אף אחד לא כותב שום דבר על הרכש עד כה?

אף אחד לא כותב שום דבר על הרכש עד כה?

אני יודע שהמנהל בגרמניה ואין לו זמן, אבל משהו בכל זאת?

אני קורא בפורומים השונים קינות על מצבנו ופה שום דבר? בנדיקטוס? מישהו?

אז אני אגיד לכם את דעתי עד כה - אחלה התנהלות עד כה. לפחות על הנייר.

הביאו שחקן שיכול לשחק בכל עמדה מהקישור האחורי דרומה. הביאו תואם חן עזרא עם טיפונת ויתר הבנת משחק מחן עזרא. הביאו את רוקביצה שיכול להוסיף המון מהירות מקדימה והביאו עוד שחקן לרוטציה מאחורה. כל מה שנשאר זה להביא את שלומי אזולאי, בלם מחליף לדקל ומגן שמאלי והקבוצה יכולה וצריכה להתייצב. זה שלד בריא.

אבל הרכש הטוב ביותר שלנו השנה נמצא בגזרת המשוחררים:
יוסי עזב ברגע שהבין שהוא ממש לא יותר גדול מהמועדון. הלך להחריב את הצהבת.
עטר בדרך החוצה לעזור ליוסי לגמור את הצהבת אחת ולתמיד.
חן עזרא עזב לטובת ליגת החופים ששם מקומו.
ודגני, שאחראי על טעות קריטית אחת לפחות במשחק, בדרך החוצה.
וכמובן שאסור לשכוח את טאלב. אסור. אף פעם. לשכוח את טאלב. ביי.

יש פה הזדמנות פז לשחרר את משומר ובכלל אפצח במחולות!

דעתכם?
 
צודק. . .

מצד שני ,בשנים האחרונות הרכישות ביזו אותנו...לא הצליחו....נחכה למבחן האמיתי-תחילת המשחקים
 
היו שנים בהן הרכישות ביזו אותנו, זה נכון

אבל מה שביזה אותנו יותר מהכל שנה שעברה, זה חוסר הרצון של השחקנים שלנו לשחק כקבוצה.
 

Om Namah

New member
יאללה אתלטיקו (או שלא)

עדיף שהקבוצה והמועדון יפנימו את הקשר בין חומר השחקנים לציפיות ריאליות. נכון לעכשיו, מכבי חיפה היא מקום לא בריא. אבל אולי היא מתחילה להכיר בכך שהיא מקום 3-4 פלוס גביע ולא אלופה עד שלא יוכח אחרת. אולי אם היא תעבוד בשקט כמה שנים טובות היא תוכל להתחיל לחשוב על לחזור להיות מקום ראוי שאנשים נלחמים כדי להגיע אליו ולא כזה שבאים לחתום חוזה של 280 אלף לחמש שנים ולשבת ביציע 3.5 שנים מתוכם. אולי זה יהיה מקום שנלחמים על המגרש כמו באליפות עם גרנט. ולא מקום שמצפים שדברים ינתנו לך רק כי קוראים לך מכבי חיפה.

עדיף קבוצה שתסגור כל משחק (לא משנה נגד מי!) עם 3 אחוריים, חלוץ מטרה וכנפיים קטלניות שכולם ע-ו-ב-ד-י-ם מאשר פנטזיות של 7 שחקנים תוקפים ומלאי חשיבות עצמית שמובסים מנטלית על ידי קבוצות המודעות היטב למקום שלהן ויכולותיהן דוגמת רעננה, כפר סבא, בני יהודה, מכבי פ"ת וק"ש.

אין מה לדבר על שחקן זה או אחר שישנו את הקבוצה הזו. זה שינוי עמוק ומהותי. ולא משנה אם יביאו לשער את בופון, להגנה את בואטנג, לקישור את פוגבה ולהתקפה את לבנדובסקי. אי אפשר לרפא שבר פתוח עם פלסטר של פאור-ריינג'רס.
 
שמע, אני מסכים עם זה שצריך לבנות קבוצה שכולם עובדים בה

אבל לזהות של השחקנים על הדשא יש משקל גדול מאוד. היום, התבשרנו שטאלב עוזב אותנו. מבחינתי זהו יום מאושר! לא רוצה אותו בקבוצה. הוא מסמל כל מה שדפוק בדור שלו שעלה מהנוער. הוא וגולסה. ילדים מפונקים שבטוחים שמגיע להם הכל. אנחנו צריכים שחקני בית כמו נטע לביא. להחזיר שחקני בית שעובדים נון סטופ כמו שלומי אזולאי. להעיף את עטר הפרימדונה (בכמה שיותר כסף).

כמו שאמרת, אנחנו צריכים קבוצה עובדת.
 

Benedictus3

New member
הנה הסיבה מדוע לא מגיבים

הניתוח שלך מדוייק, ברמת הפרטים.
ברמת המאקרו... לא יודע, יש לא מעט שאלות והרבה פחות תשובות...
החזון שלי - השענות על שחקנים זרים - קורם עור וגידים. הבנתי שרוצים לבחון את טראורה, שפעם היה שם גדול אבל הלך ודעך... קגלמאכר הוא קנייה טובה - רק לתת לו זמן.. הוא אורוגוואי ואלה משחקים על long run
חולק עליך בסוגיית מוגרבי.. אני לא רואה אותו משתלב במועדון כמו מכבי חיפה..
אבו עביד ואזולאי זו רכישה טובה.. יש להם עבר במכבי חיפה והם שחקנים של מאמן.. חשוב מאד.
חובה להיפטר מעטר ומטוואטחה, אסור להחזיר את גולאסה וחייבים להתעלות על הצהבת ולהביא את הבלם האמריקאי..
ואולי יצא מתוק מעז...
 

Cade Foster

New member
פחות עניין של זמן

גם הבן אדם הכי עסוק בעולם יכול היה למצוא כמה דקות פנויות פה ושם.
&nbsp
הסיבה שאני לא כותב היא כי אין לי מה לכתוב. הקבוצה הזו ריסקה אותי בעונה שעברה. מרגיש ששדדו אותה ממני. לא ראיתי אפילו את גמר הגביע, התואר הזה הוא מבחינתי כתם על המועדון. גביע עלה התאנה.
&nbsp
מעודד לראות שרשימת הסרטנים שפיארו את הקבוצה עוזבים לאט לאט, ואם במכבי ת"א מעוניינים לקלוט אותם אז בכלל טוב, התגעגעתי לימים שהם היו לוחצים על כפתור ההרס העצמי. אבל שום רשימת עוזבים לא תהיה שלמה בלי האיש שאחראי על הכל. האיש שהפך את פניו לסמל של המועדון שקיים הרבה לפני שנולד וימשיך להתקיים הרבה אחרי שימות. האיש ש:
- בז לאוהדים שלא מגיעים
- נותן גיבוי לפרחח שזורק משענות על אוהדים (תראו לי עוד עסק אחד בעולם - לא רק בכדורגל - שעובד שלו מתנהג ככה ולא עף על טיל עוד באותו היום)
- פוקד את היכל נוקיה מידי יום חמישי (והפעם לשמחתנו היו לו מעט כאלה העונה)
- מברך אותם על אליפות "בשם משפחת מכבי חיפה"
- קורא להם "מכבי"
&nbsp
מכבי חיפה הפכה למועדון בצלמו ובדמותו של יעקב שחר. שונאת את האוהדים שלה (בכל ימות השנה חוץ מהתקופה שבה מוכרים מנויים), לא תחרותית, שבעה ולא מחויבת לאף אחד חוץ מעצמה. במשך ארבעה ימים - מה6:0 (הכתם הכי גדול בתולדות המועדון, יותר מכל ירידת ליגה) ועד לחגיגות הזכיה הפתטיות, כל הרעל שמפזרת העננה ששמה יעקב שחר המרחפת מעל המועדון התגלה לעיני כל. ועד שהעננה הרעילה הזאת לא תתנדף מכאן אנחנו נראה את אותו הדרעק רק עם שחקנים אחרים.
&nbsp
כי הדג תמיד, אבל תמיד מסריח מהראש.
 

אסף Day

New member


שמוק יהיר ומתנשא שלא מבין שעבר הזמן שלו ושהוא כבר לא גאון הדור כמו שהכניסו לציבור הישראלי לתודעה.
 
תקשיב, זאת היתה עונה מדכאת

אין ספק בכלל. באמת שדיכאון טוטאלי.

אבל אני פשוט לא מסכים איתכם בנוגע ליעקב שחר. כן, הוא עשה טעויות. רובן כדי לעשות שרירים מול הקהל. אבל הוא עדיין אוהד מכבי חיפה בדם. והוא עדיין בעלים טוב יותר מכל הזבל בחוץ.
 

Benedictus3

New member
לא אתווכח לגבי האהדה שלו

על אף שלי אין ספק שהוא אוהד מכבי תל-אביב. אוהד מכבי חיפה לא מכנה את הנמסיס שלה "מכבי"...
אבל נעזוב את זה.. קרויף לא אוהד מכבי תל-אביב.. גם גולדהר לא (אם הוא בכלל מבין משהו בכדורגל).
יעקב שחר הוא קודם כל ולפני הכל איש עסקים, קפיטליסט מהזן השמרני. מכבי חיפה נראית כפי שהיא נראית בשש השנים האחרונות בגלל היותו של שחר איש עסקים ישן... הוא לא מבין שהשחקנים החדשים שנכנסו לשדה הבעלות משחקים בכלים אחרים ולפי חשיבה אחרת. הוא מחוייב לחברים - איש עסקים מהדור הישן כבר אמרנו? - ולכן הוא ממשיך לסחור איתם בשחקנים סוג ז' במקום לעצור, להבין שהוא כבר לא מבין, ולתת למישהו שמבין לנהל את הקבוצה מלמטה עד למעלה. המעורבות שלו - שאינה שונה אגב משל איזי שרצקי - מחריבה את המועדון, ואת זה לא רק שהוא מסרב לקבל אלא הוא מעצים עוד יותר... כל מהלכי הרכישה והמכירה, ההשאלה וההקפאה נובעים מחישובים שלא בהכרח מונעים מתכנון מקצועי של קבוצה. זו הסיבה שאנחנו נראים כך.. דוגמא קטנה:
למכבי חיפה היו בשתיים/שלוש העונות האחרונות כ 15 קשרים אחוריים בסגל. רובם בשושי שיחקו, אחרים שיחקו ונפצעו, ישבו על היציע או הוכנסו ל"הסגר". במקרים מסוימים הם הופשרו אחרי תקופה של הקפאה וחזרו להרכב. למה רכשו אותם? מי רכש אותם? התשובה קשורה לשחר ולסוכנים שלו ולא בהכרח למאמנים. וגם אם היא קשורה למאמנים, הרי שמדובר במאמנים חסרי חוט שידרה שהנשיא הביא כדי לשלוט בהם ולהכתיב להם.
&nbsp
אפשר לתת דוגמאות רבות נוספות (יוסי בניון, עטר ושכטר ועוד ועוד) אבל נדמה לי שהעקרון ברור.
שחר הוא הבעיה היחידה (לא הכי גדולה ולא אחת מהבעיות - הבעיה היחידה!!) של מכבי חיפה ומכבי חיפה תחזור להיות קבוצה מאיימת ואיכותית רק כששחר יפנים את השינויים או ילך.
 
אני חושב שיש פה הרבה יותר

קודם כל, ואני אומר את זה מידע אישי - יעקב שחר הוא קודם כל אוהד מספר 1 של מכבי חיפה. נכון, הוא לא גדל אוהד של הקבוצה, הוא לא חיפאי ובטח שאצלו ההבחנה בין מכבי האמיתית (אנחנו) לבין הצהבת פחות עקרונית. אבל הוא אוהד מכבי חיפה יותר מכל דבר אחר. הקבוצה הזאת היא חלק בלתי נפרד ממשפחת שחר.

דבר שני, חשוב שאנשים יבינו, יעקב שחר אולי עומד בראש הפירמידה הניהולית והוא גם האיש אליו התקשורת פונה, אבל יש הרבה מאוד דברים שקורים מתחת לפני השטח שמשפיעים על הקבוצה שלנו יותר מאשר הגישה השמרנית שלו. אור שחר הוא אחד מהם. חשבת אולי שהבעיה האמיתית של הקבוצה היא העובדה שיעקב שחר מנסה להעביר לבן שלו, אור, את העסקים, כולל מכבי חיפה? אולי כל החובבנות הניהולית בקבוצה שלנו זה בגלל אור שחר ולא בגלל יעקב שחר?

אני לא מבסוט בכלל ממה שעבר על הקבוצה שלנו בשנים האחרונות. אבל אני יודע מספיק כדי לא להאשים את יעקב שחר אוטומטית.
 

Cade Foster

New member
לא יודע מאיפה הידע האישי הזה, אבל זה לא כל כך משנה

האפיפיור לשעבר תיאר את זה בצורה מדויקת. מעטים מאוד מבעלי הקבוצות אוהדים את הקבוצות שהם מחזיקים בהן. אני לא מצפה משחר להיות שונה. הוא נמצא פה מאינטרסים, וזה בסדר.
&nbsp
העניין הוא שהוא הפך את עצמו לדוצ'ה של המועדון. אוהדים מוחים? הם עשבים שוטים שראויים לגינוי. אוהדים לא באים? בז להם. אוהדים עושים ביג דיל מזה שאני קורא למכבי ת"א "מכבי"? בוא נשחק אותה נעלב ונפוצץ את החגיגות.
&nbsp
מכבי חיפה זה לא יעקב שחר. אתה לא יכול לרכוש עסק, להתחיל לנגן על חליל ולצפות שכולם ירקדו לצליליו. דבר אחד מבדיל קבוצת כדורגל מעסק כלכלי "רגיל" וזה הנאמנות של האוהדים (=לקוחות) שלא מותנית בהצלחת הקבוצה (=העסק). אם דורקס יתחילו למכור קונדומים מחוררים, הלקוחות שלהם יעברו לחברה מתחרה. אם מכבי חיפה נכשלת, אף אחד לא ילך לאהוד את מכבי ת"א. זה בדיוק הטריק ששחר עלה עליו ומרגע שזה קרה, הוא מנצל אותו בצורה הכי צינית, ברורה וגועלית שרק אפשר.
 

Cade Foster

New member
יותר טוב, פחות טוב, זה פחות קריטי לי

לא אהבתי את מכבי חיפה פחות כשהיא קיבלה בראש מבית"ר ירושלים של גאידמק או מהפועל חיפה של רובי שפירא. עונות כאלה קרו ויקרו, בלונג ראן זה ייזכר כלא יותר ממכה בכנף.
&nbsp
לפתוח רגליים למכבי ת"א(!!!!) במשחק שיכול להכתיר אותה, לדרוס כל עיקרון שאי פעם איפיין את מכבי חיפה בשביל האגו המסריח שלו, לריב עם הקהל - אלה הדברים שמרחיקים אותי מהקבוצה (ומהפורום). בשבילי זה כבר מזמן לא עניין של קבוצה יותר טובה או פחות טובה ששחר בונה. עם הכסף שהוא משקיע ביחס לקבוצות אחרות גם הוא יצליח מתישהו לבנות קבוצה טובה. הפועל ת"א עברה עונה לא פחות מסריחה ואני מוצא את עצמי מקנא בקהל שלה - לא רצו את ורמוט בחזרה, ורמוט לא חזר. כי יש דברים שהם מעל ההצלחה של המועדון, ובמכבי חיפה הדברים האלה לא קיימים כבר.
 
לא מסכים איתך

א. לא חושב שפתחו רגליים מול הצהבת. שיחקנו בהרכב משני מינוס כדי לשמור כוחות לגביע. זה לגיטימי גם אם מכוער. לנו לא היה על מה לשחק, להם היה המון להפסיד. לא אכפת לי מהמשחק הזה כהוא זה.

ב. לא אקנא בקהל של הפועל ת"א אף פעם. אתה רואה כבוד איפה שאני רואה את הסיבה לזה שהם ימשיכו להתדרדר.
 

Cade Foster

New member
אז לי מאוד אכפת מהמשחק הזה

למעשה הוא היה חשוב לי הרבה יותר מגמר הגביע.

לא יודע עד כמה אתה מעורב במה שקורה מתוך המועדון אבל יש דבר אחד שכל מי שאי פעם שיחק באחת המחלקות הצעירות של מכבי יכול לדקלם מתוך שינה (שאל את בנדיקטוס) - להפועל חיפה אסור להפסיד, ואת מכבי ת"א חייבים לנצח.

בשבילך ובשביל אנשים מבחוץ (כמו שחר) זה סתם קוריוז של אנשים פסיכים. בשבילנו (ובשביל עוד אלפים רבים בקהל - לראיה מה שקרה אחרי ששחר אמר "מכבי" בחגיגות הזכייה בגביע) זה אחד מהמאפיינים הכי מובהקים של הקבוצה - הרבה הרבה יותר חשוב מתארים. העובדה ששיחקנו במשחק ההוא כמו ששיחקנו, ולעזאזל הנסיבות - מעידה על פער עצום בין הקהל למועדון. כוחות לגביע אפשר היה לשמור נגד הפועל ב"ש. ואני בכלל לא רוצה להתחיל לדמיין מה היה קורה אם הם לא היו מנצחים את סכנין במחזור האחרון (אבל האמת שלא הייתי מודאג, לסכנין בניגוד אלינו יש כבוד עצמי. שער עלוב במשחק גביע הספיק להם כדי לפתוח חשבון נגד הצהבת. אצלנו יריבות של דורות לא מעניינת אף אחד).

לגבי הפועל ת"א - הם ימשיכו להידרדר, ולהגיע. להם זה לפחות יכאב. אני רואה את הקבוצה המקרית הזו שלובשת ירוק ואני לא מרגיש כלום. ינצחו, יפסידו, זה לחלוטין לא מעניין. התוצאות היחידות שעניינו אותי בעונה החולפת הן במשחקים נגד הפועל ב"ש ומכבי ת"א. וכמה מפתיע, הן היו הפוכות ממה שהאוהדים היו רוצים. ככה נראית קבוצה ששונאת את הקהל שלה.
 

colio 1

New member
מסכים עם הרוב חוץ מ

העניין שלך ושל אחרים פה עם טווטחה .
אני באמת מנסה להבין מה יש לאוהדים איתו ?
לא כולם כמובן אבל עדיין.
תקשיב השחקן הזה כישרוני לדעתי יותר מנטע לביא שמישהו ציין פה שהוא מעדיף אותו על פניו. סבבה הוא עשה טעות ענקית בכך שזרק כיסא או משענת על אוהד. אז מה נצלוב אותו על זה כל החיים ? לא נסלח על זה אף פעם? . תחשוב שאתה שחקן ומקללים אותך כל משחק כמה אלפים טובים של אנשים . בקטנה לא ? לא תשים עליהם בכלל נכון ? ,אז הוא לא בדיוק הטיפוס הלוחם שזה עובר על ידו והוא הקניט בגלל זה אוהדים ויצר כדור שלג. אבל בחיית כל אחד שיקללו אותו כל משחק ירצה לעבור קבוצה .היו לטווטחה משחקים מעולים העונה ולראיה הבחור יוצא לשחק בגרמניה . שורה תחתונה לבחור יש כישרון .
-לגבי גולסה אני דווקא לא מבין למה בכלל מתחננים אליו . הוא לא שחקן ששווה את הכסף הזה והוא לא הוכיח את עצמו ככ הרבה .
- על סיפור עטר : אני כל השבוע וחצי האחרון קורא כמה הוא לא רוצה להיות בחיפה.זאת התנהגות של אדם מגעיל . מראה כמה הוא לא סופר אף אחד .לחשוב לפני שנה וחצי מכבי תל אביב לא רצתה אותו והוא רק רצה את הבמה לחזור וקיבל את מכבי חיפה . השאלה אם הוא ישאר בחיפה . וישחק העונה .האם יקבל תמיכה מהקהל? כנראה שלא .
 
כמה דברים

1. טאלב טוואטחה שחקן כשרוני ביותר. אבל א. הוא לא מגן (כי הוא לא יודע לעשות הגנה). ב. יש לו משמעת טקטית מחורבנת - ספגנו כל כך הרבה שערים בגלל שהוא לא יודע לשמור קו / לשמור שחקן / לעמוד במקום הנכון / לחפות. ג. הוא מהיר, זה נכון, אבל חוץ מכשרון שיש לו איפשהו, אף פעם לא עבדו איתו על פשוט להיות שחקן כדורגל. הייתי מוכן להתעלם מכל הדברים האלו אם הוא לא היה בטוח שהשמש זורחת לו מהישבן. טאלב טוואטחה עלה מהבוגרים בידיעה שהוא יחליף את מסיללה (שהיה שחקן פי 100 יותר טוב ממנו בכל אספקט) ומאז לא בילה דקה אחת בנסיון להשתפר.

חושב שאכפת לי שהוא ילד שלא יודע להגיב בצורה מקצוענית להטרדות של אוהדים? לא. אכפת לי שמהרגע שהוא נכנס להרכב הוא לא עשה כלום בכדי להפוך לשחקן אמיתי, רק בכה לתקשורת.

ב. לא יודע אם מישהו באמת ניסה להחזיר את גולסה. לדעתי זאת היתה טעות בכלל לחשוב עליו. גם ככה התקשורת הישראלית עובדת בשביל הסוכנים, ככה שאין לי מושג אם הוא בכלל היה במשא ומתן איתנו.

ג. בנוגע לעטר - לא אכפת לי איפה הוא רוצה לשחק. אכפת לי שאם לא מוסרים לו את הכדור, הוא בכלל לא משחק. לא רוצה אותו בקבוצה. לאלירן עטר אכפת מקבוצה אחת ויחידה - סטטיסטיקה אישית. כל השאר לא רלוונטי בשבילו. ביי.
 
למעלה