הנה כתב אמיץ אחד בים של מלקקים עלובי נפש

סלח לי, אבל זה חרטוט ממדרגה ראשונה

1. מכבי חיפה מועדון גדול, אבל הסקרים שלו שווים ל**ת. כמה אוהדים יש לנו? כמה מאות אלפים. לדבר על הרגשה של אוהדים כלפי מועדון זה כמו לשאול על בת הזוג שלך - התשובה תלויה ביום שעובר עליך.

2. האמת, אחרי שהוא כתב שבעלים של מועדון כדורגל זה תפקיד ציבורי, בכלל הפסקתי לקרוא את הכתבה הזאת ברצינות. הגישה הזאת שאומרת שמישהו שם את הכסף, הוא נתון לשליטת הציבור היא הזויה ומטומטמת.יעקב שחר הוא לא שר בממשלה, הוא לא חבר כנסת ולא נבחר ציבור - הוא איש עסקים שקנה קבוצת כדורגל.

3. מודל כמו ברצלונה? יעבוד שנתיים עד שהאוהדים יפסיקו לשים כסף. למה? כי אין בישראל שום (כלום, שום דבר, נאדה!) תרבות ספורט. וזה לא נראה שמתפתחת. חלומות לחוד, מציאות לחוד.

4. יש לי הרבה תלונות לשחר, אבל אף אחת מהן לא נובעת מהעובדה ששוק הישראלים מזעזע. למכבי ת"א יש יתרון אחד על פני כל הליגה - זהבי. ולב"ש יש יתרון של אפס לחץ לעומת קבוצות צמרת אחרות.

5. אהבתי גם שהוא מנדב אנשי עסקים שיתרמו כספים... שלום לך הפועל ת"א...
 

Benedictus3

New member
אולי מועדון של אוהדים זה באמת קצת גדול על יהודוניה

אבל ניהול שנובע מהבנה של המשחק ולא ממניפולציות עסקיות זה דבר שניתן לישום כאן, ומכבי תל-אביב היא ההוכחה. נכון שערן זהבי הוא אקס-פאקטור אבל כדי להביא אחד כזה צריך ראייה והבנה של כדורגל ולא רק כסף.
שחר הוא הבעלים והקבוצה היא רכושו הפרטי ולכן זה באמת קצת פתטי לקרוא לו ללכת אבל זה לחלוטין לא פתטי לבקר אותו, ואפילו בחריפות ובבוטות - במסגרת מה שמאפשרים חוקי המדינה כמובן - ולא לחדול עד שישנה את התפיסה הניהולית שלו או שימאס לו ויעביר את הקבוצה לידיים אחרות. במקרה כזה שום דבר לא מובטח (גם לא במקרה הראשון...) אבל הסיכון שווה את הסיכוי.
שחר הביתה - או ליציע בלי דריסת רגל בחדרי הלבשה, משרדי חתימת חוזים, סקאוטים וסוכנים - ויפה שנה אחת קודם!!
 
לא אמרתי שהוא לא ראוי לביקורת

כל אחד ראוי לביקורת.

אני פשוט טוען שה"כתבה" הזאת זה חירטוט.
 

Benedictus3

New member
היא לא חירטוט מכיוון שהיא נוגעת בשורש הבעייה

וכמעט כל קשקשני המקלדת, המיקרופון והמסך הקטן נמנעים מלגעת בו מפאת ליקוקם למנהל האהוב, לסבא הטוב והאוהב שמשקיע את מיטב כספו והשחקנים העלובים אינם מחזירים לו ביכולת. רוב העיתונאים סבורים שהקהל של מכבי הוא כפוי טובה בביקורת שלו כלפי שחר ואני טוען שהקהל של מכבי עושה טובה גדולה למועדון בביקורת הזאת. יעקב שחר הוא הבעייה היחידה של מכבי חיפה, מכיוון שהוא דיקטטור שממנה מאמנים יסמנים עלובי נפש, קונה את השחקנים ומוכר אותם בעצמו תוך שהוא מקבל ייעוץ מאנשים שכבר מזמן שכחו עם איזה כדור משחקים כדורגל. בנוסף לכל אלה מדובר באדם נרגן ונקמני ששמיעת או קריאת ביקורת, שלא לדבר על קבלתה היא מבחינתו בגידה בהוד קדושתו.
לי - כאוהד די ותיק - נשבר ה... מההתנהלות הכמו-פשיסטית הזאת ואני מעודד ומחזק כל מי שיוצא נגדו במלחמת חרמה בכל במה אפשרית. הקבוצה חשובה לי עשרות מונים מהכבוד של האדון!!!
 
אני חושב שאתה מפספס את הנקודה שלי בנדיקטוס

אני לא אומר שיעקב שחר לא ראוי לביקורת. הוא ראוי ולדעתי גם האחראי הראשי לאיך שהקבוצה נראית.

אני אומר שמגעילה אותה הגישה הזאת שחושבת שבגלל שבן אדם אוהד קבוצה, הקבוצה בבעלותו. וזה לא רק קבוצה, זאת מנטליות מאוד מאוד בעייתית אצל ישראלים. קנית כרטיס להצגה? השחקן חייב לך! בא אלייך שרברב לתקן נזילה במטבח? הוא חייב לך גם להחליף את כל האמבטיה! זה מה שמעצבן אותי במאמר המחורטט הזה. אותו הדבר.

יש לך בעיה עם ההנהלה? אל תקנה מנוי. אל תבוא למשחקים. תראה את השידורים בקודי, בחינם, במקום שמישהו יעשה מזה כסף. ככה יוצרים לחץ על גופים מסחריים. ואת זה, אף אחד בישראל עדיין לא הפנים. אתה קונה מנוי? תאכל את הפשטידה ששחר מבשל לך בשקט.
 

Benedictus3

New member
איפה אתה מוצא ביקורת אמתית כלפי שחר?

שמעת או קראת פעם כתבה של עיתונאי ישראלי שעושה זאת?
מי שקונה כרטיס וגם מי של קונה כרטיס רשאי לבקר את הבעלים. הכתבה הזו, שממנה יצאנו אל הדיון הזה, היא דבר יוצא מן הכלל ולכן שיבחתי אותה. אני חושב שברוב הנקודות שהועלו שם הכתב צודק, לדעתי ואני מברך על כך שמצא את העוז לומר אותם, גם אם הוא אינטרסנט (כאילו שבן דור והללי לא אינטרסנטים בזה שהם נמנעים מלבקר אותו).
כל מי שקורא לשחר לוותר על המועדון עושה לדעתי טוב למכבי מאחר ואין שום סיכוי שתחת נשיאותו המועדון הזה ישנה את דרכו. שחר מאמין בכל ליבו שמכבי חיפה מתנהלת נכון, הוא מאמין בכל ליבו שהאשם הוא בשחקנים שהוא קונה או במאמנים שהוא ממנה ואני חושב שכל בר דעת לא יכול לקבל את הטיעונים האלה.
 

amirline

New member
אז יעקב שחר ששפך מאות מיליונים ב 20 שנה זאת הבעיה הא

רק לחשוב על זה זאת כפיות טובה לעניות דעתי, במה הוא אשם בדיוק ? ומי אמר שזה שיבוא אחריו יהיה מיץ׳ גולדהאר?
עד היום חוץ ממנו ומגולדהאר מאז קום הכדורגל לא היה בעלים שהחזיק מעמד כל כך הרבה זמן תוך שהוא שופך דולרים כמו המים שזורמים במפלי הניאגרה...
אולי הכתב באמת אמיץ אבל הרבה מושג אין לו, הוא בסה״כ כתב משהו שעד היום אף אחד לא חשב עליו ובצדק.
 

Benedictus3

New member
רק לא כפיות טובה....

שחר הוא לא פילנתרופ... הוא איש עסקים ואני אינני מוכן להיות גרופי של אף איש עסקים שעושה לביתו. אני מוכן להעריך אותו ולכבד אותו אבל ודאי שלא לחסוך ממנו ביקורת. מי שלא רואה את האחריות הבלעדית של שחר על מה שנעשה במועדון הזה בשש השנים האחרונות (ולדעתי משנת 2003, למרות האליפויות הרצופות שבאו לאחריה), במיוחד בטענה של "כפיות טובה", מפספס להערכתי את שורש הבעיה. ניחא אתה או אני - משני צידי המתרס הרעיוני - אבל תקשורת הספורט שמחרה מחזיקה אחרי הבעלים הנפלא שכולם חייבים להשתחוות לו יומם וליל, לספוג את הערותיו הפוגעניות ודבריו הבוטים נגד האוהדים ולהגיע כנוע לאצטדיון הנפלא ולראות עו תצוגת נפל של אוסף מקרי של שחקנים ששחר קנה, מודרכים (קשה לי לומר מאומנים!) על ידי מאמן מסמורטט שהוא הביא כדי לשלוט עליו, ומוחמאים או מבוקרים על ידי עיתונאים זבי חוטם שאוספים פירורים בסביבתו הקרובה. הביקורת כלפי שחר היא הסיכוי היחיד של המועדון הזה לצאת לדרך חדשה וגם אם איננו יודעים מי יהיה הבעלים הבא. ודאי שאם הוא ימשיך את הדרך שהתווה שחר, אנחנו נמשיך להיראות כמו הצרות שלנו, אבל למען הסיכוי שיבוא מישהו שינהל את המועדון כפי שמנהלים היום מועדונים מודרניים (ולצערי, הצהבת הזיהומית אכן מתנהלת כאחד כזה) יש להמשיך במחאה וביתר שאת!
 
למעלה