משפחת קלינהוף

משפחת קלינהוף

שלום לשרי ולארנון,
לא התכוונתי לפגוע.אם נפגעת- מתנצל.
לעצם העניין-
איפא לחפש רשימות שמות העולים לזמרין?
איך מגיעים לחומר מוינה?
ערב טוב,
ראובן קלינהוף
 

שרי סילבר

Active member
זמרין /זכרון יעקב
רשימות-עולים - נגעת בנקודה כאובה. כצאצאית למייסדי ראש פינה גם אני הייתי שמחה לרשימות מסודרות ומלאות של מייסדים לצד רשימות של עולים (אם כי בצד אחד במשפחתי המייסדים היו ילידי-טבריה, ולא עלו ארצה). למרבה הצער, רשימות של עולים אמנם קיימות בארכיון הציוני ובארכיון-המדינה, אולם הרשימות המוקדמות ביותר הן משנת 1919 ואילך, וגם הרשימות של השנים המוקדמות הן חלקיות בלבד.

ספרי נפוס - אלה ספרי-הנפשות, מעין מפקדים, שנעשו בתקופה העות'מאנית. הספרים הועלו אל האתר של ארכיון-המדינה. גם הם לא תמיד מלאים (אנשים לא היו נוכחים, חלק נמנעו מלהתפקד בגלל האיסור להתפקד, ועוד), אך היה נפלא אם יכולנו לעבור עליהם ולאתר את המשפחות שאנו קשורים אליהן. הבעיה שהספרים הללו הם בטורקית עתיקה, וקשה למצוא אנשים ששולטים בשפה. למרות האותיות הערביות, דוברי-ערבית לא מצליחים כל כך לתרגם את הדפים הללו.

מה אפשר בכל זאת לנסות?

הארכיון הציוני - בחיפוש אחר השם קלינהוף בין אוספי-הארכיון צץ תחת הכתיב Kalinhoff תיק ע"ש אביך. כדאי לעבור על התיק הזה, אולי יצוץ שם קצה-חוט חדש שאינו מוכר לך. החומרים של הארכיון הציוני רובם ככולם אינם ברשת, ויש להגיע אליהם ע"מ לעבור על התיקים. מנסה לקשר ישירות לפרטים של התיק הקשור באביך:
http://tinyurl.com/mgpyd6c

לצד זה, כדאי לחפש בין אוספי-הארכיון "זכרון יעקב" ו-זמרין ולא רק ע"פ שם-המשפחה. מן הסתם יצוצו לא מעט תיקים. יתכן שבתיקים הללו יהיו פרטים רלוונטיים עבורך. כדאי לעבור על התוצאות, ולסנן לעצמך ע"פ הנושאים והשנים של התיקים את אותם תיקים שכדאי לבדוק. כך תוכל לארגן לעצמך את הביקור העתידי בארכיון (מניסיון, עדיף בד"כ לתאם איתם מראש את הביקור, לי זה מאד סייע בביקורים שלי שם.). בתיקים הקשורים בראש פינה מצאתי לא מעט אוצרות, ובחיפוש שערכתי לאחרונה ראיתי שצצו באתר עוד לא מעט תיקים שכדאי לי לעבור עליהם. הקישור לאתר של הארכיון הציוני : http://www.zionistarchives.org.il/Pages/Default.aspx

ארכיון-המדינה - הארכיון החל בהעלאה אל הרשת של האוצרות שברשותו, אך לא הכל הועלה עדיין. גם כאן כדאי לחפש "זכרון יעקב" ו-זמרין בנוסף על שם-המשפחה בצורות-כתיב שונות. במידה שתמצא משהו שעשוי להיות רלוונטי, אך טרם הועלה אל הרשת, אתה יכול להזמין דרך האתר. הם סורקים ומעלים אל הרשת, אך גם שולחים לך הודעה על כך לצד קישור ישיר. קח בחשבון שזה עשוי לקחת זמן (אפילו כ-3 חודשים לעיתים), כי מטבע הדברים הם מוצפים בבקשות. הקישור לאתר: http://www.archives.gov.il/

מקווה שתצליח לאתר משהו רלוונטי,
שרי
 

שרי סילבר

Active member
מה קרה בסופו של דבר

השואל שאל, קיבל תשובה מושקעת ומפורטת ואף רעיונות להמשך-חיפושים, ונעלם מבלי לבדוק את התגובות ולהגיב?
 

שרי סילבר

Active member
ניסיון לסייע ולהבהיר דברים
שלום ראובן,

צירפתי קובץ ובו העליתי על הכתב הבהרות בנושאים טכניים ותוכניים לצד עצות ורעיונות. אני מקווה שיהיו לעזר לך וגם לאחרים, שכן המדובר בנושאים כלליים, שעשויים לענות גם לשאלותיהם של אחרים.

בהצלחה ושבוע טוב,
שרי
 
למעלה