית יחזקאל שוסטק שהיה שוחט.
שתיהן עזבו את רובנה לפני מלחמת העולם השניה: רבקה הגרה לארה"ב דרך קנדה, ונישאה למשה פרדמן. אלקה נישאה, ילדה, וכשהרתה שנית בעלה נסע לארץ ישראל להכין את הקרקע לעליית המשפחה. מספר שנים לאחר מכן עלתה אלקה עם שני ילדיה לארץ, ולאחר איחוד המשפחה נולד בן נוסף. אבי.
עד לפני עשור לא ידעתי על רבקה ומשפחתה, אבי לא סיפר על קיומם. הגילוי עלה בשיחה עם נכדו של יחזקאל שוסטק שסיפר לי שהוא קרא לסבתי "דודה", ואצלנו בבית הוא היה "בן דוד", אלא שלא הצלחתי לפענח את הקשר המשפחתי. באחת השיחות עם בן הדוד בקשתי לשמוע משהו על סבתי, והמשפט הראשון עצר את נשימתי: סבתך ואחותה גרו אצל סבי בבית. הוא מסר לי רשימת שמות של בני משפחת פרדמן (אחות סבתי) ובעזרת החברים כאן הגעתי אליהם.
משך שנים ניסיתי להבין מדוע האחיות גדלו במשפחה אחרת. ההיו יתומות? קשיי פרנסה? לא מצאתי תשובות.
כיון שאבי שומר היטב ניירות ישנים קיבלתי את ההזמנה לחתונת סבי וסבתי, המזמינים:אם סבי, ו"שעייה לייב ורעייתו". מי הרעיה? האם מרים או אשה שניה? שוב - ללא תשובה.
הקשר המחודש עם בני הדודה רבקה הניב אוסף תמונות, בהן תמונה של אבי, וקבלה המאשרת העברת כספים לאמה של רבקה, בליווי הערה: כשלא משכו את הכסף התברר לרבקה שאמה נפטרה. אז בכל זאת היתה אם.
התעלומה נשארה בעינה. כל כמה שחפרתי ברשת לא מצאתי קצה חוט שיעזור לפתור אותה, וכן לא צאתי רמז לקשר בין משפחת קסטנבוים לשוסטק.
&nbsp
 
למעלה