ונערינו ממשיכים

Benedictus3

New member
ונערינו ממשיכים

0:3 על קרית שמונה, 7 נקודות פער בצמרת ועוד אליפות באופק. נכון שאי אפשר לקחת אליפות רק עם שחקני בית, אבל אם המועדון שלנו מייצר כבר שנים את השחקנים הישראלים הטובים ביותר, אני לא רואה סיבה לחפש אותם בקבוצות אחרות. הפתרון חייב להיות שחקני בית בצירוף זרים תותחים ולהפסיק להביא לכאן ורמוטים ושכטרים, עזריאלים ועטרים, עזראים ודגנים, משומרים ותורג'מנים... מה שיוצא מהנוער שלנו עולה על העלובים האלה, והשליטה הברורה שלנו בליגה לנוער מאז הווסדה מעידה על כך (מכבי חיפה זכתה ביותר תארים מכל קבוצת נוער אחרת!!).
 

Cade Foster

New member
אני כבר מזמן לא מתרגש מזה

אז קבוצת הנוער שלנו היא הכי טובה בארץ. נו, אז מה? כל עוד מה שהיא מביאה לבוגרים זה את טוואטחה ופאלח (ואני חושב שגם מריאן ומעטא לא ייצא כלום, אבל בינתיים הם הרע במיעוטו) אז מבחינתי אפשר לסגור אותה.
&nbsp
שיצא בכל עונה שחקן אחד שיהפוך לדבר משמעותי בכדורגל שלנו (יודע מה? אפילו אחת לשנתיים) ואני מעדיף את זה על כל אליפות או גביע בנוער.
&nbsp
ההבדל בין הרמה של הנוער לרמה של הבוגרים הוא תהומי.
 

Benedictus3

New member
אבל זה נכון לגבי כל קבוצה אחרת

אם אצלנו לא צומחים שחקנים איכותיים שיכולים להשתלב בבוגרים, למה שנצפה לקבל אותם מקבוצת אחרות, שהנוער שלהם הרבה פחות איכותי משלנו??
לא הייתי משליך מהשמות שציינת על העיקרון... הרבה שחקנים יצאו לגלות כמושאלים וכמה מהם היו יכולים לפתח קריירה לא רעה בקבוצת האם (תומר חמד הוא דוגמה). לדעתי מכבי חיפה לא צריכה לרעות בשדות זרים בכדורגל הישראלי אלא רק בחו"ל. להשקיע את מרב המאמצים באיתור שחקנים זרים מוצלחים, כמו למשל אדריאן סילבה שנחשב כוכב גדול באירופה אבל אלישע לוי לא הבחין בזה....
 

Cade Foster

New member
לא רלוונטי נוער של מי יותר טוב

משנה איזה אינדיבידואלים צומחים בו. ערן זהבי גדל ברמת השרון בכלל. אני לא יודע כמה טובה מחלקת הנוער שם, אני מניח שלא יותר מידי. אבל הם הצמיחו את השחקן הכי גדול בדורו. גל אלברמן וטל בן חיים החלוץ גדלו במכבי פ"ת. הם קבוצת נוער טובה יותר ממכבי חיפה? כמובן שלא, כקבוצה. כאינדיבידואלים הם יצאו מוצלחים. וזה מה שחשוב. אנחנו יכולים לספור עוד אלף אליפויות בנוער ואלף שחקנים בינוניים שישחקו בלאומית במקרה הטוב. אם לא יגיעו לבוגרת שחקנים איכותיים אז לא שווה כלום.
&nbsp
שובל גוזלן ואיסמעיל ריאן היו גדולים על ליגת הנוער בכמה מספרים. עם גוזלן אף אחד לא יכל להתמודד אווירית. עם הדריבל של ריאן כנ"ל. הם מגיעים לבוגרים ואתה מגלה שמשחק ראש זה כל מה שיש לגוזלן, ודריבל זה כל מה שיש לריאן (טוב נו, והגבהות לא רעות). זה לא מספיק בשביל להיות כדורגלן. הדבר הכי חשוב לשחקן בנוער זו היכולת ללמוד ולהוסיף עוד מימד ועוד מימד למשחק שלו. בפועל אף שחקן שעולה מהנוער לא מתקדם מילימטר וזו בעיקר בעיה של אופי מנטלי דפוק.
 
כל התיאוריה שלך הלכה לפח הערב

הורמוטים העטרים והבניונים כבשו ארבעה שערים. עוד קצת דיוק בשפיץ והורמוטים גם היו מסיימים את המשחק עם כמה בישולים. וזה כמה ימים אחרי שראינו מה הנוער ה"איכותי" שלנו, בלי בניון וורמוט, שווה מול הנמושות מעכו. כלום ומאומה.
והזרים שלך? שלהזכירך, הם היקרים ביותר בתולדות מכבי חיפה מעולם!! ושסביבם את קורא בכל פעם לבנות את הקבוצה - הם שוב לא שיחקו או לא תרמו.
סטויקוביץ' – 500 אלף יורו לעונה, לא שיחק.
דריניצ'יץ' – 400 אלף יורו, כבר נזרק מהקבוצה עם פיצוי של 100 אלף יורו.
אוברניאק - 400 אלף יורו, לא שיחק דקה, בדרך לטחורים על הספסל בהמשך העונה, ולכרטיס בכיוון אחד בחודש מאי.
פלט - 400 אלף יורו, לא כבש.

הכישרון "הגדול" מהנוער, איסמעיל ריאן, חזר למקומו הטבעי מחוץ להרכב, ובשנה הבאה כשהוא ישחק בקבוצת מרכז טבלה בליגה הלאומית, כולנו נחייך במבוכה כשנזכר איך פעם אנשים כאן בפורום דמיינו שהוא מסוגל להיות חלק מהקישור שלנו.
 

Benedictus3

New member
זו לא תאוריה

זו המציאות של הכדורגל הישראלי. למכבי חיפה יש את הנוער הטוב ביותר בארץ כבר ארבעים שנה... אם אין לנו יכולת לקנות את השחקנים הישראלים הטובים ביותר שצומחים בקבוצות נוער אחרות, אין סיבה להביא שחקנים סוג ב'. מה שקרה היום הוא חד פעמי... בל לנו להתרגש מכך יתר על המידה... עטר ווורמוט יחזרו לשחק בעמידה כבר במשחק הבא. ולמרות מה שאתה טוען, אני חושב שנטע לביא וג'אבר הם שחקנים טוסים ויכולים להיות עוד יותר טובים... ריאן אכן די בינוני, אבל שניים-שלושה שחקני נוער בכל עונה זה מה שצריך לקרות, בטח במציאות שלאיה שחר הביא אותנו.
 

Cade Foster

New member
בלי להיכנס לוויכוח ארוך, רק משהו קטן שמפריע לי

הסכומים שאתה מציין הם אכן הכי יקרים ששילמנו לזרים בהיסטוריה, אבל הם סכומים סטנדרטים לגמרי יחסית לתקופה. הפועל רעננה מביאה היום זרים עם הסכומים ששילמנו לאיגביני ופראליה. לפני 10 שנים ה70 מיליון שסיטי שילמה על דה בריינה היו קובעים שיא העברות חדש, כיום אני בספק אם זה אפילו נכנס לרשימת 10 ההעברות הכי יקרות של העשור. הסכומים עולים בקצב מטורף, אז מהבחינה הזו זרים ב400/500 אלף יורו זה ממש לא נחשב יקר.
 
למעלה