מבקשת עזרה בתרגום

shlomit80

New member
מבקשת עזרה בתרגום

קיבלתי מ"יד ושם" מסמכים מבאד ארולסן, הנוגעים לדוד מקס- ליאו פליישר. האם מישהו יכול לעזור בתרגום?
מצרפת מסמך ראשון.
 

שרי סילבר

Active member
זה מאד לא קריא
אולי ניתן להעלות את התמונה הסרוקה בגרסה קריאה יותר, כדי שאפשר יהיה לנסות לפענח?
 

שרי סילבר

Active member
תרגום
בקצה העליון נרשם: יהודי
שם: פליישר מקס
תאריך-לידה: 2 ביולי 1917
מקום-הלידה: ציריך
אזרחות: פולנית
כתובת: 19, rue de Champ de Mars (זה ברובע השביעי בפריס)
מקצוע: סוחר

נשלח למחנה דרנסי (המחנה העיקרי ממנו יצאו הטרנספורטים מצרפת, מצוי בפריס, ע"י סן דני. רוב הטרנספורטים יצאו לאושוויץ), ומשם נשלח לאושוויץ בטרנספורט מס' 21 בתאריך 19 באוגוסט 1942.
 

שרי סילבר

Active member
תרגום של יתר המסמכים

עמ' 1 - מהמסמך הזה עולה ששמו המלא היה לאו מקס פליישר. איני בטוחה במה המדובר. שימי לב שכל התאריכים הם אחרי המלחמה. בראש-הדף סומן באדום "צרפת" וסומן שיש ביחס אליו תעודת-פטירה (זה כנראה ממצא מאוחר יותר, כי בהמשך תוכלי לראות שבידי הצלב האדום לא היתה תעודת-פטירה להוכחת מותו של מקס). כך או כך, נראה לי שהמסמך הזה הוא בעצם ריכוז של המסמכים שקיימים ביחס אליו, כי בחלק התחתון יש קבוצה של תאריכים תחת הכותרת "דוח"ות".

עמ' 2 - סימון של המחנות הרלוונטים ביחס למקס: אושוויץ (שם אני רואה שסימנו גם את העובדה שמת באושוויץ) ודרנסי.

מכאן ואילך זו אסופה של מסמכים, שמציינת בעיקרון את אותם פרטים אישיים שציינתי ביחס למסמך הראשון שהצגת בשרשור הקודם.


החל מעמ' 7 זוהי תכתובת בין שגרירות צרפת לבין באד ארולסן. בעמ' 7 הם מציינים שהם מצרפים צילום של המידע שהתקבל מהמשרד לענייני לוחמים לשעבר וקורבנות-המלחמה ביחס ללאו מקס פליישר. מהמכתב בעמ' 8 עולה שמקס הגיע למחנה דרנסי ב-6 באוגוסט 1942, הגיע לפואטיה, ומשם נשלח לאושוויץ בטרנספורט מס' 21 ב- 18באוגוסט 1942.

בעמ' 10 זהו מסמך של שירות-החיפוש של הצלב האדום. המסמך הוא מפברואר 1957. מצויינים בו פרטיו האישיים של מקס, ובתחתית נרשם, עד כמה שאני מבינה, משהו כמו: "הוכחת-המוות אינה בנמצא. לפיכך איננו יכולים להמציא תעודת-פטירה".

המסמכים שבהמשך גם הם מציינים את הפרטים האישיים של מקס ופרטי-הטרנספורט.
 

שרי סילבר

Active member
ועוד
איני יודעת אם חיפשת באתר-הזכרון לשואה המוקדש לנספים מצרפת:
http://www.memorial-cdjc.org/index.php/en/
בתפריט שבצד שמאל ניתן להיכנס אל דף-החיפוש.

כשמחפשים פליישר ניתן לאתר את פרטיו של מקס. אני מנסה לקשר ישירות אל הדף עם פרטיו של מקס,מקווה שיצליח. אם "תקליקי" על המסמך שמופיע כאן, תוכלי לראות (ולשמור, אם עדיין לא מצויה ברשותך) את רשימת-הטרנספורט המקורית. מקס נמצא בתחתית-הדף, מס' 62: http://tinyurl.com/htlaseu

מייד אחרי מקס, בסוף הרשימה, מופיעה מארי פליישר, שנשלחה באותו הטרנספורט, וכתובתה אותה כתובת כשל מקס. האם זוהי אשתו? מנסה לקשר ישירות גם אל הפרטים שלה: http://tinyurl.com/gm3wstj
 

shlomit80

New member
שרי המון תודות. מצטערת שלא התייחסתי קודם לכן,

לגבי הנתונים בממוריאל דה לה שואה- אותם ראיתי קודם לכן. מארי הייתה אשתו של מקס. חשבתי שאקבל פרטים על שהותו של מקס באושוויץ. לפי המסופר במשפחה- מארי הייתה בהריון בעת שנאסרה. נעשו בה ניסויים ולאחר שנפטרה, מקס התאבד על הגדר.
 

שרי סילבר

Active member
אכן כן
לא בטוח שיהיה ברשותם מידע נוסף, אבל תמיד כדאי להפוך כל אבן. מניסיוני, בארכיונים ובמוזיאונים השונים המידע לא תמיד חופף, ולכן כדאי לפנות לכולם. הנה הקישור: http://auschwitz.org/en/

תחת "מוזיאון" יש פרטי-התקשרות. נראה לי שעדיף לפנות ישירות אל הארכיון.
 
למעלה