מכבי חיפה - מכבי ת"א: אז מה ישתנה הפעם?

Cade Foster

New member
מכבי חיפה - מכבי ת"א: אז מה ישתנה הפעם?

מאז שוויאם עמאשה כבש לקראת הסיום בעונת הכמעט-קאמבק של בנאדו לא ניצחה מכבי חיפה את היריבה שלה. מעבר לנתון הבלתי נסבל הזה שאני כאוהד מעולם לא חוויתי (וחוויתי עונות גרועות של הקבוצה, גם ברצף) התסריט חוזר על עצמו בכל פעם מחדש ותחושת הדה ז'ה וו מהפעם הקודמת היא כל כך חזקה, כמעט כמו שהיא בלתי נסבלת. משחקים לא רע בפתיחה ואז קורה אחד משני דברים, או שניהם במקביל: או טעות של חוסר ריכוז שמנוצלת עד תום ע"י היריב, או שהשופט נחלץ לעזרתם עם כרטיס אדום שהיה יכול להישלף בקלות גם בצד השני כמה דקות לפני כן. וכל זה כמובן מגיע אחרי ברברת בכלי התקשורת בימים שקדמו למשחק, משמע אנחנו אלה שלקחנו 3 אליפויות ברצף ולא הם.

במהלך חיי הקצרים למדתי דבר אחד די חשוב: אם אתה עושה את אותו הדבר כל פעם וכל הזמן אתה מקבל את התוצאה ההפוכה, כנראה שאתה פשוט עושה אותו לא טוב. הרי עם כל חוסר ההערכה לדבר הזה שיעקב שחר בנה ונקרא על לא עוול בכפו "קבוצה" - אין סיבה שלכל קבוצה אחרת בליגה יהיה לפחות איזה ניצחון בודד על מכבי ת"א לאורך 3 שנים. הגיע הזמן לשנות תקליט. הגיע הזמן להפסיק לבוא יהירים ולהבין שאנחנו אנדרדוג מובהק, גם אצלנו בבית וגם (במיוחד) מול 30 אלף צופים. הגיע הזמן להפסיק לבוא כדי "להראות להם" מי בעל הבית ולהתחיל לשחק טקטי, במקום לחפש להגיע לחצאי מצבים (שכמובן לא ינוצלו, כי אין לנו את השחקנים המתאימים לכך) ולהפקיר את העורף למתפרצות לחפש לתסכל אותם מאחור בדיוק כמו שתיסכלנו את הפועל ב"ש - אפילו אם לא ייפול עלינו משמיים התירוץ של מינוס שחקן. ואולי הפעם קריאף או מישהו אחר כן יצליח למצוא את הרשת ויהפוך אותנו מאושרים, לפחות עד המשחק הבא...
 

Benedictus3

New member
אין לנו את הכלים. פשוט וכואב.

לא המקצועיים ולא המנטליים. מכבי חיפה היא לא קבוצה איכותית שחסר לה מזל או אוסף של שחקנים נפלאים שלא מתחברים או קבוצה נפלאה שיש לה מאמן מחורבן (או ההפך..). אנחנו קבוצה בינונית ומטה... המקום הראלי של מכבי חיפה בליגה הזו הוא לא יותר גבוה ממקום שמיני, יש לה שחקנים בינוניים עד חלשים שלא היו מצליחים בשום קבוצה אליה היו מגיעים (וראה את כל הטלנטים שעברו אצלנו בחמש השנים האחרונות ועזבו אותנו לאנחות - כמה מהם נותנים משהו בקבוצות שבהן הם משחקים היום?) ומעט השחקנים המוכשרים שמשחקים בה, דפוקים מבחינה מנטלית או שעבר זמנם...
מכבי תל-אביב קבוצה יותר טובה ממכבי חיפה בכל הפרמטרים ולצערי גם בפרמטרים שבעזרתם רעננה הצליחה להביך את הצהבת המחליאה בשבוע שעבר.. אין שום דרך ושום סיכוי בשום מצב ומקרה שמכבי חיפה תנצח את מכבי תל-אביב. תוצאת תיקו תהיה נפלאה, אבל גם היא תושג במשחק מכוער שרק יעצים את הדימוי המחורבן שיש לקבוצתנו גם כך...
בהרכב הזה, תחת המאמן הזה, עם הבעלים הזה ועם הניהול השכונתי (עם מסווה אירופאי שאף אחד כבר לא קונה...) אנחנו לא מסוגלים לנצח לא רק את מכבי תל-אביב, אלא את רוב הקבוצות בליגה הזאת.
צר לי וכואב לי שאני אומר את זה לפני משחק כל כך חשוב נגד קבוצה שאני על כך מתעב, אבל זו האמת.. היא כואבת ומתסכלת, אבל אין אחרת מלבדה...
 

Cade Foster

New member
הסיבה שאתה חושב ככה

היא שהקבוצה מעולם לא ניסתה להראות שהיא מסוגלת לשחק אחרת אם לא קורה איזה משהו מיוחד, כמו ההרחקה של טוואטחה ביום שני. תמיד אותו תקליט, תמיד באים פייבוריטים, תמיד באים לנצחח!!!@@#, תמיד אותה שיטת משחק של כולם עולים כולם יורדים כמו בשכונה, ואם לא הולך אז להכניס עוד חלוץ ועוד קשר התקפי... אנחנו הקבוצה הכי צפויה בעולם, הכי קל להתכונן נגדנו, וזו בעיה לא פחות חמורה ממחסור בכישרון (שלדעתי אין, בטח לא ברמה של מקום אחרון ו0 שערי זכות).
 

עמית123

New member
קבוצת צמפיונס ליג מול נועלת הטבלה בישראל לאחר 4 מחזורים..

פערי הרמות ברורים, ועדיין יש לנו סיכוי לעקוץ אותם. תיקו יהיה ממש אחלה פה.
ממשבר חמור של 5 שנים לא יוצאים בשבועיים וגם לא בחצי שנה, לכן התוצאה היום לא באמת משנה כלום.
חייבים להמשיך עם 3 קשרים באמצע ואולי אפילו 4 נגדם..

ישנו תהליך שיקח עוד לפחות שנה, המטרה היא להיפטר מכל מי שמעכב אותנו עזרא, תורג'מן, קינן, משומר, טוואטחה, שכטר, דגני ועוד (צריך גם לראות מה קורה עם מויאל ואבוחצרא).

למכבי תא יש את דינמו קייב על הראש באמצע השבוע. ככה שיכולת שיא לא נראה מהם היום. השאלה אם נשכיל ונתעלה על עצמנו.. בואו נקווה שכן.

נ.ב.
היום בדרך צפונה על כביש 4, מעט אחרי מחלף רעננה, ראיתי שמישהו ריסס בירוק לבן על איזה קיר FCK TLV
קצת חימם לי את הלב :) למרות כל הצלקות נקווה לטוב היום!
 

Cade Foster

New member
אני אוהב את המלחמה, אבל אני מצטער להודיע

אנחנו הולכים להפסיד את המשחק הזה.
&nbsp
מה שקרה בדקה האחרונה (כלומר, חור של משומר) יקרה מתישהו במחצית השניה וכשזהבי יקבל את הרבע מצב שלו, הוא בניגוד לחלוצים האימפוטנטים שלנו לא צריך יותר מזה.
&nbsp
אגב - ההרכב שעלה היום פלוס גוזלן וריאן/בניון מינוס שכטר ותורג'מן זה בדיוק ההרכב שאני רוצה לראות באופן קבוע. בלי טוואטחה, בלי עזרא, בלי קינן. לא צריך אותם.
&nbsp
ידין מטריף אותי עם המסירות שלו. שיפסיק למסור לאורך של יותר מ5 מטר. זה בדיוק ההבדל בין הקבוצות - קבוצה אחת ממושמעת ואף אחד לא עושה מה שהוא לא יודע, ובקבוצה שנייה בית זונות משמעתי.
 
אפשר להגיד רשמית שחיפה יורדת ליגה

השאלה היא האם נזכה להבקיע שער זכות השנה, או שנשבור שיא שלילי כמו בליגת האלופות ונסיים עם אפס שערים, בינתים זו הדרך
 

Benedictus3

New member
חבל על הכעסים והעצבים

מכבי חיפה חייבת לרדת ליגה השנה - והיא כנראה גם תרד - כדי ששחר יניח לנו וילך לכל הרוחות. בחמש השנים האחרונות הוא לא קיבל ולו גם החלטה מקצועית אחת נכונה: לא שחקנים, לא מאמנים ולא שום דבר... ואנשים ממשיכים לטחון ולקוות לפריצה של שכטר או למשחק טוב של משומר, או להצגה של חן עזרא או לשער וירטואוזי של תורג'מן... ממשיכים לקוות שידין ימסור כדור מדויק אחד קדימה ושיוסי בניון יצא ממכונת הזמן כשהוא בן 20 ויעשה סלאלום בדקה ה 94 ויכבוש נגד החלאות הצהובות שחוגגות כבר ארבע שנים רצופות בכל משחק שלהן נגדנו.
רבותי וגבירותיי.. זה לא יקרה... תפנימו ותגידו לדורון בן דור וליוני הללי. תגידו לאיציק אהרונוביץ' ולליאב נחמני ולכל היחצ"נים של שחר... תארגנו קבוצת רכישה, תבואו ליבואן משאיות המרושע הזה עם הצעה שלא יוכל לסרב לה ותשלחו אותו לפנסייה שקטה ורגועה בגוש דאנס, שם יכול ליהנות מהקבוצה שהוא אוהד באמת... זו שעשתה מאיתנו שוב צחוק, בלי רחמים ובאכזריות צהובה אופיינית...
&nbsp
שחר הביתה!!!
 
אולי הגיע הזמן להקמת גוף אוהדים כמו הפועל קטמון

שפשוט יקנה את הקבוצה,
 

Benedictus3

New member
אני טוען כך כבר למעלה משנה

במיוחד לאחר שגוף האוהדים של מכבי חיפה לא דומה לשום דבר מוכר בארץ. אוהדי הקבוצה עולים על אוהדי כל קבוצה אחרת בכל המובנים ולכן אם יש בארץ קבוצה שמודל שכזה יכול להצליח בה זו מכבי חיפה. אני מקווה שמתוך עשרות אלפי האוהבים תקום קבוצת שתעשה זאת.
30000 אוהדים שרוכשים מנוי ב 1000 שקל מכניסים למועדון 30 מליון שקל. לפני טוטו, לפני זכויות שידור, לפני מרצ'נדייז ולפני הכסף שהם אמורים להוציא כדי לכסות הפסדים בחברות אחרות בקונצרן שלהם.... בקיצור, עם קבוצת רכישה רצינית אפשר לרכוש מהאיש הנורא הזה את הקבוצה ולהתחיל דרך חדשה... כמה חבל שאני מבין בעסקים בערך כמו בספרות ימי ביניימית של פפואה-ניו גיני....
 

Benedictus3

New member
ועד שזה יקרה

יוסיפוביץ' במקום משומר - לא למשחק אחד אלא עד סוף העונה
חבשי במקום דגני - לא למשחק אחד אלא עד סוף העונה
מנחם במקום טוואטחה - לא למשחק אחד אלא עד סוף העונה
ג'אבר במקום ידין - לא למשחק אחד אלא עד סוף העונה
ריאן במקום שכטר - לא למשחק אחד אלא עד סוף העונה
גוזלן במקום תורג'מן - לא למשחק אחד אלא עד סוף העונה
&nbsp
אם כבר להיות סמרטוטים, לפחות לעשות את זה עם סמרטוטים שרוצים לשחק ושיש להם עוד סיכוי להגיע למשהו, ולא עם סמרטוטים יבשים שכמה שלא תסחט אותם לא יצליחו לעשות היום את מה שלא הצליחו לעשות אף פעם...
 

Cade Foster

New member
אני לא רוצה שמכבי חיפה תרד ליגה

לירידת ליגה יש משמעות סמלית בלבד. בכל הכנות אני לא יודע אם אני מסוגל להכיל השפלה כזאת של משחקים בימי שישי בצהריים במקומות כמו עפולה ונצרת.
&nbsp
מה שאני כן רוצה השנה זה שמכבי חיפה לא תמכור לאוהדיה אפילו שמץ של אשליה שבעונה הבאה יהיה טוב יותר, מה שחוזר על עצמו כמו תקליט שבור מאז עונת האליפות האחרונה. לא רוצה לעלות לפלייאוף העליון, לא לזכות בגביע ובטח לא לסיים עם "כרטיס לאירופה" (ביום שבו הדבר הזה הפך להיות מטרה עבור המועדון - הוא איבד את הדרך שלו). אני רוצה שלאחרון האוהדים לא יהיה אפילו שמץ של ספק שכל עוד יעקב שחר הוא הבעלים מכבי חיפה תהיה באנקר לתואר "אכזבת העונה" מידי שנה. רק כשהקהל יפנים שהדבר היחיד שמעניין את שחר זה הכסף שלהם, ויפעל בהתאם - רק אז דברים יתחילו לזוז.
&nbsp
תאורטית, אצטדיון מלא בליגה הלאומית זה בסדר גמור מבחינתו של שחר, לא נראה לי שהוא ימכור במצב כזה. להצביע ברגליים אפשר גם בלי לרדת ליגה.
 

Benedictus3

New member
אני לא הייתי אומר שאני רוצה

ודאי שזו תהיה השפלה נוראית... אני עדיין מקווה ששחר לא ירצה להחזיק קבוצה בליגה השנייה... זה רע לעסקים...אם הוא ילך לפני כן מה טוב, אבל הוא חייב ללכת. וכל עוד אף עיתונאי עם ביצים לא אומר לו את זה, הוא גם לא ילך. זה חייב להגיע מהתקשורת כי על האוהדים הוא שם פס.., אלא שקשקשני המקלדת והמיקרופון פשוט פוחדים ממנו כאילו מדובר באיזה דיקטטור מדרום אמריקה... תקומו ותצעקו: שחר, לך הביתה. מספיק. חיסלת את המועדון הזה במשך חמש-שש שנים. עכשיו הסתיימה מלאכת החיסול, לך לנוח ותעביר את העסק למישהו אחר. פשוט לקום ולהגיד את זה בלי מורא ובלי חשש.
 

Cade Foster

New member
מה קשורה התקשורת?

למה אני צריך לצפות שחבורה כזאת של דרעק שיש סיכוי לא רע שבכלל רוצה לחבל בקבוצה תעשה בשבילי את העבודה? ובכלל, למה ששחר ישים פס גם על התקשורת? שחר הוא איש עסקים, שחר רוצה להרוויח כסף. זה הדבר היחיד שמעניין אותו. המשוואה היא די פשוטה: האצטדיון החדש בדרום העיר מתמלא מידי משחק -> שחר מרוויח כסף -> הכל טוב. האצטדיון יהיה ריק -> שחר יפסיד כסף -> שחר יברח כמו מאש.
&nbsp
השינוי יבוא רק מהאוהדים. האוהדים משום מה מפחדים מהיום שאחרי שחר, כאילו שמכבי חיפה בלעדיו באמת תשקע. מכבי חיפה לא תשקע אפילו בלי בעלים כי יש לה הכנסות טבעיות שלקבוצות אחרות אין. יותר גרוע מהמצב העכשווי כבר לא יהיה. הדבר היחיד שגרוע זה אם נמשיך לשדר עסקים כרגיל ולהתבסס בתוך הבינוניות הזאת.
 

Benedictus3

New member
למשל זה

דורון בן דור בגדולתו. שים לב לכורת המשנה...
או למשל השיחה הזאת בה מתגלה יוני הללי במלוא הדרו..
לאנשים האלה יש מעמד בתקשורות ולפחות הללי מקשקש אל מול פני האומה כה פעמים בשבוע בטלביזיה.
אם הדרעקים האלה הופכים את עורם, הוא הולך אחרי שבוע!!!
 

Cade Foster

New member
תרשה לי לדלג על הכתבות האלה

אין לי עניין להוסיף למונה הצפיות. אני יודע בדיוק מי החבר'ה ומה האג'נדה שלהם גם בלי לקרוא את הדרעק שיוצא ממקלדתם. וזה למה גם אין לי שום סיבה לצפות שמשהו ישתנה בגזרה הזאת. המטרה שלהם היא להמשיך לבחוש בקבוצה כדי לקבל סקופים. המצב הנוכחי של מכבי חיפה הוא גן עדן בשבילם, כל כמה שעות יש על מה לכתוב. פעם חיכוכים בין עטר לרוני לוי, פעם בניון מדלג על אימון כדי לדבר עם שחר, פה הדלפה, שם הדלפה. המטרה של שחר היא להמשיך להרוויח את כספי האוהדים ואם אפשר לשמר לעצמו את תדמית הקים ג'ונג איל שבונים לו העיתונאים אז מה רע. זו סימביוזה, כל האינטרסים של כל הנפשות הפועלות מתממשים במלואם.
&nbsp
כולם חוץ מאלה של האוהדים.
 
נגזר עלינו האוהדים לצפות בפרצופו הנפוח של רס"ר המשמעת הנבוב

זה שעומד על הקווים כולו משקשק רטוב ולחוץ, משדר פאניקה ופחד לשחקניו החל משריקת הפתיחה;
זה שלקח את הקבוצה תחת חסותו בהכנה ארוכה של שלושה חודשים לעונה, אבל גם אחרי המחזור החמישי הוא אינו יודע איפה להציב את שחקניו ובאיזה מערך לשחק;
זה שחרבן לנו את השנים הכי יפות של המועדון במשחקי אגו והתקטננויות מטופשים, והמשיך את המורשת הגאה שלו גם השנה בפתיחת עונה מרשימה מלאת אגו ומשחקי כבוד חסרי תכלית.

התקדמות אכן יש, אבל נדמה שזה כבר מאוחר בכל הנוגע לרס"ר המשעמת הטיפש שלנו.
אז בהחלט יתכן שעד המחזור ה- 15 גם הרס"ר הנפוח ישתכנע שמקומו של אלון תורג'מן הוא ביציע הכבוד, רק שעד אז הקהל ימשיך לסבול, ואלירן עטר יואשם תמידית בתחלואי הקבוצה.

נכון, יש הרבה אשמה לשחר במצב, ונכון, השחקנים לא נקיים מביקורת-
אבל חמישה מחזורים עם אפס ניצחונות ואפס שערים, זה רק אשמה של מאמן יהיר, נפוח וטיפש שמקומו לא במגרש הכדורגל.
נאחל לו הרבה בהצלחה על כיסא הפרשן ב"יציע העיתונות", ומי ייתן ולא נסבול ממנו עוד לעולם.
 

zubumafu

New member
אומרים שדיסוננס קוגנטיבי נובע מהפער בין הציפיות למציאות

אני חושב שזאת הבעיה שלנו כרגע. מותר לנו להיות מאוכזבים, מותר לנו להתבאס ולהתאכזב, כי באמת שציפינו ליותר. ציפינו להבקיע לפחות שער אחד, ראשון העונה, וכל כך חשוב ומשמעותי. ציפינו להוציא לפחות נקודה מצהבת המסריחה והמתנשאת.
&nbsp
אבל בשלב הזה, של מועדון שבמשך 5 שנים לא פוגע בכלום, צריך לשמוח על מה שיש. על 81 דקות שבהן השחקנים רצו, נלחמו, עמדו טוב על המגרש, ניסו ועשו כל מה שהם יכולים. היכולת הזאת תספיק כדי להניב עוד הרבה שערים בעונה, וכדי להגיע לפלייאוף עליון ואולי אולי לאירופה. בשלב הזה זה די והותר עבור הקבוצה החבולה שלנו. עם רביעיית הגנה שכוללת שחקנים כמו דגני, משומר וסאן מנחם אנחנו לא יכולים לצפות ליותר מזה כרגע, עם בעלים כמו יעקב שחר אנחנו לא יכולים לצפות ליותר מזה כרגע. אבל אנחנו כן יכולים לצפות שהקבוצה תמשיך לשחק כדורגל טוב, בסטנדרטים של ליגת העל, ולהתחיל לצבור נקודות.
&nbsp
אם הייתי אומר לכם לפני שני המשחקים מול ב"ש ומכבי ת"א שנוציא נקודה בחוץ עם 10 שחקנים במשך משחק שלם, ושנעמוד כמעט שווה בשווה מול מכבי ת"א במשך 81 דקות הייתם צוחקים לי בפרצוף. אבל היום, בניגוד לתקופה שלפני שני המשחקים האחרונים, אנחנו כבר מצפים ליותר. וזה סימן חיובי.
&nbsp
צריך לקוות שבשבוע הקרוב חדר ההלבשה יישמר, בלי לכבס כביסה מלוכלכת בחוץ, בלי השמצות ובלי הדלפות. יש סיכוי לא רע שנוציא לפחות נקודה מול רעננה ואפילו נבקיע שער. אני חושב שאלו ציפיות ריאליות בהתחשב במצבנו.
 

Cade Foster

New member
שורש השנאה אליהם זה ההתנשאות

אבל בוא נעצור רגע ונחשוב: אולי יש מצב שאנחנו המתנשאים, והם אלה שלמדו (בדרך הקשה) שכדי להיות בצד המנצח צריך לעבוד ולא לדבר? ואולי יש מצב שאנחנו המתנשאים, שהתחילו להיות אלה שנאחזים בעבר ובכל מיני גימיקים כמו אצטדיון חדש שהאוהדים יכולים למלא בכל משחק נתון כדי להראות שלנו יש עדיין הכי גדול?

11 משחקי ליגה לא ניצחנו אותם. זה אומר שהם עושים משהו נכון ואנחנו מתעסקים בקקי.

האמת, כבר נמאס לי למנות את החולות הרעות שיש בקבוצה הזאת. מהלוזריות, מהמנטאליות, מהמשמעת הטקטית, מהיכולת הדלה של כמה שחקנים, מהעמידה הטקטית הלא נכונה, מהמערכים המיושנים וממדיניות הרכש. שורה תחתונה - הדג מסריח מהראש. כל עוד יעקב שחר לא שם את הקבוצה על המדף אין שום טעם למצוא "נקודות אור" ו"מגמות חיוביות". רק ניהול חדש לחלוטין יכול להוציא את הקבוצה הזאת לדרך חדשה. עד אז, התקווה היחידה שלי היא שהקהל יגרום לשחר להבין את זה כמה שיותר מהר וייתן לו לשבת לבד עם האח"מים שלו ביציע הVIP.
 
למעלה