התמונה לשבת...

Cade Foster

New member
התמונה לשבת...

ספויילר לינואר הקרוב. קרדיט לדף הפייסבוק "הגידו כן לזאקן" (מומלץ!).

שתהיה לכולנו שבת שלום!

 

Benedictus3

New member
והזקן ממשיך להשתין עלינו בקשת

ולצחקק בדרך לעוד עיסקה הזויה.... אופיר קריאף... מה? מי? למה? כמה? דורון בן דור כבר מסביר שזו הייתה בקשה של רוני לוי... כלומר, השחקן שחסר לנו הוא קשר אחורי נוסף שימסור אחורה לדקל קינן... אין לנו מספיק כאלה... עכשיו בגלל הרכישה הזו, ג'אבר חוזר לסכנין...
כמה אווילות משרישה יש בצמרת המועדון שלנו... כמה חוסר התחשבות, יהירות, אטימות, התנשאות יכולה להיות באיש אחד שעתידו מאחוריו, והוא מחרבן גם את העתיד של שחקנים צעירים שגדלו במחלקת הנוער שלו ודואג לרפד את הכיסים של כל מני ספוקלנטים בפעולות עיסקיות שאם היה עושה אותן בעסקי המשאיות והמכוניות שלו היה מזמן עוזב אותנו במנוחה...

כל כך מיותר.... כל כך מטופס.... כל כך דווקאי....
 
שמע בנדיקטוס,

קבוצה שרצה לאליפות, אפילו בתיאוריה, זקוקה לשחקנים עם אופי מסויים. כמה שעצוב לי להגיד את זה, רוב שחקני הנוער שלנו זקוקים לכמה שנים מחוץ למועדון בכדי שנוכל לדעת אם יש להם את האופי הזה. המועדון שלנו לחוץ ומלחיץ היום יותר מכל מועדון אחר בישראל והשחקנים שיש לנו פשוט לא עומדים בלחץ. אופיר קריאף אולי לא השחקן המדהים אליו חיכינו כל השנים, אבל אני מסוגל לדמיין שחקן שהיה קפטן בבית"ר ירושלים מתפקד תחת לחץ.

תראה, אני לא מבסוט מעונת המלפפונים הזאת, בעיקר כי אני חושב שהמועדון שלנו פשוט לא מסוגל להתמודד עם הקהל, הלחץ וצפיות. אני דווקא אוהב את הכיוון של חיפוש שחקנים מליגות בכירות יחסית בכדי להתמודד עם הלחץ במכבי חיפה. אני פשוט חושב שהיום אין למועדון שלנו יותר מדי מה להציע בשביל שחקנים בליגות הצרפתית, האיטלקית והשבדית מבחינת חשיפה באירופה.

אני מאוד מקווה שרוני לוי יצליח להוריד את מפלס הלחץ בקבוצה ועם חיזוק נכון גם השחקנים הצעירים שלנו יצליחו לפרוח.
 

zubumafu

New member
בפועל זה בדיוק הפוך ממה שאתה מתאר

לעידן ורד לקח הרבה מאוד זמן לעכל את המעבר, ועל חן עזריאל די בחכימא לרמיזה.
השחקנים בבית"ר הם ההיפך הגמור משחקנים בשלים מבחינה מנטאלית.
 

Benedictus3

New member
הלוואי ויכולתי להסכים אתך

אבל מאז ימי זנדברג/עידן טל, חדלו שחקנים איכותיים בעלי דרכון ישראלי, להגיע למכבי חיפה. גיידמק ואחריו גולדהר לוקחים את המעט שנותר... מכבי חיפה לא מצליחה להביא שחקנים ישראלים איכותיים מאז ימיו הראשונים של אלישע... לכן, גם אם לנוער שלנו רועדים הביצים - זה הנוער שלנו. שים שם חמישה זרים תותחים בשדרה המרכזית (שוער, בלם, קשר אחורי, קשר קדמי וחלוץ רחבה), תפור סביבם עוד שני ישראלי בכירים שתצליח לשים עליהם יד בכל זאת (אחד כמו אלירן עטר למשל) כי יותר לא תמצא, וצרף להם 4 בוגרי מחלקת הנוער ברוטאציה... שים לב שהמושאלים בדרך כלל לא פוגעים. נכון שתומר חמד הוא יוצא דופן, אבל בן בסט לא חזר אלינו והשאר נמוגו בליגות הנמוכות או הפכו להיות ישראל זגורי - רחמנא לצלן. לעומתם, רפאלוב שקיבל צ'אנסים כמעט בלתי נגמרים וביקורת אכזרית ממקליד שורות אלה, הביא אליפות למכבי חיפה; דקל קינן - שבעיני הוא בלם רע, קיבל הזדמנות ותקע יתד בהרכב; בירם כיאל שמכל חמש מסירות אחת הייתה מגיעה ליעדה, נשאר בהרכב עד שנמכר לסלטיק. איל גולסה הבלתי נסבל, הוא שחקן מוכשר ביותר וקיבל מפתחות הרכב וגם הוא יצא לאירופה...
קיצור - תן לילדים לשחק... ישראלים לא יגיעו וקריאף נופל בכל הפרמטרים מג'אבר ואני לא פוסל את האפשרות לתת לביטון לשחק בקישור הקדמי אם לא יגיע תותח זר... באמת שלא צריך לפחד... יש ללנו ליגה עלובה למדי והילדים האלה ישתפשפו עם הלחץ ויצאו שחקנים טובים כמו קודמיהם....
 

Cade Foster

New member
מה שהיה טוב בתחילת שנות ה80 לא בהכרח טוב כיום

כשהקבוצה עלתה אז ליגה היא הייתה עם 0 אליפויות ולא היו ממנה שום ציפיות, לכן הייתה לצעירים קרקע אידאלית לפרוח. זה מזכיר את קרית שמונה של 2012. במכבי חיפה של היום כל הפסד מתחיל כדור שלג. ביקורות בתקשורת, קהל לא מרוצה, כולם עולים על הגריל. זו לא סביבה אידאלית לצעירים להתפתח בה. דקל קינן עבר גם הוא מסע השאלות בנתניה וסכנין, ולך תדע איפה הוא היה משחק היום אם בנאדו לא עורק לכסף של גאידמק. גולסה הוא לא בדיוק הדוגמה שמוכיחה שצריך לתת לילדים לשחק בהרכב, אם כבר אז להיפך. רפאלוב היה רחוק מלהיות באנקר אצל רוני לוי כשעלה לבוגרים. בירם כיאל קיבל לראשונה דקות בעונה שנגמרה מאוד מוקדם ולא היה עליו יותר מידי לחץ. לא הייתי מייחל לתסריט כזה גם העונה, אבל אני שמח שבמקרה והוא יתממש (והוא כנראה יתממש) נמצא כאן רוני לוי שאם יש משהו שהוא ממש טוב בו זה למצוא נקודות אור גם בעונות חשוכות.

בנוסף כתבת גם שצריך להקיף אותם ב5 זרים תותחים. כרגע אנחנו יודעים רק על זר אחד כזה והוא עומד בין הקורות. לומר 5 זרים תותחים זה הרבה יותר קל מאשר להביא אותם. הזרים התותחים הולכים כיום בגיל צעיר לליגות בכירות ואנחנו נשארים עם הפירורים, זו הדינמיקה. אין זר שתביא לכאן שיהיה מניה בטוחה. זרים שהגיעו בכסף גדול התגלו כפלופים (ראיוס) וזרים שהגיעו על תקן נבחנים התגלו כמציאות (מסיללה). וגם כשתביא זר שיהיה תותח, יהיה לך קשה להשאיר אותו ליותר משנתיים.

מצד שני אני מסכים גם עם זה שכתב כאן ששחקנים מבית"ר הם חשודים יותר מהאחרים, במיוחד אלה שגדלו והתחנכו במחלקת הנוער האסונית שלהם ונהמו בילדותם יחד עם הבבונים ביציע המזרחי (וכדי להימנע מתביעת דיבה אני אסייג ואומר שאני מתייחס לחלק ספציפי מהיציע הזה).

אז איפה האמת? כרגיל, באמצע. הקבוצה שלך תהיה טובה ככל שהישראלים בה יהיו טובים. אני דווקא שמח מאוד שמכבי ת"א רכשה את דסה ואזולאי, אולי אלה יכניסו בהם קצת אווירה שכונתית שנעלמה כליל מאז שאבי נימני עף. צריך למצוא את הישראלים שבולטים בקבוצות אחרות והתבשלו בהן, כמו שיר צדק למשל ותוך כדי לשים עין על הלגיונרים שפוזלים חזרה ארצה. זה לא פיתרון שאני אוהב, אבל זה הרע במיעוטו. מכבי ת"א פשוט הבינה את זה לפנינו.
 

DRORIKO8

New member
אח שלי אתה רציני עכשיו?

האם ברקוביץ' היה צריך כמה שנים מחוץ למועדון? האם עטר היה צריך כמה שנים מחוץ למועדון? האם רוקט רוני היה צריך כמה שנים מחוץ למועדון? האם אהוב ליבו של בנדיקטוס אבי נמני היה צריך כמה שנים מחוץ למכבי כשהוא הוביל אותה לאליפות בגיל 20?

אני אגיד לך יותר מזה. רוני לוי בכבודו ובעצמו עלה לבוגרים של נתניה בתור ילד, זה לא הפריע לו להפוך לאחד הקשרים האחוריים הטובים בארץ ולנדבך חשוב באליפויות של חיפה ובני יהודה. מעניין שדווקא בתור מאמן הוא שכח את זה(ואגב לא רק בקדנציה הנוכחית אלא גם בקודמת)
 
תקשיב, זאת השוואה קצת בעייתית

אייל ברקוביץ' שעלה לבוגרים במכבי חיפה, לא היה מצליח להתמודד עם הפיזיות בכדורגל המודרני היום. כנ"ל עטר ובטח נימני. רוני רוזנטל היה עילוי כי היה לו כח מתפרץ באמת ברמה גבוהה.

הפערים היום בין הנוער (שהוא הרבה יותר מקצועי ממנה שהיה לפני 10, 15 ו 20 שנים) לבין הבוגרים הרבה יותר מהותיים ממה שהיו כשברקו ושות' עלו לקבוצה הבוגרת.

קשה מאוד להשוות בין העשורים. המשחק הראשון שגרם לי להתאהב במכבי חיפה היה משחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושליים בגביע הטוטו ב 92 כשרובן עטר כבש שער במספרת מדהימה. לפני כמה זמן ראיתי תקצירים של הקבוצה המדהימה שהיתה לנו ב 93/94 ופתאום קלטתי כמה איטי שיחקנו. היום, אפילו קנדאורוב היה מתקשה לפלס דרך בקישור שלנו.
 

DRORIKO8

New member
גם כשברקו יצא לאנגליה אמרו שהוא לא יתמודד עם הפיזיות.....

ומה תגיד על בניון שהיה אפילו יותר שחיף?
אם נקפוץ גבוה רגע אז גם מסי שאפילו אני מוריד אותו במכות עושה מספרים אדירים בלה ליגה שלמרות הסטיגמה יש לה הגנות מאד פיזיות(ומי שאומר שלא אני נותן לו 90 דקות לנסות לשים גול על ההגנה של ולנסיה, נראה עם כמה עצמות הוא ישאר)
ערן זהבי שמרסק פה את הליגה לחתיכות הוא שחקן פיזי?
 

doodinke

New member
הבעיה שהוא תומך לה-פמיליה.

איך מביאים דבר כזה למכבי חיפה?
 

DRORIKO8

New member
מעניין

לא הפריע לך אחד שהשתתף בשוד אכזרי של פרוצה, אבל בן אדם שמתחנף ללה פמיליה כן מפריע לך?
 

doodinke

New member
גם זה הפריע לי

וגם ההתנהגות של בניון, מול אלי כהן בעיקר.
 

zubumafu

New member
חובבני לחלוטין

שחקן שיכולנו להביא אותו כבר לפני חודש וחצי וויתרנו עליו, עכשיו מביאים אותו נטו בגלל פאניקה. היו כל כך הרבה ישראלים שהסתובבו בשוק הההעברות הנוכחי שיכולנו להביא ואשכרה לחזק את הסגל: שיר צדק, בן שהר, אלי דסה, טל בן חיים (הבלם) - ובסופו של דבר אנחנו ממשיכים להביא ישראלים בינוניים. בכנות, חשבתי שאולי למדנו משהו אחרי הפגרה באמצע העונה הקודמת שבה הבאנו את אלירן עטר וסופסוף קיבלנו קצת תמורה לכסף... מסתבר שלא למדנו כלום. מועדון חלם
 

zubumafu

New member
ומעל הכל - אבוחצירא

מה כבר אפשר להגיד. שחקן שלא היה מספיק טוב בשביל קריית שמונה, שחקן שקיבל כל כך הרבה הזדמנויות והיה כל כך עלוב - ייכנס לסגל במקום גוזלן או הירש. בושה
 

DRORIKO8

New member
לא חושב שמישהו במועדון באמת מעדיף אותו על אחד מהשניים

פשוט יענקלה הדביל עשה עליו מנוי לכל החיים ועכשיו אנחנו תקועים איתו כמו עצמם בגרון. אגב עצמות בגרון קראתי שאלעד גבאי חזר לאימונים.

אין לי בעיה לשחרר את הירש. כרגע הוא נראה כמו חלוץ מאד מסורבל וטיפש. את גוזלן אסור בתכלית האיסור לשחרר.
 
למעלה