אווה שאודר EVA EWA SCHAUDER

נימבו 1

New member
אווה שאודר EVA EWA SCHAUDER

שלום רב לחברים בפורום הנהדר הזה.
מבקש את עזרתכם..
אחד הענפים הבלתי פתורים אצלי שייך לצאצאי יוליוס פבל שאודר JULIUS PAWEL SCHAUDER. (נודע כאחד המתמטיקאים הגדולים בהיסטוריה, סיפור חיים קצר ומדהים) היה בן לרגינה ולזיגמונד (שמואל) שאודר, נשוי לאמיליה לוונטל, היתה להם בת בשם אווה, ילידת 1937, אווה שאודר כמובן.
יוליוס נרצח בלבוב ב 1943, אשתו נרצחה בוורשה, אך הבת, אווה, שרדה את השואה, הגיעה למילנו, חייתה שם, עפ"י אחת העדויות נהפכה למורה במילנו.
עפ"י אחת הסברות, ליוליוס הזה היה אח בשם מריו שאודר, כנראה שהיה פרופסור בפיזה, ייתכן שהאווה הזאת הגיעה לאחר השואה לבית אחי אביה...

האם מישהו יכול לתת לי קצה חוט היכן לחפש?

קישורים:

.http://www.cbn.umk.pl/en/memories/ingarden/

http://www.math.sciences.univ-nantes.fr/sites/default/files/interne/leray1980a-ens.pdf
http://www-history.mcs.st-and.ac.uk/Biographies/Schauder.html
 
בספריה :). פרופסרים מפרסמים ספרים או מאמרים

תכנס לקטלוג של הספריה או google books ותערוך חיפוש . אם ניתן צמצם את החיפוש לשנים מסויימות .
 

שרי סילבר

Active member
רעיונות
ראשית, ביחס למריו שאודר, זוהי לא סברה, כפי שרשמת, אלא עובדה קיימת. מריו, כך מסתבר, מופיע ברשימה של נתינים זרים, שנכנסו לאיטליה, במקרה שלו זה היה ביולי 1940, והוא חי בפיזה. שם-אביו: שמואל. בנוסף, תוכל לראות שמריו נולד ברוהטין שבגליציה המזרחית, ומופיע תאריך-לידתו המדויק. ראה הפרטים בקישור הבא:
http://www.annapizzuti.it/database/ricerca.php?a=show&sid=9462

המידע מופיע באתר שבקישור הבא. יש באתר רקע כללי ביחס לאותם נתינים זרים באיטליה. מעבר לכך, אולי כדאי שתיצור קשר, יתכן שמעבר למה שמופיע באתר יש ברשותם פרטים נוספים:
http://www.cdec.it/home2_2.asp?idtesto=990

בנוסף, ראיתי אזכור לכך שמריו פיזה הגיש תביעת-פיצויים אחרי המלחמה, אולם משום מה איני מוצאת את הדף הרלוונטי כרגע. אנסה לחפש.

בכל מקרה, לאור העובדה שכעת צצו מקום-לידתו ותאריך-לידתו, אתה יכול לנסות לאתר את רישום-הלידה שלו. אגב, אני לא בטוחה שקיבל את השם מריו בלידתו. מתוך מעבר על אלפים רבים של תעודות מגליציה המזרחית של הקיסרות, השם מריו כל לא היה נפוץ שם. אולי קיבל את השם מרכוס עם לידתו, ואולי שם אחר, ושינה למריו כשעבר לאיטליה? איתור של רישום-הלידה יוכל לענות על השאלה.

את רישום-הלידה אפשר לנסות לאתר תחילה ב-JRI. אם הרישום עדיין לא שם, ניתן לנסות לאתר בארכיון של AGAD, שמכיל רישומים מגליציה המזרחית (האתר בפולנית, אולם המתרגם של גוגל עושה עבודה טובה). חשוב: הספרים לא בהכרח מסודרים אלפביתית כולם, מדי פעם מוסיפים עוד. לכן חשוב לערוך חיפוש אחרי הספרים של רוהטין אחד אחד, ולחפש בין הספרים שמכילים רישומי-לידה את הספר שמכיל את השנה הרלוונטית לך. אם אכן הועלו ספרים מרוהטין, ונמצא הספר הרלוונטי, כאשר יש בידך תאריך-לידה מלא, ניתן לנסות לאתר את הרישום עצמו בתוך הספר. רישומי-הלידה מכילים בד"כ מידע רב על ההורים, אך גם על הסבא והסבתא מצד האימא, כך שכדאי לאתר את הרישום. הנה הקישור לאתר של AGAD:
http://www.agad.gov.pl/inwentarze/Mojz300x.xml

אשר לאווה שאודר:

באתר GENI יש דף עם פרטים אודות אווה שאודר. לפני שנכנסתי אל הדף, בחיפוש בגוגל נרשם ביחס לאווה שנפטרה, אולם משום מה איני רואה אינדיקציה לכך כשאני נכנסת אל הדף עצמו. האם מי שהעלה את הפרטים מוכר לך? אם לא, כדאי ליצור עימו קשר, אם כי איני בטוחה שהוא יודע הרבה. הוא למשל לא ידע את תאריך-לידתה של אווה. הנה הקישור לדף:
https://www.geni.com/people/Eva/6000000010431086488

האם אתה יודע בוודאות שאווה לא נישאה מאוחר יותר, ושם-משפחתה השתנה? כך או כך, אם חיה במילנו, אולי כדאי לנסות לאתר ארכיון הסטורי ו/או ארכיון עירוני במילנו. אם לא תמצא כאלה, כדאי לפנות לעירייה המקומית. מניסיוני, לעיתים באתר הרשמי של העירייה ניתן למצוא קישור אל הארכיון או "מחלקת-הרישומים". כשאיני מוצאת אל מי לפנות, אני לא מתביישת ופונה היישר אל לשכת ראש-העיר. אני כמובן תמיד מסיימת את פנייתי בהאצלת-סמכויות, ורושמת להם משהו בסגנון "אנא, הרגישו חופשי להעביר פנייתי זו הלאה אל מי שעשוי לסייע". מקווה שאולי ממילנו עצמה יגיע קצה-החוט המיוחל. הניסיון שלי עד כה עם פניות לאיטליה הוא יותר טוב מטוב. הם בד"כ מתאמצים מאד לסייע.

לסיום, שם-המשפחה שאודר אינו איטלקי במקורו. יכול להיות שהמדובר במקריות, שכן אולי נדדו לאיטליה, אך ספר-הטלפונים המקוון מראה קיומם של שני שאודרים (לפחות) באיטליה. נראה לי שאין מה להפסיד בניסיון ליצור עימם קשר. אולי הם צאצאים של פרופ' מריו שאודר? חוץ מזה, אחד מהם מתגורר בקומו, ואולי נהיה שכנים: אני בווילה של משפחת פיזה שעל אגם קומו, ואתה בווילה של משפחת שאודר שעל אגם קומו...


הנה הקישור:
http://www.paginebianche.it/eng/ricerca?qs=Schauder&dv=


שרי
 

שרי סילבר

Active member
ארכיון-הג'וינט
בארכיון-הג'וינט מצויים אי אילו מסמכים הקשורים באנשים שונים ששם-משפחתם שאודר, ובכלל זה מריאן ואווה. מתוך הצצה ראשונית אני רואה שאווה הועברה תחילה עם קבוצה של ילדים לצרפת.

מציעה שתעבור על המסמכים, עשוי להיות במסמכים הללו מידע חשוב. בדף-החיפוש חפש Schauder ב-Text Collections. הנה הקישור:

http://archives.jdc.org/search-the-archives/
 

asaf2000

New member
רישום לידה ב JRI

כפי שציינת, אכן ב JRI-poland מופיעים רישומים לידה של 3 ילדיהם של שמואל ורבקה שאודר, הראשון פאוול יוליוס נולד בלבוב 1899, השניה אנה, נולדה ב 1900 ברוהטין, והשלישי מריאן נולד ברוהטין ב 5 ביולי(?) 1905.

גם רישום הנישואין של שמואל ורבקה מופיע שם עם שמות הוריהם כך שאפשר לראות שיוליוס נקרא על שם סבו מצד אמו יוליוס גרינשטיין.
 
יד ושם

שלום. מישהו מארצות הבית שלח דף עד ליד ושם. לא ברור מה קשר שלו ליליוש פבל .אבל אולי כדאי לצור איתו קשר? http://yvng.yadvashem.org/nameDetails.html?language=ru&itemId=5861355&ind=0
 

נימבו 1

New member
לובה תודה, מעניין, מי שהעלה את

דף העד הוא פרופסור (צעיר) למתמטיקה מאוניברסיטת וושינגטון. כבר הזכרתי שהיוליוס הזה היה מחשובי המתמטיקאים.
 
Eva בשנות חמישים חיפשה את אבא שלה

היא חופשה אותו בלבוב. אולי לפנות לצלב האדום ולברר. אולי יש כתובת שלה בבקשה לחיפוש?
 
כתבתי צכתב פאוניברסיתה בלבוב

אחד מפרופסורים מאוניברסיטה בלבוב כתב כתבה על יוליוס שאודר. שם הוא כותב לגבי יבת שלו , שבשנות 50 הגיע מכתב מאיטליה.היא חופשה אותו. אולי אוניבסיטה יכולה לעזור לך בחיפוש. לובה
 

שרי סילבר

Active member
לובה, ראי בהצעות שרשמתי
התייחסתי בשרשור נפרד גם לארכיון-הג'וינט, ולעובדה שאווה כנראה הועברה תחילה לצרפת יחד עם קבוצה של ילדים.

גם אני חושבת שחשוב מאד לקרוא את המסמכים הללו. המסמכים הקשורים למריאן ולאווה בהחלט יכולים לקדם את המידע מעבר למה שהיה ידוע עד כה (אגב, יכול להיות שגם השאודרים האחרים קשורים באופן כזה או אחר למשפחה.).
 
סליחה לא שמתי לב.

לפחות לפנות לכתובת שיש בדף שצירפתי.נכון זה מ שנות 40...אבל אולי צאצאים של מריו גרים שם...
 

נימבו 1

New member
לובה, ממש תודה. מרגש לראות את התכתובת

והחיפוש של המשפחה אחר אותה אווה, ועד למכתב המודיע שהיא נמצאה בפריז. (3 שנים אחר המלחמה...)
 
למעלה