שאלה

שאלה

אני מנסה לאתר את סבי שנדמה לי קבור בפתח תיקוה ,מכיוון שהיה בשנותין האחרונות בבית אבות בפתח תיקוה,התקשרתי לבית הקברות שם ולא מצאו,שמו ירחמיאל סטרולוביץ,נפטר לפני 45 שנה בערך,אין לי תאריך,עלה מטקוץ בעברו,רומניה עלה כאלמן,שם אביו לא ידוע.בנו שזה אבי חיים סטרולוביץ נפטר מזמן,לכן אין לי שום פרטים עליו.איך מאתרים.
 

שרי סילבר

Active member
בית-הקברות סגולה
בבית-הקברות סגולה בפתח-תקווה קבורים 2 אנשים ששם-משפחתם סטרולוביץ, אך הגבר אכן שמו הפרטי לא ירחמיאל.

ראשית, האם זכור לך היכן התגורר לפני שעבר להתגורר בבית-האבות בפתח-תקווה? אולי המשפחה העדיפה לקבור אותו בעיר בה התגורר לפני כן. אגב, האם ידוע לך שם-אביו של סבך?

כנ"ל ביחס לאביך, אני מניחה שאת יודעת היכן התגורר לפני פטירתו. זה עשוי לסייע בניסיון לאתר את קברו באיזור של מקום-המגורים תחילה.

כמוצא אחרון: יתכן מאד שהגבר והאישה שקבורים בפתח-תקווה ושם-משפחתם סטרולוביץ קשורים למשפחתך. בחברות קדישא מצויים בד"כ פרטים אודות מי שטיפל בסידורי-הקבורה. ע"פ רוב אלה בני-משפחה, כך שבאמצעות פרטיהם ניתן יהיה להגיע אליהם ו/או אל צאצאיהם כדי לנסות שם, אולי ידעו על הקשר למשפחתכם ויהיו ברשותם עוד פרטים.

אתר בית-הקברות סגולה בפתח-תקווה: http://sgula.org/
 

10david10

New member
האתר של סגולה

לא היכרתי אותו. שמחתי להכיר. עשיתי בדיקה קטנה לניסיון, ומצאתי שסבא של אשתי שנפטר ב1990 מופיע שם, אך אח שלו שנפטר ב2014 לא מופיע שם.
מה זה אומר על המאגר? על אופן הבניה והתחזוקה שלו, על הכוללניות שלו ועל העדכניות שלו?
 

שרי סילבר

Active member
מה זה אומר?
אם תשאל את העוסקים במלאכה אולי יוכלו להשיב. בכל מקרה, אם נחשוב על כך שהפרטים מועתקים/מוקלדים מהרישומים שבכתב אל המאגר הממוחשב, הרי שבהחלט יתכן שנופלות טעויות. ר"ל:

1. כדאי לנסות "לשחק" עם שם-המשפחה ולבדוק ווריאנטים שונים (יתכן שמלכתחילה ברישום נרשם קצת אחרת ממה שידוע לך) כולל צורות-כתיב שגויות. אולי בכל זאת יעלה משהו, ואז ניתן ליצור עימם קשר ע"מ שיבדקו ויתקנו את הטעון תיקון.

2. כדאי לנסות גם חיפוש ע"פ שם פרטי, כי אולי שם-המשפחה נרשם באופן שלא תצליח לנחש לבד.
 
לא ידוע לי היכן התגורר לפני

אני זוכרת שבתור ילדה נסענו לבית אבות בפתח תיקוה,אין לנו משפחה שקבורה שם.והתקשרתי בעבר לסגולה אין להם אדם כזה,אבל הבן שלו שהוא דודי שנפטר ממש מזמן יוסף סטרולוביץ שהיה גר בחיפה,ובטח נקבר שם,אולי הוא קבר אותו שם?
 

שרי סילבר

Active member
אכן, יוסף וירחמיאל קבורים בחיפה
תוכלי לחפש את המידע המדויק אודות יוסף סטרולוביץ וירחמיאל סטרולוביץ באתר של החברה קדישא: http://kdh.org.il/
 
את יוסף אכן מצאתי

ויש שם ירחמיאל ,אבל תאריך פטירתו לא מתאים,ההיתי ילדה בת 10 בערך כשנפטר,היום אני בת 59,זה לא הוא לפי החשבון
 

שרי סילבר

Active member
בשרשור הראשוני שלך כתבת שירחמיאל נפטר לפני כ-45 שנים
ירחמיאל יצחק סטרולוביץ, המופיע באתר החברה קדישא בחיפה, יליד רומניה, נפטר בשנת 1972, לפני כ-44 שנים, כך שלא הייתי ממהרת לפסול את האפשרות. את יכולה לנסות לפנות אל החברה קדישא בחיפה, אולי יש ברשותם עוד פרטים אודות יוסף וירחמיאל, שיאפשרו לך לקבוע יותר בוודאות.
 
תגובה

אכן ירחמיאל הוא היחיד בחיפה,וזה סבי.תודה לכם,יש לי עבודה רבה עוד .
 

שרי סילבר

Active member
 
יפה,מכירה את זה,

עכשיו המטרה לאתר שתי אחיות של בעלי,כשבעלי היה בן 8 חודשים הוריו התגרשו והוא טס לארהב ושם נולדו לו נדמה לי שתי בנות לשתי נשים,הבעיה שאין לנו מידע עליו בכלל,חוץ משמו אלברט ברוך,הוא קרא לעצמו שם בובי,להוריו של בובי קראו אדלה ויצחק ברוך,איך מאתרים
 

שרי סילבר

Active member
כדאי שתפתחי שרשור בנפרד
עדיף להתייחס לכל משפחה בנפרד. רשמי מה שאת יודעת בצורה מסודרת, גם אם אינך בטוחה: הערכה של שנת-לידה ביחס לאנשים האמורים, היכן נולד האב, באיזו שנה הגיע לארה"ב, האם ידוע לך במה עסק אביו של בעלך, האם יש איזה רמז להיכן בארה"ב היגר האב, וכו'. כל פרט שאת יכולה להוסיף עשוי להקל על החיפושים.
 
למעלה