גזיר עיתון

yulyus1946

New member
גזיר עיתון

מצאתי גזיר עיתון ובו כתוב "הנפת הדגל בקיבוץ הרצליה"
מה זה קיבוץ הרצליה ?
חג שמח
 

sharpantie

New member
אפשרות נוספת

קיבוץ גליל ים שנמצא ממש בהרצליה '' פינת רמת השרון''.
 

אקשט

Member
האם בארץ?

הגרעין המייסד של מרחביה אכן היה "קיבוץ הרצליה", וגם שפיים התחיל כ"קיבוץ הרצליה ג'", אבל שניהם שייכים לשנות השלושים, ולא נראה לי שבשנת 1946 מישהו קרא להם "קיבוץ הרצליה". שתי אפשרויות אחרות:
- באירופה (בעיקר בפולין) פעלו גרעיני הכשרה רבים שנקראו "קיבוצים", לפני עלייה לארץ. האם ברור מגזיר העיתון שמדובר בארץ?
- האם העיתון ישראלי? אם לא, ייתכן שמדובר בהרצליה עצמה, וכותב הכותרת חשב שהיא קיבוץ.
 

אקשט

Member
תיקון עצמי

[הדבקתי את 1946 שלך לקיבוץ הרצליה...].
מצורף קטע עיתון שמדבר על קיבוץ הרצליה בצפון הרצליה.
 

אקשט

Member
עכשיו עם JPEG



 

sitvaniyot

New member
בלתי אפשרי - בבקשה לא לשלוף תשובות

גזיר העיתון הוא משנת 1935, מוזכרות בו שתי נקודות מצפון להרצליה. האחת רשפון שאין ויכוח היכן היא נמצאת והשניה קיבוץ הרצליה שלא ברור היכן היא.
קיבוץ גליל ים נמצא בין הרצליה ובין רמת השרון. המסקנה גליל ים מדרום להרצליה בשנת 1935. (ודרך אגב הוא הוקם 1.7.1943)

קיבוץ הרצליה היתה תנועה בפולניה עד מלחמת העולם השניה, מה שאנחנו קוראים היום הכשרה והשתיכה לצד השמלי של תנועת העבודה (מפם מחנות העולים הקיבוץ המאוחד).
חלק מהמגשימים שעלו לארץ התישבו בשנת 1927באיזור ד בהרצליה שזה היום מרכז העיר "נובמבר 1927 - הקמת הקבוצה- קבוצת חברי הבחרות הסוציאליסטית וגבעת השלושה יסדו את פלוגת הקיבוץ המאוחד, והתיישבו באזור ד' בהרצליה. מתוך מכתב שכתב יצחק גבירץ למלכה רעייתו: "בינתיים הסתדרו כמה עניינים..מחר בבוקר אנחנו (4 חברים) נהיה כבר בהרצליה ד'. אנחנו משתוקקים מאד להיות כבר מסודרים בהרצליה.... מחר נהיה שמה ונתחיל בסידור החיים החדשים, בברכת העבודה, שלך גבירץ"
בהמשך
עברה הקבוצה ל - אוקטובר 1930 - מעבר לאזור ג'- הפלוגה גדלה, המגרש בהרצליה ד' כלל מספר צריפים, סככה למכבסה ואורווה. מספר החברים גדל, יש צורך בחדר אוכל גדול ובמשק עזר, מתנהל מו"מ עם המוסדות המיישבים בעניין הקרקע. הפלוגה עוברת מהרצליה לגבעה באזור ג.
איזור ג הוא היום הרצליה ב זה האיזור הגבוה איפה שתחנת המשטרה בין מסילת הרכבת וכביש החוף.
ובהמשך הקבוצה הזו הקימה את..................קיבוץ שפיים
ראשון במרץ 1935 -עלייה לקרקע- לאחר ויכוחים עם המוסדות המיישבים נקבעת אדמת "אל חראם" באזור שפיים של היום, שטח העלייה הוא 600 דונם. מתוך יומן הפלוגה: יום העלייה היה יום של מתיחות מוגברת במחנה, באותו היום הוקמו שני צריפים במחנה. הילדים עדיין נשארים בהרצליה ג'. הנקודה החדשה כונתה בפי החברים "השטח" ואילו הישוב באזור ג': "המחנה" (הבהרה של יצחק שץ)

1.3.1935 מתאים למוזכר בגזיר העיתון המובא לפנינו דבר 27.9.1935
ולגבי השם שפיים
פברואר 1936 - מוצע השם שפיים - ועדת השמות של הקרן הקיימת מציעה לקרוא לנקודת התיישבותנו שפיים. המשמעות של השם: "גבעות או רמות נוחות, רוחות קלות" (רוח צח שפיים).
השם התקבל לאחר אישור באסיפת הקיבוץ אחרי 1937.
 
למעלה