מכבי תל אביב-מכבי חיפה.......משחק של 0-0?

Benedictus3

New member
אתה רציני?

מכבי חיפה לא מסוגלת לעבור את החצי מול מכבי "צהבת זיהומית" תל-אביב. הדרעקים האלה רואים ירוק ומקבלים אוקטן 98 מחוזק בטיטאניום... זהבי מבקיע נגדנו שערים עם קצה האף מארבעים מטרים עם הגב לשער, טוואטחה או דקל קינן מורחקים בדקה ה 10-15, ואנחנו מצליחים להפיק בונקר הרואי שנפרץ בדקה השמונים עם שלישיה קלילה בעשר דקות. פה ושם - אם אנחנו כבר מצליחים לעבור את החצי - מתגלה ההתקפה המופלאה שלנו במלוא גדולתה העומדת: 90 דקות של עמידה במקום, או לפעמים הליכה של מטר אחורה או הצידה (אף פעם לא קדימה, כמובן) ועם זה אי אפשר ללכת לשום מלחמה מול ששנאה נפשנו.
זה לא שאין לנו שחקנים מוכשרים... הילדים שלנו יודעים לשחק, יוסי עוד מסוגל להפיק מסירה וחצי במשחק ואפילו חן עזרא מסוגל למצוא את עצמו מול שוער כתוצאה מדהירה חסרת מעצורים... אבל הקבוצה לא בנויה מנטאלית למעמדים כאלה, היא לא מאומנת בעליל (להערכתי רוני לוי עובד אתם באימונים בעיקר על התמודדות מול התקשורת- הקבוצה חפה מכל תרגול או תכנון משחק) ולשחקנים שלה אין ממש חשק לשחק, גם אם חלק מהם יודעים איך.
0:0 יהיה הישג גלקטי!!! זה הולך יותר בכיוון של 3:0 או אפילו קצת יותר, אןם תנוח על זהבי הרוח... והיא תנוח!!
ואם אמש זימברו לנו את הנשמה (ומרטו לי את העצבים ואת הגרון) הנבלות המצהיבות ברוממה, וגנבו לנו ניצחון מתוק מהאצבעות 0.4 שניות מהסוף בתמרון "מכביסטי" לעילא ולעילא, אני לא רואה איך הם לא עושים לנו את זה גם הערב בבלומפילד, ועם הרבה הרבה הרבה פחות מאמץ!!!
 

Cade Foster

New member
אין לי כוונה אפילו לראות את המשחק

אני מוכן לספוג הרבה בחיים. ספגתי את ה4:0 הביתי ההוא ממכבי הרצליה, את ה4:0 מול קרית גת, את קמפיין ה0-0 בליגת האלופות, את מפח הנפש במחזור האחרון ב2010, את מאלמו ורוזנבורג...
&nbsp
לראות את מכבי חיפה מתכופפת מול מכבי ת"א (כפי שקורה כבר יותר מידי זמן, ואין לי שום סיבה לחשוב שמשהו יהיה שונה הפעם) זה משהו שאני לא בנוי אליו נפשית. לצבור נקודות נגדנו זו המשימה הכי קלה של מכבי ת"א ומסתבר שהכי קשה עבור הפועל ב"ש. במקום שזה יהיה הפוך...
&nbsp
זו לא מכבי חיפה.
 
אם נצא רק עם 4 אפס נגיד תודה

לא יאמן שמ2012 לא הצלחנו לנצח את הצהבת, וכנראה שלא ננצח אותם בעשור הקרוב אם איך שהנהלה ורמת השחקנים שלנו נראים
 

Benedictus3

New member
יעקב שחר

אמש שיחקו במחצית השנייה 7 שחקני בית (ויוסי שרוב הקריירה הישראלית שלו עברה בקרית אליעזר) של מכבי חיפה בהרכב. חלקם ראויים יותר חלקם ראויים פחות... אבל כשהם שיחקו, וכשעטר ושכטר ישבו על הספסל - בנוסף לרשימת הפצועים/מורחקים/משוחררים הכוללת את: קריאף, דגני, תורג'מן, משומר, ידין, מויאל, ויסלחו לי אלה ששכחתי להזכירם - מכבי חיפה נראית כמו קבוצה של האוהדים המצויינים שלה ולא כאוסף של עסקאות נדל"ן אנושי מפוקפקות.
יעקב שחר אסף כאן במשך שנים את פאר הייצור של סוכני השחקנים שיחד אתם רקם מזימה להחריב את המועדון הזה. כשהבין שגם כסף הוא לא עושה מזה, הוא החליט לשחרר מעט את דוושת ההימורים ההזויים שלו, והעלה את השחקנים שעולה לו הרבה פחות לטפח.
אני לא חושב שעם הרכב כזה מכבי חיפה מסוגלת להתמודד על מקום בצמרת - בטח לא לחזור להשפיל את הצהבת הזיהומית המחליאה ולהשתיק את הכרוז הבהמי שלה אחרי ארבע שנות סבל נוראי. עם זאת, זו הדרך לחזור לשם.. תשתית נוער איכותית ומחויבת (ואת זה יש לנו יותר מלכל מועדון אחר בליגה By far) חיזוק ישראלי מינימלי במקומות הדרושים וזרים שבוחרים עם פינצטה.
אל אלה כמובן חייבים להוסיף צוות מקצועי ממדינת כדורגל ולא שרלטנים שהחליטו שהם "מאמנים", נשיא שיושב על היציע ולא יורד לחדרי ההלבשה או למתחם האימונים כדי "לעודד" את השחקנים וכל זה בלי לשנות בהרבה את תקציב המועדון (בעצם אולי אפילו לחסוך את הבאתם של הצילייגערים שנאספו כאן בשנים האחרונות).
&nbsp
ובאשר למשחק אמש - אכן סיוט נוראי לראות את ששנאה נפשנו שולטים ביהירות כל כך ברורה ובוטה, מה גם שערב קודם קיבלנו עוד שיעור במכביזם ברוממה....
 

Cade Foster

New member
ערב קודם לא היה שום שיעור במכביזם

זה היה ערב שכולו תסביך נחיתות שלנו. ולא קשה להבין למה. כשאתה רואה את המאמן מתראיין אחרי משחק ומדבר על "מכבי" (אתה עובד במכבי חיפה ראבק. תן כבוד אם לא למועדון אז לפחות לאוהדים שלו!) אתה מבין שאנחנו במקום להסתכל עליהם כעל הקבוצה העלובה שהם (והם קבוצה חלשה להחריד אפילו במונחים ישראלים!!) אנחנו מאדירים אותם ומסתכלים עליהם כמו על הענק הצהוב הזה שצריך ערב שיא כדי לנצח, למרות שממש לא היינו בשיאנו כדי לפתוח עליהם 14 הפרש ברבע האחרון. הספיקו משהו כמו 3-4 דקות של טירוף.
&nbsp
אי אפשר להאשים אותי בחיבת יתר לשמעון מזרחי, אבל מה שארע במוצ"ש זה אך ורק מופע צ'וקינג של קבוצה שפשוט לא רוצה להיות קבוצה מובילה בכדורסל הישראלי ומקבלת בהכנעה את מקומה בשרשרת המזון. כמו סוס שנכנס לאריה גוסס לתוך המלתעות במקום לרמוס אותו.
 

zubumafu

New member
יש גם נקודות אור מאתמול

תראו כמה שחקני בית שותפו אתמול:
חבשי (למרות שהיה חלש, אבל גם שחקנים מנוסים בהרבה ממנו לא מצליחים להתמודד עם טב"ח הדוחה), טוואטחה, עטאא, נטע לביא, ריאן, גוזלן. זה יפה מאוד.
&nbsp
חוץ מזה, בניון במשחק הטוב ביותר שלו מאז הגיע לקבוצה. לא זכור לי שראיתי את חן עזרא מוציא ככה התקפות מתפרצות מאז ומעולם. אז בכל זאת.. אולי לא הכל שחור.
&nbsp
 

Cade Foster

New member
שחקני הבית האלה מתחלקים ל3 קבוצות

- אלה שצריכים לקרוע עוד הרבה זוגות נעליים כדי להוכיח שהם היו שווים את הקרדיט שהם קיבלו
- אלה שהם כבר סוסים מתים (זה תקף בעיקר לדקל)
- ואלה שכבר עכשיו אפשר לומר שהם בושה למחלקת הנוער שלנו.
&nbsp
כשעד לפני שנים בודדות שחקני הבית היו יניב קטן ותומר חמד (וגרסה "קצת" יותר טובה של דקל) קצת קשה לקנות אותי עם חבורה של שחקנים שההיילייט הכי גדול מביניהם הוא נטע לביא (ריאן וגוזלן מוכשרים ממנו אבל אני לא רואה אותם מקבלים באמת כמה משחקים רצופים בהרכב כדי שיהיה אפשר לשפוט אותם לא לפי השאריות שנותנים להם).
&nbsp
מה שכן, הכל עדיף על חן עזרא ואלירן עטר.
 

Benedictus3

New member
גם אם הם שחקנים לא מי יודע כמה

הם עדיפים על האוסף הכמעט אין סופי של "טלנטים" ששחר הנחית כאן בחמש-שש השנים האחרונות... שים ארבעה-חמישה שחקני בית, עם חמישה זרים ותשלים אותם עם ישראלי אחד או שניים שנרכשו לא כדי למלא את הכיס של שחר והעסקנים שמסובבים אותו, אלא כאלה שאתה באמת זקוק להם - ויש לנו קבוצה להתחיל להבנות ממנה....
 

Cade Foster

New member
אם לומר לך את האמת

מאז תומר חמד וליאור רפאלוב (שגם הם הוציאו לנו את המיץ עד שנתנו חצי עונה טובה ומשם ברחו לאירופה) לא באמת התלהבתי מאף שחקן בית שיצא מהמחלקה שלנו. אפשר אולי להכליל את דקל שהיה באותו מחזור שלהם אבל השיא שלו היה קצר מידי.
&nbsp
התלהבנו משון וייסמן ומסתבר שב20 משחקים בעכו (עכו!) הוא השלים 90 דקות רק פעם אחת ולא כבש. מילא זה, אבל הוא זה שעוד ביקש לסיים את ההשאלה שם. התלהבנו מקוסטה אבל נראה שאפילו בעכו אין לו מה לחפש, כנראה שלשחקן בגודל שלו אם הוא לא כישרון יוצא דופן כבר אין מה לחפש בכדורגל המודרני. התלהבנו מדור חוגי ואוהדי מכבי פ"ת (בדקתי, יש כאלה) מתים להיפטר ממנו. גם מטוואטחה התלהבנו בהתחלה ועכשיו נותר רק לייחל שאיזו פיורנטינה (מה לו ולהם רק אלוהים יודע) תיקח אותו כבר. התלהבנו ממשחק הראש של שובל גוזלן וכמות השערים שהוא כבש בנוער אבל הוא לא הרשים לא ברעננה, לא בהפועל ת"א וגם לא אצלנו.
&nbsp
וכמובן שאפשר להמשיך עוד הרבה. שורה תחתונה מחלקת הנוער מצליחה לייצר אחלה קבוצות שנה אחר שנה, אבל לייצר אינדיבידואלים (שזה מה שבתכל'ס חשוב) היא כבר הרבה מאוד שנים לא מצליחה.
&nbsp
השחקן הרלוונטי שהכי מזוהה עם הקבוצה (רלוונטי - לא קינן או בניון) כיום הוא סטויקוביץ'. ולפניו זה היה בוקולי. אחד הגיע מסרביה והשני מאחי נצרת. תמצא לי כאלה ומצידי שיהיו 0 שחקני בית בהרכב. אנחנו זקוקים לדמויות כאלה כמו אוויר לנשימה.
 

Benedictus3

New member
לא יקרה

בגלל ששחר איבד את זה. הוא לא מסוגל לחזור למה שהוא היה בתחילת העשור הקודם... אין דרך חזרה ולכן צריך לחזור למודל העתיק יותר, זה שעבד בשנות השמונים. אלא שהפעם צריך לחזק אותו בשחקנים זרים - שלא היו בנמצא אז - איכותיים ככל שניתן.
נכון שאין לנו טלאנטים יוצאי דופן בנוער, אבל כך הוא הדבר גם בקבוצות אחרות. שחקנים כמו ערן זהבי שמבינים את מהות המשחק באמת, גדלים פעם בדור. בדורות קודמים הם היו מוצאים את מקומם במוקדם או במאוחר אצלנו (אלון חזן, אלון מזרחי, חיים רביבו, אדורם קייסי, עידן טל ומיכאל זנדברג בימיהם הטובים ועוד כמה), היום - אם הם בכלל צצים - הם נשאבים על ידי מכבי תל-אביב.
מעבר לכל אלה, אני טוען שיש כאן גם משמעות לאיש שמאחורי הקווים... רוני לוי הוא לא מאמן, וכמוהו רוב המאמנים הישראלים. הפתרון למצוקת המועדון בשנים האחרונות יבוא קודם כל מהניהול המקצועי ומהסרת ידיו של הבעלים מכל מה שמתנהל על כר הדשא או בחדרי ההלבשה, ומכל סוג של בחירה או קניה או מכירה של שחקנים - נושאים שבהם הוא איבד את כל הטאץ' המועט שהיה לו.
צוות זר לכדורגל הישראלי מהבוגרים עד ילדים ד', שחקני בית איכותיים + 5 זרים איכותיים + 2-3 ישראלים מוכחים מהסוג שהיום משחקים בצהבת או בבאר שבע, ואפשר לחזור למקום שכולנו רוצים להראות בו.
&nbsp
 

Cade Foster

New member
אתה רץ יותר מידי קדימה

אתה מדבר על לחזור למקום שהיינו בו...
אני הייתי מתחיל עם מועדון כדורגל שמכיר את הזהות שלו. כזה שהמהות שלו חשובה לשחקנים, כזה שמשחקים בו אנשים שרואים עין בעין את מה שהוא מייצג. אני רואה את אלירן עטר כובש מול מכבי ת"א ולא חוגג, כי ברור באיזו חולצה הוא היה מעדיף לכבוש את השער הזה. אני רואה את טאלב טוואטחה משליך משענת לעבר הקהל. בשום קבוצה אחרת בעולם הוא ממשיך לשחק ולו לדקה אחת.

פה הכל מותר. פה השחקנים הם לפני המאמן, ומקצוענות היא המלצה בלבד. תהיה מהיר וטכני, אלה הדרישות היחידות. שזה ישתנה, אחר כך נדבר על איך מתחרים עם מכבי ת"א.
 

DRORIKO8

New member
לא בונים קבוצת צמרת על מחלקת נוער

תסתכל היום על כל הליגות הגדולות בעולם,אף אחת מהקבוצות צמרת שם לא מושתתת על מחלקת נוער,כולל אפילו בארסה שימי הלא מאסיה שלה חלפו מזמן(ובוא נגיד את האמת, אילולא מסי לא היינו שומעים עליה גם). תסתכל אפילו על שתי הקבוצות הטובות בליגה, אף אחת מהן לא מושתתת על מחלקת נוער. די עם הרומנטיזציה המזוייפת,אנחנו כבר לא בשנות ה-80.
 

DRORIKO8

New member
תגיד לי אתה מטומ......?

רשום לך על בארסה שהיא מקום שלישי ביצוא שחקנים,לא בשילובם בהרכב! לפחות צתלמד לקרוא לפני שאתה מנפנף לי בכל מיני לינקים.
מספיק לראות את השחקנים שהיא הביאה בשנים האחרונות כדי להבין מי צודק ומי מדבר שטויות(נימאר גדל בלה מסיה? סוארס גדל בלה מאסיה? רקיטיץ' גדל בלה מאסיה? אז למה אתה מבזבז לי את הזמן על ויכוח סרק?)

לא מבין גדול בכדורגל ההולנדי,אבל כל מי שמבין אומר לי שפרוייקט הצעירים של קרויף הוא כשלון טוטאלי, ואנחנו רואים את זה עכשיו גם בנבחרת.
 

Cade Foster

New member
אל תמשיכו

אם אתם רוצים לנהל דיון על לה מאסיה בבקשה. תעשו את זה כמו שני בני אדם ולא כמו טוקבקיסטים.
 

Benedictus3

New member
חבשי לא היה צריך לשחק כמגן ימני

אני לא מצליח להבין מדוע הוא לא נותן ליוסיפוביץ' לשחק... כנראה שהוא כל כך חלש באימונים שרוני לוי מעדיף להציב שם שחקן שלא מתאים לתפקיד. מצד שני, אם הוא כל כך גרוע - מדוע להלביש אותו בכלל??
ממה שראיתי מיוסיפוביץ' הוא עולה על משומר ועל דגני בכל דבר שקשור לכדורגל, אבל כנראה שקצת פחות בכל מה שקשור לתקשורת ספורט... זו כנראה הסיבה האמתית...
 
למעלה