שלום פורום יקר וחביב ושומם

baythedog

New member
שלום פורום יקר וחביב ושומם

אז מה נשמע? איפה כולם נעלמו?

אז למה בכלל חזרתי לכתוב כאן? שאלה מצויינת! אבל (!!!) יש תשובה! כי הפורומים האחרים כ"כ מתלהמים על כלום שלא נותר לי אלא להביע את דעתי במקום היחידי שניתן לנהל בו דיון - פורום כ"כ עתיק, שהנוער של היום אפילו לא מודע על קיומו - תפוז!

חוץ מזה, רק היום שחזרתי את הסיסמא לפורום... :|

אז איפה היינו? אההה... מכבי חיפה... הסיפור שאינו נגמר 700...

אז מה אתם אומרים? שנתלהם גם כאן? שנקלל? שנחרוץ גורל מאמן זר? שנשפוט שחקנים לשלילה????

לא. פשוט לא. להגיד לכם את האמת, הרבה יצטרך לקרות כדי שאני אצא נגד המאמן הזה. ולא, אני לא איזו גרופית (או גרופי, יותר נכון).

אז מה יש לנו כאן? במילה אחת - סלט!

לא יכול להאשים את המאמן שלנו בכלום - הוא לא בנה את הסגל ויותר מזה, הסגל לא נבנה לשיטה בה הוא מאמין. אין לנו בכל הקבוצה שחקן אחד שמסוגל להחזיק את האמצע כמו שצריך. יש לנו או שחקנים קדמיים מדי, או אחוריים מדי. מהיום הראשון שהוא דרך פה הוא רק מנסה ליצב את מרכז השדה שלנו בלי הצלחה. וואלה, אם אני הייתי מאמן, כנראה שגם אני הייתי מנסה את הקומבינות שהוא מנסה. לא בגלל שהוא כזה גאון - פשוט אין אופציות.

אין לי תלונות על כלום, האמת. נכון, התוצאות מסריחות, אבל ידענו מהרגע הראשון שזאת עונת בניה. אז בחיאת, תנו לבן אדם לבנות קבוצה.
 

colio 1

New member
טוב אז במקרה

אני התכוונתי לרשום פה גם בשממה כי פשוט אין לי איפה .
אני אגיד קודם את השורה האחרונה שלי וזה : תכלס זו עונת בנייה והתוצאות אומללות הרבה יותר ממה שאני אישית מרגיש כי אני באמת אופטימי בכל מה שקשור לכדורגל ולמכבי חיפה למרות שב7 שנים האחרונות לא היה כלום חוץ מחמוצים וגביע ירוק אחד.
בקצרה אני אגיד שאני הייתי בעד להעיף את פלט (למרות שרק בסוף השתכנעתי ) וגם את מוגרבי , אבל קצת הרבה מוזר לי שפתאום עפו 7 שחקנים אם אני לא טועה ,ושמביאים במקומם איזה 4 אחרים ,האחרון בן 31 שדווקא הפעם אני לא אופטימי לגביו ( ועל המזל הוא יתגלה כהברקה מטורפת) כי מה לעשות הוא לא שיחק כדורגל מאז שאני סיימתי צבא .
אז אם העיפו אותם הלוואי שזה יעזור .
בתחילת העונה ראו שיש פה התקדמות ואפילו כתבתי על זה פה .
הענין הוא שמשום מה יש לחץ בחיפה שרק גורם להם לטעות .
מולנסטיין ? ובכן אם שואלים אותי ואף אחד לא שאל - אני חושב שהוא ממש לא חף מטעוייות , להפכך . או שאני עיוור או שהשחקנים שמים עליו פין .כל משחק שראיתי השחקנים לא באים לקבל כדור , עזבו כדור הם לא זזים בכיוןן אפילו .
ויוצא שפתאום אנחנו באנגלייה וכל כדור מוגבה לרחבה .
ככה זה 80 אחוז מהמשחק !
פתאום מולסטיין או שנותן הערות שלא עוזרות או שאני לא יודע מה .
ראיתי את המשחקים האחרונים וגם מול סכנין ומול והפועל תל אביב וזה מבאס לראות .ועוד יש יותר מסיבוב וחצי לשחק והעונה בטח לא תהיי יותר קלה
בוא נקווה שהתהליך הנורא הזה יקח רק השנה .
 

baythedog

New member
טוב, אז כמה הערות משלי

1. אין שום בעיה ששחררו 7 שחקנים ולא הביאו להם עדיין מחליפים. הבכיינות הזאת היא כ"כ אופיינית לקהל שלנו ולתשקורת שזה מעייף לפעמים אם היו משחררים אותם באמצע / סוף ינואר כולם היו מתבכיינים ששיחררו אותם באמצע / סוף ינואר וזה מקשה עליהם למצוא קבוצה. עם כל הכבוד, לא הפסדנו כי שחררו את גוזלן או פלט או עטאא, פריכית האורז האנושית.

2. יש לחץ מטורף במכבי חיפה. אבל הבעיה היא פחות בלחץ שקיים במועדון כמו מכבי חיפה כמו העובדה שהשחקנים (הישראלים ביחוד) משלשלים במכנסיים כשהם עולים לדשא בסמי עופר. יסלחו לי כל מגיני השחקן הישראלי - אבל אם אתה לא יכול לעמוד בלחץ במכבי חיפה - תשאר ברעננה. אבל זאת תמצית הבעיה - השחקן הישראלי לוקה במקצוענות והוא לא מסוגל להתמודד מול 30,000 אוהדים במגרש הביתי.

3. מולנסטיין ממש לא חף מטעויות, אבל הוא מתמודד עם קבוצה שנבנתה לא נכון עוד במערך של רוני לוי. לזכותו הוא מנסה. וזה משהו שאני לא יכול להגיד על אף מאמן ישראלי שאני מכיר. מרחם עליו שהוא מתמודד עם ילדים קטנים שלא מסוגלים להתמודד עם שינוי עמדה ולו הקטן ביותר.
 

colio 1

New member
ובכן

1.אתה רואה בכיינות ,אני רואה סדר נכון .
התקשורת מעניינת לי משהו אחר ....
לדעתי שמשחררים אנשים שעובדים בארגון שלך ,רצוי לתת לפחות זמן תגובה וזמן לתת תחליף ראוי.זה הכל עניין של ארגון מסודר ,
כי הריי גם ככה במועדון אומרים שלא היה להם סגל מלא והם עלו עם הנוער וזה קשה ככה לשחק .אז הנה זה בדיוק מה שקרה להם .
2. מסכים בכל מילה .לדוגמא מר מוגרבי שיש לו כישרון ברגליים אבל הוא קצת חצוף ועובדה שקל לעזוב את חיפה אבל בדכ זה לקבוצות יותר קטנות .שיהיה בסכנין
3. מולנסיין מאמן טוב , אבל אישית ציפיתי ממנו שבנק זמן הזו הקבוצה שתראה אחרת ,זה לא סותר את מה שרשמת פשוט איפלו לאוהדים מאוד אופטימיים זה מבאס.
4. אני בתור אדם מאוד אוהב מידור . אבל כשאני רואה את קרויף אני מבין למה הוא כזה .בחיפה יש כאלה עשבים שוטים שזה פשוט מכה. כל דבר מוציאים החוצה .
אני לא יודע איך הם לא מתחרפנים מזה ,דאמרי היה על הכוונת שלהם כבר חודשיים .נראה לי איזה עיתונאי פתח את זה עוד לפני שמישהו חשב על זה בכלל .
בתחילת העונה החתמות היו מתבצעות בשקט .אולי כדאי לחזור לזה .
דבר אחרון - אני בעד העידוד לקבוצה ובעד הרצון הטוב להמשיך ולדחוק. זה יותר בריא לגוף מאשר לקלל ולהסית .
וגן בניון עזב כבר לא ? אותי הוא לא מעניין ,רוח ,סתם אדם שלא כיבד את המערכת שהוא טוען שכל כך אהב. אז שיהיה בריא אבל אני מתעסק בקבוצה שלנו .
ושיהיה המון בהצלחה היום בערב .
הלוואי וזה יהיה נצחון לחיפה.
 

Benedictus3

New member
באמת הפתעה

שמישהו נזכר לכתוב ויכול לגרום לאחרים לא להרגיש אידיוטים ולהוסיף את הקשקשת שלהם אחרי חודשים של שתיקה רועמת...

ובכן, אני עדיין עם המנטרה "שחר הביתה"... 6 שנים של עשרות שחקנים של כלום ושום דבר, ללא תכנון ושיטה... שש שנים של מאמנים שמתחילים עונה ולא מסיימים אותה, לוקחים על עצמם את האשמה ומשאירים אדמה חרוכה, שש שנים של קהל נפלא שנותן את כל מה שיש לו ואין לו למועדון וחוטף על ימין ועל שמאל עלבונות מאוהדי הצהבת הזיהומית... 6 שנים של חוסר לקחת אחריות אמיתית על ידי הבעלים הכל יכול...
נכון שהשחקנים עלובים והמאמנים לא פחות אבל מי שמחתים את השחקנים (בניגוד לדעת העיתונאים) הוא שחר ולא המאמנים. הם לכלכ היותר מסכימים בשתיקה למהלכים הללו. עשרות מגינים כושלים, קשרים אחוריים ששכחו איך לשחק כדורגל וחלוצים שחוזרים משנה משמימה ומיותר באירופה לגרוף כמה שקלים מהאיש שנותן להם..
צר לי לומר, אבל זה לא המאמן ולא ה"מנהל המקצועי" המסורס על ידי הבעלים.. זה רק שחר.. כששחקנים יפסיקו להגיע לרחוב המסגר כדי לחתום על חוזה אלא יעשו זאת במשרדו של המנהל המקצועי ובנוכחותו של המאמן, כשהאיש עם הארט לא ירד יותר לחדרי הלבשה, לא ישא נאומים חוצבי להבות על אשתו ועל "מכבי", לא יבחש עם סוכנים וסוכנים לא יבחשו איתו - רק אז נראה משהו משתנה. רק אז נראה בנייה אמתית וחפה מכל אינטרס עסקי של קבוצת כדורגל שתחזור לאן שהיא צריכה להיות...
 

baythedog

New member
כן אבל בנדיקטוס

לא שאני טוען שאתה לא צודק - אני חושב שאתה צודק בהרבה דברים. אבל צריך לזכור שהקבוצה היתה הרוסה לפני בוא המנהל המקצועי ומולנסטיין. הקבוצה שלנו לא צריכה לקחת אליפות - היא צריכה מישהו שיבנה אותה מחדש. ובניה מחדש לא לוקחת שנה. לא יכול לשפוט את שחר השנה. אם תור לא היה דורש, לא היו משחררים 5 שחקנים שלא ראויים ללבוש את החולצה שלנו בכזאת קלות ומהירות בינואר. יש פה הזדמנות Once in a lifetime לנקות את האורוות ולהתחיל לבנות קבוצה בריאה.
 

Benedictus3

New member
גם בתהליך רואים סימנים

וכאן לא... השחקנים שמגיעים הם אותם שחקנים מאותם מאגרים: ישראלים סוג ב', זרים סוג ז ולגיונרים שחוזרים אחרי שנתיים בלי לגעת בכדור בקבוצת ליגה שניה בבלגיה... מה שאומר שהמתודה לא השתנתה. זו חכמה קטנה לזרוק שחקנים לא מתאימים ולהביא תאומים זהים שלהם במקומם...
אני עדיין חושב ששחר הוא הקובע והפועלים תחתיו פשוט משמשים עבורו "מגן מקצועי" בפני האוהדים (המעטים מדי לטעמי) שמעזים לצאת נגדו
 

baythedog

New member
אני באמת חושב שיש פה הבדל בגישה

אתה מדבר על זה שהמתודה לא השתנתה, אבל אני חולק עליך.

הזרים שבאו מהיום שתור נחת בקבוצה הם ממש לא זרים סוג ז'. אני אוסיף ואומר שלדעתי, יש לנו זרים מהרמה הגבוהה ביותר שהשוק הישראלי מסוגל לגרד. הבעיה לא בזרים - הבעיה היא רק בישראלים.
השוק הישראלי הוא, במקרה הטוב, מחורבן. אין לך ישראלים שהם לא סוג ב'. עצם זה שאנחנו בכלל שומעים על שחקנים חסרי יסודות כמו דור אלו או גידי קניוק, מראה עד לאיזו תחתית השוק הישראלי הגיע.

הבעיה של מכבי חיפה מורכבת מכמה שכבות:

1. המאמן בא עם אג'נדה ומערך ואין לו שחקנים למערך הזה.
2. אין לנו שחקנים ישראלים מובילים מבחינת אופי - גילי ורמוט לא, עטר חושב רק על עטר וקהת עדיין בשוק.
3. כל השחקנים הזרים שלנו בעלי אוריאנטציה הגנתית. וזאת בעיה רצינית מאוד כי הם יכולים להיות האמא של המנהיגים - הם עדיין יריצו יותר דאחקות עם גלזר מאשר ימסרו פס לגול.
4. נטע לביא הוא לא קשר אחורי.
5. בעיה מספר 4 היא הרבה יותר קריטית כיוון שזה הופך את האמצע שלנו לפריך ביותר ומחייב את המאמן לשים שחקני הגנה קלאסיים בקישור האחורי (וליאנטה, חבשי) שיתנו גב לנטע / ואצק.
6. היה לנו ספסל מזעזע עד ינואר. כולם בוכים שהוא שחרר שחקנים בלי להביא מחליפים - אני טוען שהוא שחרר שחקנים שגם קונוס יכול להחליף אותם.
7. 5 שנים של אופי מסריח בקבוצה לא משתנה פתאום בחצי שנה. מכבי חיפה צריכה מנהיגים. היום יש לנו אחלה מנהיגים מאחורה, אבל כלום אחרי שעוברים את ואצק. ושוב, ואצק, לדעתי, היום משחק כ"כ מאחורה כי הוא מחפה על קישור אחורי נטול טכניקה (וליאנטה, חבשי) או נטול כח (נטע לביא).

לא חושב שהבעיה פה היא שחר. הבעיה פה נעוצה בזה שה"תהליך" שאנחנו עוברים היום היה צריך לקרות כבר לפני 5 שנים.
 

Benedictus3

New member
הנה למה הבעיה היא שחר, ושחר בריבוע!!

ואני כותב את הדברים אחרי עוד משחק שבו הקבוצה שיחקה ברמה שמובילה רק למקום אחד - ליגה לאומית.
השחקנים שמשחקים במכבי חיפה -זרים וישראלים - הם שחקנים מחורבנים, וזה באמת בלשון המעטה. לחלקם התייחסת כך בצדק בדבריך, אחרים קיבלו ממך משום מה הנחה... בכל מקרה, אין במכבי חיפה שום שחקן שראוי לשחק בליגה העליונה הישראלית.
השחקן היחיד שהראה ניצוצות בשלושה-ארבעה משחקים בסיבוב הראשון היה ואצק, ואכן במשחקים האלה מכבי חיפה הצליחה להעביר אתה הכדור מההגנה להתקפה ולייצר שניים-שלושה נצחונות שפתחו את הפה לכמה עיתונאים שהחליטו שהמועדון רץ לאליפות.
ברגע שואצק נפצע, ולא הצליח (ולדעתי גם לא יצליח) לחזור מהפציעה בכושר דומה לזה שהיה לו לפני הפציעה, המשחק של מכבי חיפה נגמר.
הדרך היחידה לרפא את הקבוצה הזאת היא כשהבעלים פשוט יסיר את ידיו מהמועדון באופן מוחלט. כלומר, ישב בבית או מכסימום בתא זכוכית ביציע, אליו יגיע ויצא בלי לדבר עם השחקנים. שימנה מנהל מקצועי אמיתי ולא סקאוט חובבן. שיתן לו 70-80 מליון שקל ויגיד לו לבנות קבוצה כפי שהוא מבין. שיעשה את זה במאי-יוני ולא בינואר, וגם אם הקבוצה לא תהיה במקום הראשון בינואר, שלא ישליך אותו ויניח לו לבנות.
אני הייתי מציב לו אתגר לשלב כמה שיותר שחקני נוער של המועדון לצד הזרים האיכותיים ולרכוש שחקנים ישראלים רק אם הם נמנים על הטופ 5 של הליגה באופן מוכח!

תסתכל על המועדון העלוב שלנו... אתה בעצמך מנית שחקנים ישראלים שהגיעו אלינו. אני לא מזכיר את אלה שעברו והלכו (כ 50 שחקנים בשש השנים האחרונות - לדעתי שיא עולמי ולא רק ישראלי) אלא את אלה שנמצאים עכשיו בסגל ורחוקים שנות אור מההגדרה הצנועה לשחקן כדורגל: רכש ישראלי - אבו-עביד, קהת, סאן מנחם, מוגרבי. שחקנים שגדלו במועדון ולא ראויים כבר שנים - דקל קינן. שחקנים ישראלים שהיו פעם שחקנים בכירים אבל אסור בשום פנים ואופן, על שמך נסיון העבר העשיר, להביא אותם: עטר, ורמוט, דמארי.
זרים חלשים ביותר וחסרי יסודות כדורגל: וליינטה, מוסה, רוקביצה, פלט, אוילפסון.
אני בטוח ששכחתי עוד כמה שמות ובכל מקרה לא מניתי את הרכבת של השחקנים העלובים שבאו והלכו בחמש-שש השנים האחרונות... שחקנים שאף אחד מהם לא הצןליח להטביע שום חותם.
עכשיו שאספור את המאמנים??? רובם באמת עלובי נפש, אבל עם שחקנים עלובים שלא הם בחרו, או לפחות לא הם החליטו מלכתחילה לקנות, או שהנשיא אמר להם שיבחרו מבין שלושה או ארבעה את הכי פחות נורא - הם לא היו ולא יהיו מסוגלים לעשות דבר. כואב לי הלב על עשרות אלפי האוהדים שממשיכים לדבוק ביעקב שחר כאילו מדובר במלך המשיח, בעוד מדובר במניפולטור נקמני ונרגן, חסר כל יכולת לקבל ביקורת ומגיב אימפולסיבית לביקורת - בדרך כלל בהפוך על הפוך. כלומר - רוצים מנהל מקצועי, אביא לכם מישהו שאין לו מושג, אבל הוא עושה קולות של חוץ לארץ ואז תשתקו ותניוח לי להמשיך ולסגור עסדקות עם פיני זהבי ושאר הסוכנים מהדור הישן ברחוב המסגר. רוצים מאמן מחו"ל? אין בעיה, אביא לכם אחד שהי - לא פחות ולא יותר - במנצ'סטר יונייטד... יכול להיות רע? הנה הבאתי. ראו ותשתקו. לא לדבר על זה שהוא היה מאמן שני, שאימן נוער ומילואים, שכל קבוצה ראשית שהוא אימן ירדה ליגה ושהוא פוטר מכל קבוצה כזאת אחרי שניים וחצי משחקים כשהבינו שהוא אולי היה ליד פרגוסון אבל שום דבר מעבר לזה.
תמשיכו להעריץ את האוליגרך הזה שהשתלט על המוחות שלכם, על הכיסים שלכם ולצערי ולבושתי גם על הלבבות שלכם ושל עיתונאי חיפה. אני מניח שלמרות שנתמודד בפליי-אוף התחתון לא נרד ליגה כך שאנחנו תקועים עם הניהול הפטרוני והמתנשא הזה עד שהאיש יפוס מהעולם, ואני מאחל לו שיחיה ויהיה בריא עד 120 אבל שיעזוב אותנו לפני שש שנים....
 

baythedog

New member
שוב, אני חושב שאתה לא יורד לדעתי עד הסוף

יש לנו שחקנים מצויינים קודם כל - קגלמאכר, אוילפסון, ואצק, ואליינטה. אלו אחלה שחקנים זרים בסיטואציה לא קלה בכלל. אתה יכול להתווכח על התרומה שלהם בחלקים מסויימים של העונה, אבל אי אפשר לקחת מהם את יכולות המשחק.

מה שאין לנו זה שחקנים ישראלים. אתה מדבר על הנוער ואני מסתכל עליו ובוכה. יודע למה? כי הכדורגל הישראלי התקדם המון ב 20 שנה האחרונות ובמעבר בין הנוער לבוגרים נפער בור אדיר שכרגע לא ניתן לגישור.

קח את שובל גוזלן שבכה לאחרונה בוואלה - הבחור בוכה שלא שיחק. מה שכן, כשהוא כן שיחק היו לו, בממוצע, הזדמנות אחת פר משחק להכריע אותו או להשוות. הוא החמיץ כל הזדמנות. שחקן מהנוער חייב לנצל הזדמנויות כאלו, והוא לא.

קח את השחקנים הישראלים שמשחקים בליגת העל - אתה יכול להצביע על שחקן אחד שלא קוראים לו שלומי אזולאי שהיה יכול לשדרג את הקבוצה שלנו בחלק הקדמי שלה? אחד?

אני רואה את הנוער שלנו ואני יודע שעל כל נטע לביא אחד, מחזורים שלמים לא יעשו כלום כי הרמה של הליגה לנוער מקבילה לליגה א'. אז לא, לא מעניין אותי לתת לנוער לשחק. מעניין אותי להשאיל את הנוער לליגה הלאומית שיצברו נסיון ויחזרו בלי ביצים רועדות למכבי חיפה.

זה לא קשור ליעקב שחר. הוא עוד מנסה. זה קשור אך ורק לרמה הנמוכה של הכדורגלן הישראלי.

אז אני אגיד שוב - יש לנו שחקנים טובים וקבוצה מסריחה. לב"ש לקחת 3 שנים ליצור מאוסף שחקנים קבוצה. אני חושב שצריך לתת לרנה את הזמן לבנות קבוצה משל עצמו במכבי חיפה.
 

Benedictus3

New member
מסכים לגבי איכות השחקן הישראלי הממוצע

לא מסכים לגבי איכות שחקני הנוער של מכבי חיפה, לגבי איכות הזרים ולגבי איכות ה....יעקב שחר...

אני עוקב אחרי הנוער כבר שנים.. אני רוצה להגיד לך שמשנה לשנה שחקני הנוער נראים לי דווקא יותר בשלים... הם חזקים יותר פיזית, מאומנים יותר ו"אירופאים" יותר בקבלת החלטות מול השער. מה שצריך זה אורך רוח ונשימה ארוכה בלתת להם להשתלב... איתן ולבלום, עמית זנטי ובמיוחד מוחמד עוואד (ויש בנוער כשרון ענק בשם איאס עארף) הם מוכשרים כמו שד וצריך לתת להם לשחק ולדאוג להמשך חינוכם הספורטיבי באותה רמה שקיבלו בנוער.
שים לידם ארבעה זרים איכותיים (ואלה שציינת לא ממש נמנים עליהם, לצערי) ותראה איזה יופי של קבוצה נבנית כאן.
באשר לגוזלן.. אני חושב שהוא פחות מוכשר ממוחמד עואד (שבעיני עם טיפוח נכון יכול להיות אלון מזרחי מס' 2) ובכל זאת אם היה לו קישור נורמלי הוא גם היה מבקיע יותר.
לגבי שחר... שום דבר לא יעזור לנקות אותו מהאשמה והאחריות להחתמת עשרות שחקנים סוג ז' במועדון... קל מאד להפיל את זה על המאמנים אבל לא פעם ולא פעמיים שחר הודה במפורש בזה שהוא אחראי על הבאת השחקנים ועל החתמתם... כל עוד זה יהיה כך, נמשיך אולי להתווכח מי צודק, אבל הקבוצה תמשיך להיראות כמו הפרצוף שלי ביום כיפור...
 
למעלה