הארכיון הציוני, ארכיון המדינה

מרק8

New member
הארכיון הציוני, ארכיון המדינה

שלום. האם קיימת אפשרות למצוא ב2 הארכיונים הללו רשימות שמיות של אנשים שעלו לארץ בשנים 1920-1921. נבצר ממני להגיע לשם.האם ברשומות מופיע בנוסף למדינה פולין גם העיר שממנה עלו? בתודה
 

10david10

New member
התשובה חיובית

ניתן למצוא רשימות של אנשים שעלו החל מ1919.
יש רשימות רבות, בעיקרון רשימה של כל ספינה שנכנסה וכו'. ויש גם רשימות מרוכזות של כל העולים בטווח שנים מסויים.
חלק מהמסמכים הללו זמינים לצפיה באתר ארכיון המדינה. כולל למיטב זכרוני מסמך אחד שמכיל רשימת שמות של כל העולים בין 1919-1921.
 

ariehprh

New member
אני לא בטוח שהארכיון הציוני העלה את רשימות העולים לפי אוניות

לרשת. למיטב זכרוני לא ולכן צריך לגשת לארכיון עצמו, או לכתוב להם ולבקש, אם אני זוכר נכון הם מבקשים תשלום. כבר עבר זמן רב שחיפשתי וקיבלתי רשימות עולים.
&nbsp
אריה
 

שרי סילבר

Active member
רשימות-עולים
לפי מה שנאמר לי בשעתו, הן בארכיון-המדינה והן בארכיון-הציוני, הרשימות מתחילת שנות ה-20 הן חלקיות בלבד, ורק החל מהשנים 1923-4 לערך הרשימות מלאות יותר.

בארכיון-המדינה אף אמרו לי שרשימות מוקדמות יותר מצויות בארכיון הציוני, אך כעת, משעלה האתר החדש של ארכיון-המדינה עלו אל האתר רשימות מוקדמות, ואלה למעשה רשימות של הארכיון הציוני. למיטב זכרוני יש שם רשימה מוקדמת המסודרת אלפאביתית.

הרשימות בד"כ לא מספקות את עיר-המוצא של העולה. במקרה הטוב מופיעה ארץ-המוצא, גם זה לא תמיד, אבל יש הבדלים בין רשימות שונות.

בעבר ערכו למעני חיפוש בארכיון הציוני ולא מצאו את מה שחיפשתי. גם כעת, עם עליית-האתר החדש של ארכיון-המדינה לא מצאתי את מבוקשי ביחד לשנים 1920-1921.

כך או כך, חשוב לדעת: אין לחפש באתר של ארכיון-המדינה ע"פ שם-משפחה בשורת-החיפוש, הרשימות הללו אינן מאונדקסות. יש לאתר את רשימות-העולים הרלוונטיות, ואז לעבור על הרשימות שם אחר שם.

 

10david10

New member
הארכיון הציוני לא ארכיון המדינה כן

צריך להבין. כל אניה שנכנסה נערך רישום של הנוסעים שלה (מעין מקבילה למנפיסט באליס איילנד). חוץ מזה נערכו מעת לעת רשימות דיווח למוקדי הסוכנות או מוקדי ממשל אחרים. מלבד זאת היו רשימות מסכמות ורשימות שכללו חתכים שונים לצרכים מסויימים. מלבד זאת בשנים מאוחרות יותר נערכו רשימות אלפתיות של כלל הנוסעים משנים מסוימות.
כל אוסף המסמכים המגוון הזה נמצא בארכיון הציוני ובארכיון המדינה בחלוקה ביניהם. זה לגבי המקור, לגבי סריקות, חלק גדול ואולי רוב החומר נסרק ונמצא אצל שניהם במקביל, רק בעוד הארכיון הציוני מעלה מעט ממנו לרשת, ארכיון המדינה החדש מעלה בשלבים את כל מה שיש לו ובינתיים העלה חלק מכובד מהרשימות הנ"ל.
השורה התחתונה היא כמו ששרי אומרת. יש לחפש באופן מושכל את הקובץ או הרשימה שעשויה לעזור לך, ואז לחפש בה ידנית את השמות.
חיפושים בתאר הארכיון המדינה לפי יהיו יעילים לפי שמות אוניות או שמות חברות ספנות או לפי תאריכים או לפי נמלים, הכל בהגבלה. יש צורך במעט עבודה לחפש ברוב המקרים.
 
למעלה