בואו נביט שניה על הצהבת ועל הניהול שאתם כל כך מקנאים בו

בואו נביט שניה על הצהבת ועל הניהול שאתם כל כך מקנאים בו

היות שהרבה אנשים קוראים כאן לא אחת לתת לנוער לשחק, ולהוסיף להם חמישה זרים איכותיים.
אותם אוהדים גם תמיד מביטים בהערצה בהתנהלות המקצועית במכבי ת"א, ובבחירת השחקנים שם.
ואני אומר שמדובר בהבלים, ועיקר ההצלחה של הצהבת נובע מכך שהישראלים הטובים משחקים שם כתוצאה מתפנוקי הכסף, ואין כאן שום עניין של מנהל מקצועי טוב, אלא משחקי כסף פשוטים של סוחר מתחיל.

אז בואו באמת נביט במודל ה"מוצלח" של הצהבת ונראה עד כמה הוא באמת מצליח, כמה מנהל מקצועי טוב ובעל שם יכול להנחית בישראל זרים "איכותיים" ולא ליפול כמו רוב המאמנים הממוצעים, והאם יש כאן התקדמות ממשית, או סתם ניפוח משכורת עם אפס התקדמות מקצועית:

למנהל המקצועי שם ניתנו שלוש עונות שקטות לבנות את הקבוצה, כשברקע אין לחצים עליו.
בנוסף, המנהל המקצועי מרופד בתקציב של לפחות 120 מיליון שקל – תקציב שלא היה כמותו בישראל מעולם – ולקבוצה אין שום מתחרה ממשית בישראל.

ועכשיו, לתוצאות המקצועיות:
כישלון בבחירת הזרים -
אתמול הם עלו למשחק ביתי ראשון בליגת האלופות עם שני זרים מתוך חמישה בהרכב. גם השניים שכן שיחקו לא היו מסוגלים לקבל זימון לסגל המורחב של דינמו קייב.
הבלם הזר מחמם את הספסל תמידית גם בליגה. גם כשהוא משחק הוא מרבה לשגות ולא מגלה יכולת יותר טובה מכל בלם ישראלי ממוצע (הכוונה לדגני).
שני הקשרים הזרים של הקבוצה (אייגבור ומיטרוביץ') מאוד בינוניים גם ביחס לליגות משנה באירופה (בלגיה, שוויץ, טורקיה), ממעטים לאיים על השער, ובעיקר מצטיינים במשחק דפנסיבי עומד ובחילוץ כדורים.

כישלון בסקאוטינג -
המנהל המקצועי נפל בפח ורכש חלוץ זר שהגיע לארץ פצוע. אותו חלוץ הינו הרכש הגדול לליגת האלופות, אבל כנראה לא יוכל לשחק במפעל בשל הפציעה.
הכסף הגדול הושקע בשוער (3 מיליון יורו), שלא מתאים עדיין לרמות הגבוהות, ומפסיד לקבוצה נקודות.

כישלון בהעמדת הסגל-
לקבוצה הזו אין מספר 9 אמיתי למרות כל הכסף.
אתמול מאמן הקבוצה הציב קשר בעמדת המגן השמאלי, כתוצאה מחוסר אמון של המאמן בשני המגנים השמאליים שהמנהל המקצועי בחר לו בסגל.
הקבוצה לא מצליחה להבשיל שחקנים לכדי יציאה לאירופה, ואפילו כישרונות גדולים כמו החלוץ טל בן חיים, דורכים במקום שם ולא עושים התקדמות אמיתית.

כרגע הם בדרך לקמפיין מביך בליגת האלופות, שום ישראלי לא מתקדם שם באמת, זרים גדולים שוברי שיוויון כמובן שלא נחתו שם וכנראה גם לא ינחתו שם, ואפילו הכדורגל שלהם לא יוזכר בנשימה אחת עם הקבוצות הגדולות שהיו כאן בשנים האחרונות (מכבי חיפה ב- 2003, הפועל ת"א ב- 2010).
אז מה אתם כל-כך מתלהבים מהם?
 

Cade Foster

New member
לא מבין מה נותן לך להקטין אותם

עם תוצאות קצת קשה להתווכח. והרי התוצאות: הם עם 3 אליפויות ברצף + גביע. אנחנו שנתיים ברצף מקום 5. הם עלו לליגת האלופות. אנחנו אפילו כרטיס למוקדמות הליגה האירופית לא ראינו.
&nbsp
אין שום טעם לנתח במה הם טובים ובמה הם טעו. זה גם לא מעניין אותי כל כך. אף אחד לא אומר שהם מושלמים וחפים מטעויות. כרגע ההבדל הוא שהם קבוצת כדורגל ואנחנו בית זונות. זה הדבר היחיד שבו הייתי רוצה להידמות להם.
 
הפוך, גבר. אני אומר בואו נלמד מהם ועל תפקיד המנהל המקצועי

אבל למידה, לטוב ולרע. לא רק דברים מוצלחים.
אם המנהל המקצועי שם לא מצליח להעמיד שלושה זרים ראויים לליגת האלופות, וזאת עם תקציב של 150 מיליון שקל, אז אולי אנשים כבר יבינו כאן שלצעוק על שחר "תביא חמישה זרים איכותיים" זה קצת.. איך לומר... אשליות.
וכל אלו שחושבים שאם רק היה כאן מנהל מקצועי אז בכל זר היו פוגעים בינגו, אז הם מוזמנים להביט על הזרים שמגיעים למכבי ת"א ולשאול אם עצמם האם אילו כן זרים שנבחרו בפינצטה? מדובר באסופת שחקנים מקרית שאתם ואני יכולנו גם להנחית בארץ.

ומסקנתי היא- לא משנה מי ישב בעתיד בראש הפרמידה, ולא משנה כמה הוא יהיה משוחרר מלחצים של שחר ויהיה עצמאי לפעול-
הסיכוי כרגע להביא לישראל חמישה זרים מצויינים במונחים של ליגת העל בישראל, הוא אפסי. וההוכחה לכך שזה בלתי אפשרי, היא מכבי ת"א.

מאידך, כשמביטים שם על גזרת ההצלחות, מגלים שם כל מיני שחקנים ישראלים שנותנים תפוקה, וגם לא יותר מדי יקרים.
גילי וורמוט, אלי דסה, אבי ריקן, גל אלברמן, ואפילו ערן זהבי שנקנה במחיר מצחיק.
את כולם יכלנו לקנות בעצמינו לקבוצה, אבל תמיד היו תירוצים לא להביא אותם.
אלי דסה היה למכירה על המדף כל הקיץ האחרון ולא חשבנו לפנות אליו, כי יש לנו את ה"מגן הימני הכי טוב בארץ" לדברי המאמן שלנו.

וכאן מסקנתי היא - שזה הפספוס הגדול של מכבי חיפה בכל קיץ בשנים האחרונות. הוויתור בקלות על הישראלים הכישרוניים, בלי ניסיון לפתות אותם להגיע אלינו.
 

Cade Foster

New member
אתה קופץ הרבה יותר מידי קדימה

אם החלטת להביא את מכבי ת"א בתור דוגמה אז תסתכל קצת יותר אחורה... ישראלים מוכשרים אף פעם לא היו חסרים להם. ברק יצחקי, גל אלברמן, רוברטו קולאוטי, מאור בוזגלו ואם נלך יותר אחורה נמצא כמובן את כוכבי הגלאקטיקוס - כל אלה הגיעו לפני האליפות הראשונה של אוסקר גרסיה. כל אלה היו חלק משלד מסורטן שהביא אוהדים למגרשים עם חולצות שחורות. וחוץ מזה - כמו שאצלנו אפשר למצוא את משומר וקינן משחקים בהרכב - אצלם עמרי בן הרוש ופאקינג יואב זיו לקחו אליפויות כשחקני הרכב. יש מצב שהזרים שהיו להם אז אפילו יותר טובים מאלה של היום. אז מה כבר ההבדל בהשוואה לימינו? היום יש שם משמעת. היום לא כל אחד עושה מה הוא רוצה. היום שחקן לא חייב להיות מקושר לעיתונאי כדי לשחק, כי למאמן לא אכפת מה כותבים עליו בעיתון. הסיסטם פשוט יותר בריא למועדון כדורגל. כשמכבי חיפה תעשה את הסוויץ' הזה, תאמין לי שזה ממש לא ישנה איזה ישראלים יש לנו ואיזה יש להם. זהבי הוא השובר שיוויון היחיד שמדבר עברית כיום, והוא לא יחיה לנצח.
 
חולק עליך, ובענק.

ברק יצחקי נפצע לשנה במשחק הראשון שלו, מאור בוזגלו עבר פציעה מאד קשה, קולאוטי הגיע גמור ובלי מוטיבציה.
וגם כשהם היו בריאים, הם היו שחקנים טובים עם קבוצה עקומה לידם בלי איזון. בדיוק מה שאנחנו היום. לא סרטן, גבר. פשוט קבוצה שבנויה עקום.
פרויקט הגלאקטיקוס זו עוד דוגמא לאיך בונים קבוצה עקום. ציוותו שלושה מזדקנים בלי נשמה, שמו אותם עם כל מיני שחקני נוער חלשים (איך קראו לחלוץ מהנוער היחידי שהיה להם אז? רועי דיין?), וחשבו שזה יביא אליפות.
שום שלד מסרטן ושום עיתונות בעייתית, פשוט היה שם סגל שבע של קשישים שלא שווה אליפות.

הדרך לאליפות דורשת בנייה יסודית, או וואקום בליגה.
מכבי חיפה מודל 94 הגיחה מעונת בנייה ראשונה מזעזעת של שפיגל ב- 93. מקבוצה גאה שלקחה דאבל שנתיים קודם, להפסדים מביכים (חמישייה במשחק הפתיחה), תצוגות כושלות, כדורגל חלש, ומדובר על קבוצה ששיחקו בה ראובן עטר ואייל ברקוביץ' בשיא פריחתם.
מאידך, האליפות של 2004-2006 הושגה בזכות וואקום מפחיד שהיה באותם שנים בליגה בשיא עליבותה.

כרגע אין וואקום בליגה, שזה דבר מבורך ונפלא לכדורגל שלנו. מכבי ת"א נראית נהדר, וגם הפועל באר שבע בנויה לתפארת.
אי לכך, תידרש כאן שנת בנייה בשביל שנוכל לקחת אליפות. מרקו בלבול התחיל תהליך טוב לקבוצה, העיף ליציע את השחקנים הבעייתיים, ניסה לצרף שחקנים נכונים, והתווה דרך.
זה לא תמיד נראה טוב, גם בגלל שמרקו איטי-מחשבה ולא יודע להגיב בזמן משחק (בשונה מאחרי המשחק, שאז הוא גאון), וגם בגלל שעדיין היו הרבה חורים ובעיות בקבוצה.
העונה אנחנו חוזרים אחורה, ולא בגלל יעקב שחר. הרי מי שביקש מהבוס שלו את קריאף מבית"ר (וגם קיבל), יכל גם לבקש מהבוס שלו את אלי דסה.
רוני היה חייב להמשיך מהנקודה שמרקו סיים בה- תורג'מן, קינן ומשומר ביציע, להביא ישראלים בכירים, וללכד קבוצה סביב אלירן עטר.

רוני הטיפש עשה הכל הפוך. החזיר את משומר קינן ותורג'מן להרכב הראשון, הוסיף אליהם את ידין, רץ להסתכסך עם הכוכב היחיד שהיה לו באמת.
עכשיו אתה תגיד שהעיתונאים אשמים, ששחר לא בסדר, שיש סרטן בקבוצה.
ואני אגיד, שטויות. יש לנו פשוט מאמן שמרכיב הרכבים עקומים וחלשים. בדיוק כמו זה שהיה במכבי ת"א.
 

Cade Foster

New member
הגיע הזמן שתבין

שכדורגל זה לא פוטבול מנג'ר. אתה לא יכול לאסוף את השחקנים הכי טובים אליך, להרכיב אותם ב11 ולקחת אליפות על אוטומט. הגלאקטיקוס היו שבעים? זה לא מה שהשתמע מאדון ברקוביץ' והדיבורים שלו על "דאבל קל". דוגמה טובה לסרטן, שאם חס וחלילה הגיע מגיע אלינו באותה העונה (ההחלטה הכי טובה שיעקב שחר אי פעם קיבל כנשיא המועדון, אפילו אם היא הגיעה מכל המניעים הלא נכונים) היה הופך את האווירה בקבוצה לגיהנום.

אני יודע מה זה לשחק עם חבר'ה כאלה, שיש סביבם "הילה" וגם לא מעט כישרון ולוקחים את הקבוצה ואת המאמן שלה בביצים. במכבי ת"א של אז היו שניים כאלה: הוא ונימני. האחרון שרד גם לאחר מכן והמשיך למשוך בחוטים בכל הנעשה בקבוצה גם לאחר שפרש. תנסה להיזכר בהתנהלות הליצנית של המועדון הזה: את נימני ומזרחי כמאמנים במקביל (נימני מאמן בניצחונות ומזרחי השעיר לעזאזל בהפסדים), את כל הרעש וההמולה סביב מאור בוזגלו בשנים שבהן היה ילד קטן של אבא (לא זכורה לי פציעה קשה, רק הרבה רוח וצלצולים), את מדוניאנין שהיה גרסה מסרטנת של רובן ראיוס (גם מדוניאנין אגב שחקן עם המון כישרון ברגליים שאתה בוודאי היית מביא בכיף למכבי חיפה). בפוטבול מנג'ר כל הדברים האלה לא באים לידי ביטוי.

אגב גם את הפועל ת"א 2010 ציינת מקודם, רק שכחת לציין שבכל מדינה נורמלית היא בכלל לא הייתה זוכה באליפות באותה העונה.
 
הפועל ת"א היתה לוקחת אליפות בבלגיה, מספיק נורמלי מבחינתך?

או שכבודו רוצה ללמד את הבלגים איך לשחק כדורגל?
וזה עוד בלי להזכיר שאחד מאבות תרגיל הקיזוז היה שחר בעצמו, לא ראשי הפועל ת"א.

וחולק עליך שוב, השחקנים הכי טובים יקחו בד"כ אליפות. ותראה את זה בכל ליגה בעולם.
פאריס סן ז'רמן היתה קבוצה בינונית באירופה במשך שנים. הגיע לשם מיליארדר, והופ, הם כל שנה ברבע גמר ליגת האלופות.
אותו כנ"ל למנ'סטר סיטי וצ'לסי, שהכסף הפך אותן לאלופות אנגליה, ובעצם? אתה תתקשה מאד למצוא מקרים שכסף ושחקנים טובים לא קידמו קבוצה. בד"כ התוצאות הן כל-כך מיידיות, שילדים שגדלים היום לא יאמינו לי ולך שרק לפני עשור בודד מנצ'סטר סיטי היתה קבוצה בליגה השניה באנגליה.

הגלאקטיקוס היו שבעים וקשישים, ולא משנה מה יברבר אייל. אגב, הוא בעצמו כמה וכמה פעמים התבטא אחרי שהסגל שנבנה באותה העונה היה עקום ולקוי.
נמני היה סרטן, בדיוק כמו שיניב קטן היה סרטן. בשני המקרים הקבוצות לא ידעו איך להיפטר מהנזק, וחבל.

ראיוס לא היה שחקן שובר שיוויון, כמוהו גם מדוניאנין, כמוהו רוב הזרים שנוחתים בקבוצה שלנו. קשה להביא בימינו זר שובר שיוויון, ואת זה אני כותב תמיד.
ישראלי שובר שיוויון לא היה לנו כבר מעל עשור, ולכן אנחנו נראים ככה ומתעסקים בשטויות של הגננת רוני לוי שמחפש עלה תאנה לכישלון שלו, שנובעים אך ורק בשל בחירת הרכבים העקומים בכל שבוע.
ברגע שיהיו כאן שחקנים טובים ומאמן ראוי, ניקח אליפות.
לא שניה אחת קודם.
 

Cade Foster

New member
לא, לא מספיק נורמלי בשבילי בשום צורה

אני לא מאמין שאני בכלל צריך לדבר על זה ועוד בפורום מכבי חיפה. בספרד, צרפת, גרמניה, אנגליה, גרמניה - הפועל לא הייתה לוקחת אליפות. זה מספיק נורמלי מבחינתך או שאתה רוצה ללמד את המדינות האלה כדורגל?
&nbsp
ובוא נשאל אותך ככה: איזה ישראלי הוא כן שובר שיוויון, חוץ מזהבי? מה כבר ההבדל הענק בין איתן טיבי לשיר צדק או אוראל דגני? עמרי בן הרוש/טוואטחה? אלברמן/ידין? דור פרץ ישראלי בכיר מבחינתך? טל בן חיים/עטר? ורמוט/שכטר (שני שחקנים לשעבר)?
&nbsp
אין כמעט הבדלים בסגל הישראלים חוץ מערן זהבי שהוא באמת רמה מעל הליגה הזאת ולא יעזור לנו כלום בעניין הזה, זה לא שהם ימכרו לנו אותו. וגם אם יש הבדלים - הם כל כך מינוריים שהם בטח לא הבדל של 20 נקודות בערך שמכבי ת"א מסיימת לפנינו.
&nbsp
אתה מתלונן הרבה על משומר/תורג'מן/קינן בהרכב. שים יד על הלב ותגיד ששחקנים כאלה בהרכב של קבוצות שמדורגות הרבה המעלינו בטבלה כולל המוליכה מכבי פ"ת היו מביאים לאותה התוצאה (כלומר מקום אחרון ו0 שערים במקום מקום ראשון עם 12 נקודות). אני בספק אם אתה בכלל יודע איך קוראים לשחקנים שמשחקים בהרכב של מכבי פ"ת.
 
תקשיב, שם המשחק זה שילוב - מאמן טוב ושחקנים טובים

גם היום יש בקבוצה הרבה שחקנים טובים, שחלקם יכולים בהחלט למשוך אותנו למאבק על האליפות.
כרגע, לצערינו, אין מאמן על הקווים.
יש רק בובה רופסת ונפוחה, שעסוקה בלסגור חשבונות ולהתקטנן.
וכבר כתבתי למעלה שברגע שהמאמן שלך ברמה של מכבי נתניה, אז כנראה שגם הקבוצה שלך תציג רמת כדורגל זהה לזו של מכבי נתניה.

מאמן טוב שיבין את הבעיות של הקבוצה ויבער אותם מקרבינו (משומר, קינן, ידין ותורג'מן לעכו), יחזק אותנו נקודתית (חלוץ 9 ומגן ימני) - ונוכל לחזור להתמודד על האליפות.
וכן, משומר/אלי גסה, קינן/איתן טיבי, תורג'מן/עדן בן בסט, ידין/אלברמן-
זה בדיוק ההבדל בין קבוצה שרצה לאליפות, לקבוצה שבמקום החמישי. בלי קשר לערן זהבי.
 

Cade Foster

New member
לא ענית כמעט על שום דבר שכתבתי בפוסט הקודם

ביקשת ישראלי שובר שיוויון. למי אתה מתכוון? לביברס נאתכו וניר ביטון? עומר דמארי? השחקנים האלה לא מסתכלים בכלל לכיוון שלנו (וגם לא לכיוון של מכבי ת"א). אז מי הוא הישראלי שובר השיוויון הזה שיחזיר אותנו למאבק האליפות? אלי דסה ושלומי אזולאי שיכלנו לקנות מבית"ר? הם היו עושים את ההבדל בין מקום אחרון למקום שני/שלישי בשלב כזה של העונה? אתה מבין בכלל עד כמה מגוחך זה נשמע? אלה שחקנים שאם לא מכירת החיסול של אלי טביב אני בספק אם מכבי ת"א הייתה חושבת בכיוון שלהם בכלל.
&nbsp
בובה נפוחה שעסוקה בלהתקטנן. נו טוב. נגיד. אחרי כל זה יש לנו הרכב עם סטויקוביץ', ואליינטה, דגני, טוואטחה, אוברניאק, שכטר, עטר, קריאף (השחקנים שעם הנוכחות שלהם בהרכב אין לך בעיה). אתה רוצה להגיד לי שאם לחיים סילבס שמדורג במקום הרביעי היה מוצע הרכב כזה כולל כל הקיננים והמשומרים שאתה כל כך לא סובל הוא לא היה קופץ על זה עם הלשון בחוץ וקולות של כלבה מיוחמת? ואם המאמן הוא!!! הבעיה של סגל כזה אז אתה רוצה לומר לי שהגיוני שמכבי ת"א עם 4 מאמנים ב4 שנים זוכה בתארים ואנחנו עם 5 מאמנים באותה התקופה בקושי מגרדים מקום בפלייאוף העליון?
&nbsp
כל מה שאני רוצה כרגע זו קבוצת כדורגל. עזוב מועמדת לאליפות. איך לוקחים אליפות נחשוב אחר כך. תבנה לי קבוצת כדורגל, כזו שתמצה את הפוטנציאל שלה (הפוטנציאל של הסגל הנוכחי, מבחינת כישרון נטו = לפחות מקום שלישי, בפער גדול מהרביעי אלא אם כן אתה חושב שלבית"ר ירושלים של העונה שעברה או הפועל רעננה ומכבי פ"ת של השנה יש סגלים יותר טובים משלנו - ואז הייתי מפציר בך להביא את כל השחקנים המשמעותיים של הקבוצות האלה).
 
המאמנים כאן הם חלק גדול בבעיה של הקבוצה כל השנים

יותר נכון, הטיפשות של המאמנים. אני חושב שרובם היו טיפשים/ לא חכמים מספיק ולא הבינו נכון את המתרחש בקבוצה.
אם תרצה, זה מזכיר את סוף שנות ה- 90, שהיו שחקנים סופר מוכשרים בקבוצה, ובכל פעם עבר כאן מאמן אחר שלא הצליח להביא את הקבוצה הזו אפילו למאבק על האליפות, עד שהגיע גרנט וטיפל בצורה פסיכלוגית בקבוצה. פסיכלוגית!
הוא כמעט לא שינה כלום, רק הביא שחקן שניים, בעיקר העיף פסולת, והקבוצה זכתה בעונה הראשונה שלו באליפות אחרי שש עונות של שיממון.

אני אגיד לך מה היה עושה מאמן חכם, אתה תקרא לזה חכמה בדיעבד, אבל שיהיה:
ראשית, הייתי משאיר את התשתית היציבה שהשאיר כאן מרקו בלבול.
עם קאמרה, פאס וראיוס, ואת אלירן עטר הייתי ממתג ככוכב של הקבוצה.
את תורג'מן, קינן ומשומר הייתי משחרר כבר בחודש מאי ובצורה מכובדת. לא ספסל, לא רוטציה, לא יציע - משחרר.
הייתי הולך בכל הכח על טוטו תמוז, ומנסה לפתות את אחד מהשניים גילי ורמוט או עדן בן בסט, ששניהם היו במצב לא נעים במכבי ת"א בסוף העונה שעברה והיו ניתנים לפיתוי.
בזר האחרון שהיה נשאר לי (יש כבר את ראיוס-פאס-קאמרה-סטויקו) הייתי מביא קשר אחורי ליד קאמרה (אוברניאק נשמע בינגו לתפקיד הזה), וזהו. מתחיל להריץ את הסגל.

סטויקו, גבאי, דגני, פאס, טוואטחה, קאמרה, קשר אחורי זר, ראיוס, עטר, תמוז, והשחקן ה- 11 זה הכנף בימין, תלוי מי הגיע לכאן בסוף (ורמוט, או במקרה הכי גרוע, מציב שם את שכטר).

אח"כ הייתי הולך לבוס שלי, אומר לו בכנות שהקבוצה עדיין לא שווה אליפות כי הסגל הזה עוד לא רץ יחד, ומכבי ת"א בכל זאת קבוצה של 150 מיליון שקל, וזהו.

כנראה שלא היינו לוקחים אליפות, כנראה שלא הייתי פוגע בכל מה שתכננתי,
אבל בטוח שהקבוצה היתה מתחברת ומתחילה להראות כמו קבוצה.
 

Cade Foster

New member
אבל אתה מסרב לענות על דבר פשוט

אחרי כל הטיפשות של המאמנים
אחרי כל "משחקי האגו של רוני לוי"
אחרי כל השחקנים החלשים שמשחקים בהרכב (והם חלשים, אני לא אומר שלא)

אתה במקום האחרון עם 0 שערי זכות. אתה מגיע למחזור הפתיחה, עם אלירן עטר הסופרסטאר הטאלנט בהרכב וחוטף 3-0 מבני יהודה מול 30 אלף צופים. עכשיו, אני לא חושב שיש כאן מישהו שנמצא בדעה שלמכבי חיפה סגל פחות מוכשר מבני יהודה. מאיפה אתה כל כך בטוח שאותו הדבר לא היה קורה גם בתסריט שבו הסגל היה טוב יותר? אתה חייב את תמוז ואת קמארה בשביל לנצח את בני יהודה, או לכל הפחות לא לחטוף ממנה תבוסה? אתה חייב אותם כדי לכבוש שער מסכן ב5 משחקי ליגה? לעזאזל, גם עם דחליל על הקווים אלה לא דברים שאמורים לקרות.

ועוד משהו. מאיפה אתה כל כך בטוח באיזה כושר תמוז מגיע? בפעם האחרונה שהבאנו שחקן לפי השם, קראו לו איתי שכטר ואת התוצאות אנחנו רואים לנגד עינינו שבוע אחר שבוע. וכן, אני זוכר בדיוק מה אמרת על שכטר בזמנו... אגב, בפעם הלפני אחרונה שעשינו את זה, לשחקן קראו יוסי בניון.

ולגבי שאר הטאלנטים הישראלים שהיית מביא - אייל משומר, אלון תורג'מן, שמעון אבוחצירא, עידן ורד - כל אלה הגיעו אחרי עונה טובה. למה ששחקנים כמו ורמוט, בן בסט או השד יודע מי, שבעצמם לא מציגים רמה גבוהה כרגע - יראו לנו משהו אחר?
 

Benedictus3

New member
מסכים וחולק

בזירת הרכש הישראלי - אין לי ספק שהצדק אתך. שחקנים טובים (יחסית) מביאים אליפויות. כך היה כששיחקו אצלנו שחקנים ישראלים כמו אדורם קייסי, ווליד באדיר, עידן טל, מיכאל זנדברג ובדורות קודמים יותר - אלון מזרחי, אלון חזן, משה גלאם ו...רוני לוי...
אני לא מסכים בנושא הניהול... להערכתי היה אפשר להביא שחקנים ישראלים מתאימים ותר (והדגש הוא על מתאימים) אילו היה ניהול נכון. במכבי תל-אביב יש ניהול נכון. הבעלים יושב בקנדה, קובע את התקציב ומעביר אותו אל המנהל המקצועי שעושה בו כמיטב הבנתו. הניהול המקצועי מביא בחשבון פרמטרים שבחיפה לא יודעים על קיומם (למשל - סגירת חדרי הלבשה בפני עיתונאים... אנחנו לא מודעים לעד כמה יש לנוכחות שלהם השפעה).
אני מתעב כל דבר שקשור במכבי תל-אביב ושמחתי מאד על כל גול שהם חטפו בליגת האלופות (אגב - שמתם לב שבשני משחקים הם חטפו כבר 6 שערים כשאנחנו חטפנו 8 בכל השלב, בלי להזכיר את ההתעלמות המוחלטת של תקשורת הספורט המצהיבה מההישג שלנו בקמפיין הראשון 2 ניצחונות ותיקו, 12 שערי זכות!!!) אבל הם מנוהלים נכון ומתנהלים נכון. המאמנים שהגיעו לכאן הם מאמנים עם הבנה אמתית בכדורגל - מה שמאד קשה לומר אל אלה שמביא שחר; הם פועלים מחוץ למעגל המחורבן של הפרוטקציוניזם הישראלי ואנחנו לא מצריכים להתנתק ממנו, ולהם יש בעלים שמבין שהוא לא מבין ולנו אין.
&nbsp
רוצים הוכחה?? בבקשה - במשחק ההפסד הקרוב מול רעננה, טוואטחה יחזור להרכב (למה?? מנחם הבינוני עלה עליו כמעט בכל!!), יוסי ייכנס להרכב על חשבון.... לא יודע, שכטר ימשיך לשחק למרות שכל קשר בינו לבין המשחק הוכח כמקרי לחלוטין... האם רוני לוי אידיוט? אני לא חושב... האם שחר קובע עבורו מי ישחק? אני סבור שכן, גם אם הוא לא אומר לו את זה ישירות....
כך נראה מועדון שכונתי ולא מועדון אירופאי...
 
אני חולק עליך, לדעתי רוני אידיוט

או יותר נכון, הוא רדוף קונספירציות ותקוע במשחקי האגו שלו עצמו ולא יודע איך לצאת מהם.
ועכשיו, במקום להודות שהוא טעה, הוא מסחרר את כל הקבוצה לזהומה הזו, ומנסה לשכנע אותנו שיש כאן בעיות ומזימות נגדו.
ולא, שחר לא קובע כלום. סתם חלמות שלכם. לשחר לא מזיז מי ישחק בעמדת המגן הימני ומי יפתח כחלוץ.
עובדה שאצל מרקו בלבול משומר קינן ותורג'מן יכלו לשבת ביציע. לא זוכר ששחר איים על מרקו בנושא.

ובאותה המידה שרוני לוי ביקש מהבוס שלו שיקנה לו את קריאף, הוא יכל לבקש מהבוס שלו שיקנה לו את אלי דסה. אותו מחיר פלוס מינוס.
אבל רוני באותו הזמן היה עסוק בלרוץ לתקשורת ולהגיד "שיש לו את המגן הימני הטוב ביותר בארץ".
רוני הוא פשוט לא מאמן טוב, והוא הוכיח את זה כבר ברצף כישלונותיו בעבר בכל קבוצה שהוא דרך בה.
הוא סתם מאמן כושל ומעצבן, ש"זכה" לקבל ליגה עלובה ב- 2004 עד 2006, עם קבוצה בירושה סופר חזקה ומושלמת.
 

Benedictus3

New member
אבל הקבוצה לא זזה על המגרש כבר חמש עונות!!!

חמש עונות אין שום תרגיל בהתקפה, אין תרגול של יציאה מהגנה להתקפה, אין שום מחשבה בכדורים חופשיים, אין ושם תנועה בחלק הקדמי ורוב מוחלט של השערים הם תוצר של פעולות אישיות. רוצה לומר שאלישע, ראובן, אריק, סטנוייביץ', בלבול ורוני לוי - כולם חסרי מושג אמתי באימון, ומי שהביא אותם וחתם עם השחקנים העלובים ששיחקו תחתם הוא יעקב שחר. אני לא קונה את זה שמאמנים מבקשים שחקנים ושחר נותן. יכול להיות שמאמן ביקש פה ושם משהו ואפילו קיבל, אבל בגדול מכבי חיפה מנוהלת מקצועית על ידי יעקב שחר. רוני לוי הבין שמשומר כאן כדי להישאר, וקינן כאן כדי להישאר ועם יוסי לא מתעסקים אחרת הוא הולך לבוס בתל-אביב ותורג'מן כאן כדי להישאר וידין כאן כדי להישאר. גם אם בלבול קיבל ביצים והעלה חלק מהם ליציע, זה לא אומר ששחר השלים עם זה. עובדה שלמרות שמדובר בשחקנים - סליחה... מכונים שחקנים - עלובים ביותר, אף אחד לא נפטר מהם. אני מסכים איתך לחלוטין שרוני לוי הוא מאמן עלוב, אבל רוב המאמנים בליגה הם כאלה. הבוסים שלהם מכתיבים להם מי ישחק ומי לא... היוצאת דופן היחידה - והתוצאות נראות על פני השטח - היא מכבי תל-אביב: שם המאמן מאמן, המנהל המקצועי מביא את השחקנים והבוס משלם. ככה צריכה להתנהל קבוצת כדורגל ואנחנו לא מתנהלים ככה - עם רוני או בלעדיו. אגב, אחרי ההפסד לרעננה וזה שיבוא אחריו, רוני יתפטר בעצמו (שחר משתדל לגרום למאמנים שלו ללכת בעצמם כדי לא לקלקל לו את התדמית הנקיה) ואלישע ימונה במקומו. נראה לך שהוא יעדיף שחקנים אחרים? קשה להאמין... משומר יהיה מגן, יוסי ישחק וכנראה גם חן עזרא ושכטר כי אלישע לא ירצה להתעמת עם הכוכבים שלו. אולי נקבל מהם קצת יותר שמחה כי אלישע הוא מאמן סמרטוט שנותן לשחקנים לקרקס אותו, אבל יותר ממקום חמישי לא נקבל.
&nbsp
שחר הביתה!!!
 
נכון, חמש שנים חושך, וזה בעיקר כי המאמנים שמנית הם סמרטוטים

אלישע היה סמרטוט, החליף אותו עטר לבקשת הקהל, שהוא אחלה בן-אדם, אבל מאמן הוא לא היה מעולם (וחבל שהכישלון המהדהד שלו בבית"ר בקבוצה של 90 מיליון שקל לא הדליק לשחר נורה).
בנאדו היה אחלה גימיק, אבל גם הוא לא היה מאמן מעולם (עובדתית).
סטנוייביץ' - קשה להתרשם, הוא ברח מהר מדי, וחבל.
מרקו התחיל תהליך מבורך, ואז הקהל שלנו (שלצערי, חלק ממנו די לא מפותח וטיפש. כולל הסגידה המוזרה לשודד בטרנינג "יניב- הפצוע -קטן" ) העיף אותו.
ודעתי על רוני לוי ידועה.

ושחר? יש לו המון אשמה, כולל ההתאהבות בתפקיד הסקאוטינג, והרצון לבנות כאן קבוצה בעצמו מתפקידו כמנכ"ל יבוא רכבים.
אבל לא תשכנע אותי ששחר קובע למאמן מי ישחק בצד ימין, ומי יהיה חלוץ. הרי שחר הוא זה שקנה כאן למאמנים שלו כבר חמישה מגנים ימניים בזמן הזה שמשומר משחק באגף. ושחר גם קונה כל שנה חלוצים זרים בהמון כסף. וגם איתי שכטר ואלירן עטר עלו הרבה כסף לשחר, במטרה ברורה להוות אלטרנטיבה לכישלון שנקרא אלון תורג'מן. לא תשכנע אותי עכשיו ששחר הוא זה שהכריח את רוני לוי להרכיב חמישה משחקים את תורג'מן ומשומר.
כי למה שחר מבזבז כסף וקונה למאמנים שלו מגן ימני נוסף ויקר אם הוא זה שקובע למאמן להרכיב את משומר?

מצטער, פשוט עברו כאן אסופת מאמנים כושלים, לא אינטליגנטים, בעליי קושי בתחביר ובדיבור, קושי כבד בהפעלת מחשבה רציפה, והתוצאה נראית כל שבוע על הדשא. לא פלא שחמש שנים אין כאן התקדמות, כשהחומר שמנהל את המשחק על הקווים, לא שווה יותר מקבוצה כמו מכבי נתניה. וגם זה בחסד איתם.
אם המאמן ברמה של מכבי נתניה, למה שהקבוצה לא תראה כמו מכבי נתניה?
 

Benedictus3

New member
שחר קונה את השחקנים

חמישה מגנים ימניים (כאשר יש אחד על הספסל שגדל בנוער וצריך לשחק), חמישה חלוצים מרכזיים שמבקיעים יחד שני שערים בחמש עונות (כאשר בכל עונה קבוצת הנוער מפיקה לו חלוץ 9 אמתי - גוזלן, חוגי, ועכשיו מוחמד עוואד), עשרה קשרים אחוריים (כולל את אבוקרט, ידין, מויאל, ועוד שבעה שלא באים לי עכשיו..) ועוד ועוד ועוד, כיד העסקים הכושלים הטובה עליו... אני לא נכנס לראש שלו מדוע הוא עושה כאלה עיסקאות... מה גורם לו לטעות שוב ושוב ושוב... אני חושב שזה משהו שקשור גם לאגו המנופח שלו וחוסר היכולת שלו לקבל ביקורת, גם לכך שהוא איש דווקאי ומוכן לעשות דווקא לאלה שמבקרים אותו וגם בגלל שהוא מחוייב לכל מני סוכנים והורים של שחקנים שחתומים איתו על השד יודע מה...
מה המאמנים שלו עושים עם הזבל שהוא קונה להם זה אולי באמת עניין שלהם.. אני לא טוען שהוא אומר למאמן להרכיב שחקם כזה או אחר בתפקיד כזה או אחר אבל הוא יוצר עבורו מציאות שהוא צריך להתמודד איתה. אני משוכנע שאם שחר היה יושב בבוורלי הילס, נותן לרוני לוי/בנאדו/בלבול/אלישע - או מי שלא יהיה - את הכסף ואומר להם עכשיו אתם מנהלים כמו באנגליה... אני מנהל כמו באנגליה... לא מתערב לכם את מי לקנות ובמי להשקיע, לפחות מחצית מהשחקנים מהמספר האסטרונומי של צילייגערים שהגיע אלינו בשנים האחרונות היה מוצא את עצמו בקבוצות הראויות לו מלכתחילה (אחי נצרת וצפונה...) ולא במכבי חיפה. מנהל מקצועי היה עושה את זה אפילו יותר טוב מכיוון שהוא גם היה בוחר את המאמן הנכון....
בקיצור... עם כל הערכתי לכך ששחר נתן מעצמו לא מעט למועדון, אני אומר וחוזר ואומר בקול גדול וצלול:
&nbsp
שחר הביתה!!!
 
למעלה