מחקר משפחה תקוע לגמרי

10david10

New member
מחקר משפחה תקוע לגמרי

שלום
אני רוצה לשתף אתכם במחסום משמעותי במחקר שלי על משפחת גוטליב.
מדובר על כך שמכל החיפושים שלי התוצאה היא עד עכשיו – אפס עגול. לא כלום. דבר כזה עוד לא קרה לי במחקר על משפחות אחרות. אולי למישהו מכם יהיה רעיון שלא חשבתי עליו.
אני מחפש מידע אודות ההורים של הינדא באשע זינגר – לבית גוטליב.
האבא: ישעיהו. נולד מתישהו לפני 1872. נפטר בסביבות 1910. היה רב בעיירה זלוטניקי (טרנופול, גליציה). התגורר כנראה גם בעיירה סטרטין (רוהטין, גליציה). נפטר או בעיירה סטרטין או בעיירה Bukachevtsy (רוהטין, גליציה). ההלוויה הייתה בודאות בעיירה Bukachevtsy.
האמא: אסתר מלכה (לבית לנגנר – לא בודאות) (נולדה מתישהו לפני 1875 – נפטרה מתישהו אחרי 1905).
הבת: הינדא באשע. נולדה בערך 1890. הבן שלה הבכור נולד ב1905 בעיירה Bukachevtsy. נהרגה בשואה ב1942 בעיירה Bukachevtsy.
זהו, זה מה שאני יודע.
התחלתי מהסוף – קיבלתי (תמורת תרומה של 100$ לJRI) את הרשומות של Bukachevtsy. יש נישואים של 1900-1908. לא מצאתי שם את הנישואין של הינדא באשע. מצאתי שם רישומי לידה של הילדים של הינדא באשע – ברישומים לא מפועי שמות ההורים של הינדא באשע או פרטים אודותיהם???. כתוב שהינדא באשע היא מהעיר סטרטין.
חיפשתי את הלידה של הינדא באשע בעיירה סטרטין – בJRI חסרים רוב הלידות שבין 1881-1898.
חיפשתי את הלידה/נישואין פטירה או תעודות אחרות של כל אחד מהמשפחה בעיירה זלוטניקי – מארק הלפרין אומר שכל המסמכים של העיר זלוטניקי לא שרדו.
חיפשתי את הלידה או הנישואין של אסתר מלכה לנגנר – בJRI וגשר גליציה. לא מצאתי כלום. אין לי אפשרות לחיפוש בארכיון ספציפי – בגלל שאין לי מושג אודות העיר והשנה.
חיפשתי את הפטירה של אסתר מלכה לנגנר – הפטירה שלה במאה השנים האחרונות, לכן היא נמצאת בUSC באיזושהי עיירה (אולי Bukachevtsy?). בכל מקרה, הם לא מסכימים לחפש בלי שיש לי שנת פטירה ספציפית.
חיפשתי את הלידה או הנישואין של ישעיהו גוטליב – בJRI וגשר גליציה. לא מצאתי כלום. אין לי אפשרות לחיפוש בארכיון ספציפי – בגלל שאין לי מושג אודות העיר והשנה.
חיפשתי את הפטירה של ישעיהו גוטליב במשרד הUSC בוורשה (בין 1909-1911) – הם חיפשו בספרים של רוהטין (הכוללת את סטרטין), בורשטיין ו Bukachevtsy – זה מוזר, אבל הם לא מצאו כלום.
חיפשתי מידע כללי בספר הזיכרון של רוהטין, במאגר JRI, בגשר גליציה – שום דבר מועיל.
מצאתי לידה בטרנופול של אישה אחת בשם הינדא באשע ב1898, בת של בנציון וטילא – זה היה עשוי להיות בת דודה של הינדא באשע "שלנו" (בנציון עשוי להיות אח של ישעיהו) – אבל הינדא באשע קרויה בכלל על שם אמא של טילא, זה לא מהצד של גוטליב. אז זה כנראה לא קשור.
מצאתי לידה ב Trembowla של אישה שכן עשויה להיות בת דודה של הינדא באשע, אבל אין לי הוכחות: לידה ב1898 של הינדא באשע בסן בת שיינדל, ושיינדל היא בת יוסף ובאשע גוטליב. ייתכן שיוסף ובאשע הם ההורים של ישעיהו. (והתינוקת עשויה להיות בת דודה של הינדא באשע "שלנו").
יש שמועה שאסתר מלכה קשורת למשפחת לנגנר המפורסמת – משפחת האדמורי"ם מסטרטין. בדקתי את כל העץ המשפחתי שלהם למצוא קשר אפשרי – כלום.
אני מקוה שלא הכבדתי בכמות המידע. לא רציתי להטריח בהצעות שכבר בדקתי.
לפני שאני מתייאש, אני מנסה לבקש את עזרתכם. למישהו יש רעיון?
תודה רבה מראש על כל התיחסות.
דוד
 

הלני

New member
אכן מרב עצים, קשה לראות את היער...

לפני שנלמד דבריך כדי לסייע לך, אשאל: האם החומר שקיבלת מה- JRI הוא טבלת אקסל של מפתוח [אינדקס] הרישומים המקוריים?
אם כן, כאינדקס אינם כוללים כל המידע שברשומה המקורית.
אם מצאת אזכור רלבנטי בטבלאות, הזמן צילום או סריקה של המסמך עצמו. אולי יהיה בו יותר מידע. חשיבות רבה יש לעמודת ההערות במסמכים.

בכל הנוגע לרוהטין, אני מציעה כי תפנה דרך הפייסבוק [לקבלת כתובת דוא"ל ולהמשך מחקר בדוא"ל] אל Marla Raucher Osborn.

בהצלחה.
 

10david10

New member
תודה עירית, ואכן...

לגבי הרשומות מJRI - אכן קיבלתי קובץ EXCELת ומשום מה היה זכור לי שהיה בו פיענוח מקסימלי. רק אתמול תוך כדי שכתבתי את ההודעה שפירסמתי כאן - שמתי לב גם אני לנקודה שהזכרת. מיד ביקשתי ממארק את המסמכים המקוריים, ומיד כבר אתמול הוא הפנה אותי אליהם (סרוקים ברשת), ושלחתי אותם למתרגם מקצועי. בא נראה - אולי משם תבוא הישועה.
&nbsp
את הרעיון השני בקשר לרוהטין כבר ניסיתי, ולא היו תוצאות.
 
למעלה