מציאת שורשים ושימוש באתרים

NataliaG

New member
מציאת שורשים ושימוש באתרים

שלום,

לאחרונה התחלתי לבנות את העץ המשפחתי שלי. זה התחיל כשעשוע - פשוט יצא לי כמה פעמים להסביר ואף לצייר אילן יוחסין על נייר כדי להסביר לבני דודים שלי את הקשר המשפחתי בניהם. בסוף עברתי לשימוש בתוכנה לצורך בניית העץ.
לאחר מילוי המידע שכבר ידעתי התחלתי לחקור במאגרי המידע הקיימים ברשת- JewishGen ו-FamilySerach (וגם בדפי עד של יד ושם-כי הרבה מהמשפחה שלי ניספו בשואה) - את שני אלו אהבתי במיוחד כי המידע בו הוא בחינם.
משתמשת גם בAncestry ובMyHeritage (אגב אני משתמשת בתוכנה החינמית שלהם לבניית האילן). אבל אצלם החיפוש הוא חינם אבל אם אני רוצה להכנס למידע שמצאתי יש צורך לשלם.

אז מה אני חופרת בעצם?! האם באמת יש צורך לשלם, והאם באמת אקבל מידע חדש?

איפה אפשר לחפש את הסבא רבה רבה שלי? מידע מלפני 1850..
מבלרוסיה ככל הידוע לי.

השם משפחה שאני מחפשת בעיקר הוא לוזניק (כי הוא לא נפוץ כ"כ אז מחפשת האם כולם איכשהו קשורים - וכי שני סבא רבא שלי הם בני דודים עם שם משפחה זה).
מחפשת גם ריבין, גוזמן וקצת פחות אבל גם את גולוד (פשוט יש מצב שקראו לכמה משפחות מאותה העיירה באותו שם המשפחה).

אם יש צורך לסדר את הפוסט, או צריך עוד מידע - תכתבו לי בבקשה.

תודה,
נטליה.
 

ariehprh

New member
כדאי לכתוב לגבי כל אדם שאת מחפשת את שמו המלא בלועזית בשפה

שבה הוא השתמש: פולנית, ליטאית, רוסית ואוקראינית (באותיות לטיניות) וכד'; שנת לידה אפילו משוערות; מקומות מגורים; שמות הורים וכד'.
&nbsp
אריה
 

NataliaG

New member
תודה

כבר חיפשתי. נמצאו אנשים עם אותו שם המשפחה אבל אין לי איך לבדוק אם יש קשר משפחתי.
&nbsp
תודה על המענה.
 

10david10

New member
טיפים להתחלה טובה:

זורק מהמקדלת, לא שיטתי:
&nbsp
עבדי מסודר - בין השאר נהלי יומן בו רשמי איזה חיפושים ביצעת, מה הצלחת ומה לא ואלו משימות את מתכננת. נשמע טפשי בהתחלה חשוב בהמשך.
&nbsp
שמות - כפי שהזכירו - תבררי ותרשמי לפנייך את שמות המשפחה והשמות הפרטיים העיקריים בוריאציות הלועזיות שלהן הן המקוריות והן בתעתיק אנגלי כפי שעשוי להופיע בגואישגן וכדו'.
&nbsp
מקומות - "בלרוס" זה מאוד כללי. רשמי לפנייך את שמות העיירות או לפחות האיזורים שבהם את מעוניינת להתמקד. ערכי היכרות איתם מבחינת השמות העתיקים והמודרנים ובעיקר מבחינת מחוזות השתייכות. אתרי אותם במאגר הקהילות של גואישגן.
&nbsp
תכל'ס חיפוש מידע:
2 שלבים:
1. מצאי - בררי מה קיים עבור העיר שאת מחפשת. בדקי את הSIG אליו שייך המקום וחפשי שם אינפורמציה. חפשי בקטלוג של פמיליסרץ' ובאתר שורשים של מרים ווינר.
2. חיפוש - JRI הוא מקור פנטסטי אם זה שייך לאיזור. אם לא דרך גואישגן. קחי תמיד בחשבון שעשויים להיות נתונים נוספים על העיר שעוד לא פורסמו ואת יכולה לקבל תמורת תרומה של 100$. זה נכון במיוחד לבלרוס המחולק לתת קבוצות מחקר איזוריות שמחזיקות מן בלוג משלהם עם מידע חשוב.
&nbsp
עוד משהו - מתחילים מהידוע לך, ומחפשים לאחור. התחילי אם האדם האחרון שאת יודעת עליו פרטים קצת כגון מקום לידה או נישואין שמאפשרים לך לערוךל עליו חיפוש, נסי לאתר עליו מסמכים שיובילו אותך הלאה.
&nbsp
מיי הריטג' אתר נפלא להרבה דברים, כולל לחיפוש מידע שנמצא אצל אנשים אחרים ברחבי העולם כמו קרובים שאינך בקשר איתם. הוא לא ממש תורם לחיפוש מידע הסטורי מהמאה ה19, בטח לא במזרח אירופה.
&nbsp
אחרון - עייני במדריכים לסוגיהם, יש המון מצויינים, כולל בעברית באתר ויקיגניה שהוקם על ידי הפורום הזה. צריך הדרכה על כל נושא לגופו גנאולוגיה כוללת המון תחומי ידע.
&nbsp
אל תשכחי לעדכן על הצלחות!
בהצלחה!
 

NataliaG

New member
תודה דוד

תודה על הפירוט המלא.
&nbsp
בנתיים מילאתי כבר את הידוע לי. מצאתי בני דודים מדרגה 3 שגרים בארה"ב. ידעתי שהם קיימים אבל לא ידעתי את שמם.
&nbsp
ומצאתי רישומים אצל סבי במגרה (הוא נפטר לפני 5 שנים אבל רק השנה החלטתי לחטט בניירת שלו) שמות של קרובי משפחה שלפי מה שידוע לו נספו בשואה. מנסה לבדוק אם זה אכן נכון לגבי כולם.
&nbsp
שוב תודה ויום נפלא :)
 
למעלה