בית הקברות הישן שנקרא גם העתיק בחיפה

בית הקברות הישן שנקרא גם העתיק בחיפה

שלום. נאמר לי שמישהו שהיה כאן בפורום, ואולי עדיין כאן, היה מעורב ברשימת הנפטרים בבית קברות זה.
אשמח לשמע ממנו בקשר למשפחה שאני מחפש.
תודה מראש,

יריב
 
בית הקברות הישן

שלום יריב
בזמנו מצאתי בבית הקברות הזה את אחד מקרובי משפחתי (חפש בפורום "מציאות ממעמקי הבאר אינטרנטית"). אני לא מצליחה לשרשר ישירות לתגובתו של Melitz מתאריך 18.5.2010אבל אם תחפש בפורום "בית העלמין הישן ברח' יפו בחיפה" תוכל לקרוא על בית הקברות הזה. הנה הציטוט הרלוונטי:
בית העלמין הישן ברח' יפו בחיפה אכן במצב עגום למדי וזאת בעיקר עקב כך שבעבר הוכרז המקום כאתר עתיק לשימור ומאז הוא למעשה לא באחריות של אף אחד, לא של חברות הקדישא ולא של רשות העתיקות, כל אחד זרק את הכפפה לכיוון אחר, מדי כמה שנים מארגנים גורמים שונים מבצעי ניקוי וגיזום.
כשליש משטח בית העלמין למעשה אינו קיים יותר עקב סלילה והרחבת כבישים באיזורבעבר, גם בשטח שנותר - חלק גדול מהמצבות (מחצית - בהערכה גסה) הן ללא כיתוב ובמיוחד בחלקת הספרדים - החלקה הצפונית העתיקה יותר (המצבות העתיקות ביותר שנשמר עליהן כיתוב מסויים בחלקה הצפונית הן משנות ה-70 של המאה ה-19).
בנוגע לתיעוד ע"י הרשויות, גם כאן המצב איננו מזהיר, חלק גדול מהמצבות (גם כאלו שיש עליהן כיתוב ברור) אינן מתועדות ואינן רשומות כלל לא בח"ק ולא בספרי ועד העדה הספרדית של חיפה, מה שכן קיים הועלה לרשת אך גם זה לא בצורה מושלמת, שימי לב שאת פרטי משה פריד (למרות שהמצבה והכיתוב במצב מצויין) לא תמצאי באתר המידע של מועצת בתי העלמין באיזור חיפה, אתר הכולל גם את בית עלמין זה.
בקיצור, התיעוד הוא לפי הרשימות ומעולם לא הושלם לפי המצאי בשטח."
&nbsp
אני מניחה שעבודות השיפוץ הסתיימו אבל חלק מהקישורים בשירשורים שקשורים לנושא אינם תקינים כך שקשה לאמת זאת. אולי כדאי לפנות ל Melitz ישירות לעזרה.
&nbsp
בהצלחה
יונת
&nbsp
&nbsp
 

שרי סילבר

Active member
למען הדיוק
בית-העלמין העתיק מצוי בדרך יפו. הוא לא מכונה "ישן". הכינוי "ישן" שמור לבית-העלמין חוף-הכרמל, שנחנך בינואר 1936. בשניהם יש לי נציגות...
 
למעלה