דרבי. מחזור 13 בליגת העל: הפועל חיפה - מכבי חיפה

Cade Foster

New member
דרבי. מחזור 13 בליגת העל: הפועל חיפה - מכבי חיפה

איפה? האצטדיון ע"ש אבי רן
מתי? יום ראשון 20:55
מי ישפוט? אלי חכמון
היכן ישודר? הערוץ הראשון
המאזן בדרבים: 41 ניצחונות ירוקים, 25 ניצחונות אדומים ו-25 משחקים ללא הכרעה (תודה לאיציק הברמן)

ברוכים הבאים לדרבי הראשון של אצטדיון אבי רן. את הדרבי הזה תארח הפועל שמגיעה אליו מהמקום האחרון בטבלה, אך כמו תמיד השליטה המוחלטת ביציעים תהיה של הירוקים. הקבוצה הסכיזופרנית של אלכס סטנויביץ' קטעה אמנם את רצף ההפסדים בתחילת העונה אך לא מצליחה לחבר עדיין רצף של יותר משני משחקים ללא הפסד וכרגע עברה משלב היציבות הרעה לשלב חוסר היציבות. בשבוע שעבר זו הייתה המוליכה מקרית שמונה שהביכה את ההגנה הירוקה שלוש פעמים. "מעניין" יהיה לראות את המצ'אפ בין ההגנה החלשה של מכבי להתקפה האיומה של הפועל (7 שערים ב-12 מחזורים - המאזן החלש ביותר בליגה).

אז אחרי שהבנו שכדורגל גדול לא צפוי להיות מחר, נעבור להרכב: מיצ'ל וקובי מויאל שעורכים רוטצית פציעות יחליפו ביניהם שוב את חולצת ההרכב כשהפעם הספרדי צפוי לפתוח לצידו של ג'אבר עטאא ולהרים טיפה את מעמדו בקבוצה. עוד שינוי שמסתמן הוא הצבתו של עידן ורד במקומו של אחד החלוצים (בשעה טובה?) כאשר וויאם עמאשה צפוי להיות החלוץ הבודד.

ההרכב: סטויקו; משומר, דגני, צ'וצ'ה, טאלב; מיצ'ל, עטאא; ורד, בניון, עזרא; עמאשה

יאללה מכבי
 

Benedictus3

New member
במצב של מכבי

משחק עם חמישה קשרים הוא Must
יש הטוענים שמול קבוצה חלשה יש לשחק עם ארבעה קשרים ומול חזקה עם חמישה, ואני טוען שמכבי חיפה -בכל משחק - חייבת לשחק עם חמישה קשרים. הסיבה העיקרית לכך היא חולשת ההגנה שלנו. חוסר טכניקה ומהירות מאפיין את שני הבלמים שלנו וחוסר אינטליגנציית משחק מאפיין את שני המגנים.
לפני המשחק נגד קרית שמונה התרעתי שאסור לפתוח מולה עם שני חלוצים, ואכן במהלך המחצית הראשונה, עמאשה ותורג'מן בקושי נגעו בכדור. הם כמעט ולא עושים תנועה, הקישור ללא שחקן שמשחק לעומק, לא היה אפקטיבי וקרית שמונה גנבה שני גולים וסגרה את המשחק. מה ששינה את המומנטום היה כניסתו של עידן ורד במחצית על חשבון תורג'מן. או אז מכבי התחילה לשטוף, ולמרות חוסר הדיוק של השחקנים, הבריחה של יוסי מהכדורים והמשך התצוגה מעוררת הרחמים של טוואטחה ומשומר באגפים, החזקנו בכדור כ 90% מהזמן ותקפנו גלים-גלים. אין לי ספק שאילו היינו פותחים כך את המשחק, קרית שמונה הייתה מתקשה להבקיע.
מול הפועל ייתכן ונלחץ מתחילת המשחק ודי מפתה לשחק עם שני חלוצים. אבל אם ננהג בחוכמה, נעבה את הקישור ונמשוך את הפועל לצאת קדימה, עם שני שחקני אגף מהירים וטכניים (ורד ועזרא) ועם טריילר שיבוא מאחור (יוסי - בתקווה שלא יתחבא...) יהיה יותר קל לפצח אותם.
 

עמית123

New member
אני אומר את זה מתחילת העונה

זאת הבעיה היחידה שלי עם המאמן עד כה, התעקשות מהבית על מערך של 4 4 2 שפשוט לא מתאים לחומר השחקנים אצלנו
 

Benedictus3

New member
אני יודע שזה פופוליסטי

אבל קוסטה בישל אחלה גול לסליחי ורז שטיין נתן יופי של שוויון לעכו; ריאן בישל לגדיר שער נצחון על באר שבע; שחר הירד כבש להפועל פתח תקוה ודור כוכב היה היחיד שתפקד שם. בקיצור, הגוזלים שעזבו את הקן פרסו כנפיים והשאירו אותנו עם תורג'מן ואבוחצירה...
 

Benedictus3

New member
והאופטימיות ממני והלאה

לקראת המשחק הערב. יש משהו מאד מעיק באויר. הפועל יתנו היום מלחמה, ואצלנו תהיה שוב פלגמטיות ואבדן דרך... לא נבואה מקצועית, סתם תחושת בטן שהתעוררתי אתה...
 

DRORIKO8

New member
ההגנה של הגועל היא כזאת בדיחה

עזרא וורד עושים חילופי מקומות בפעם הראשונה והמגנים של הגועל כל כך מבולבלים מזה שמכבי כובשת את הגול הכי קל בחיים שלה

ואני שואל,למה רק בדקה ה-45 אנחנו נזכרים לעשות חילופי מקומות? זה משהו שקבוצות באירופה עושות לאורך כל המחצית,אבל משום מה מכבי מתעקשת להיות שבלונית ומקובעת
 

עמית123

New member
רק מחצית ו2-0. אנחנו לא גדולים, אבל רואים את השפעות המערך

כל מי שעיניו בראשו רואה הבדל עצום בין היכולות שלנו ב451 כמו היום , אל מול כל מערך אחר
 

DRORIKO8

New member
אני לא רואה בהבדל

לדעתי זה בכלל לא ענין של מערך אלא של שחקנים. חוץ מורד ועזרא אין לך שחקנים יצרתיים בהרכב(וגם השניים האלה מתבזבזים יותר מדי עם הכדור,וזאת הסיבה אגב שהם לא באירופה). בניון הוא השחקן הישראלי הגדול בהיסטוריה אבל היום הוא אפילו לא הצל של לפני 10 שנים-איטי מאד,המסירות שלו לא מדוייקות,השליטה שלו בכדור לא טובה,עצם זה שהוא על תקן הערן זהבי של הקבוצה מראה כמה שהיא על הפנים. סאלה צריך לגדל ביצים ולדרוש זר טוב במקומו. גם מיצ'ל שאמור להיות העושה משחק מאחור בעיקר הורס את המשחק במקום לבנות אותו. עכשיו כשיש לך שני שחקנים שהם אפילו לא בינוניים על תקן הברומטר של הקבוצה וכשיש לך שני מגינים שלא תורמים כלום להתקפה אז למה אתה מצפה בדיוק? סאלה נכשל בבניית הקבוצה וכפי הנראה הוא זה שיכשל בלשפץ אותה בינואר.
 

DRORIKO8

New member
חייב לציין 2 לטובה

צוצאליץ ודגני. הם כרגע החוליה הכי יציבה של הקבוצה, היום הפועל חיפה עם כמה שהיא שלטה במרכז המגרש במחצית השניה לא הגיעה אפילו למצב טוב אחד,סטויקוביץ' כל המחצית נשען על הקורה ונמנם.
 

אסף Day

New member
יש כאן מישהו שחושב כמו הפרשן בטלוויזיה

שהתוצאה משקרת שהפועל היו יותר טובים ושהגיע להם לנצח?
קבוצה שמפסידה 4:0 אין מצב שהיית טובה יותר ושהגיע לה לנצח.
זה היה כמעט מרתיח לשמוע את זה אבל אני לא מצפה להרבה מהפרשנים הישראלים בכל מקרה.
 

DRORIKO8

New member
כדורגל זה לא כדורסל

בכדורסל מי שיותר טובה קולעת יותר סלים,אין אפס. חובבי הכדורסל יקחו את הטיעון הזה כדי להסביר למה הספורט שלהם עדיף על כדורגל. חובבי הכדורגל יגידו שדווקא זה שלא הטובה ביותר בהכרח מנצחת הופך את הספורט שלהם ליותר מפתיע ומעניין(והרבה פעמים גם מביא לרגעים מרגשים). אני איפשהוא חצוי בין השניים. על כך אופן הפועל חיפה לא שיחקה יותר טוב ממכבי חיפה,היא פשוט היתה באותו לבל שלה וה-0:4 אכן משקר,מה גם שהרביעי כבר היה גארבג' טיים והאדומים הפסיקו לשחק. הפועל אמנם שלטה הרבה במחצית המגרש אבל לא תירגמה את זה למצבים,למעט כמה בעיטות נואשות מרחוק שבטח שלא עושות רושם על סטויקוביץ'(רק להזכיר לכם את הפצצה של ערן לוי שהמטורף הזה הצליח להדוף)
 
אני ראיתי את המחצית השניה ומכבי שיחקו מגעיל

אם בר להפועל היו יותר הזדמנויות ועד ה3 אפס לא ראיתי יותר מדי ממכבי( וודקא הפועל לא היו רחוקים מהלבקיע) בקיצור אכן התוצאה משקרת, , ולדעתי תיקו היה אכן משקף את המשחק עצמו לפחותא תה מחצית השניה, ששניה קבוצות שיחקו גרוע ובמיוחד מכבי, בקיצור ביכולות הזאת אנחנו נפסיד לסכנין
 

Benedictus3

New member
באמת כואב שהפועל נראית כך

וכמה הייתי רוצה לחזור למצב שהיה כאן בסוף המילניום הקודם ובתחילת הנוכחי, כשהקבוצות היו די קרובות ברמתן ובשאיפותיהן ובירת הכדורגל הישראלי עזבה לכמה שנים את מדינת תל-אביב ועברה צפונה. לצערי אני לא רואה את הפועל משתקמת מהנזקים העצומים שגרם לה היו"ר האינפנטילי הנוכחי שלה (ואני באמת נוקט בלשון המעטה בסופרלטיבים שמגיעים לו...) אבל כרגע מעניינות אותי יותר הצרות של מכבי!!
&nbsp
ויש למכבי צרה אחת גדולה מאד, שאפשר היה לשים לב אליה אתמול. בשער השני שכבש עידן ורד היה אפשר לראות לאן יכולה הקבוצה להגיע כשהשחקנים שלה זזים מעט על המגרש, מחליפים עמדות, נעים לשטח ריק - כלומר משחקים עם מה שיש להם בקדקוד. זה היתרון היחיד שיש למכבי תל-אביב על רוב קבוצות הליגה. ערן זהבי הוא שחקן שעושה תנועה יותר מכל שחקן אחר. בתנועה שהוא עושה הוא גורם לכולם לנוע יותר, להחליף מקומות ובקיצור - להשקיע מעט יותר שכל במשחק. לצערנו הגדול למכבי חיפה אין שחקן כזה. חשבנו שיוסי ייתן את הערך הזה אבל יוסי עסוק בלמצוא מקום טוב להסתתר בו כשמכבי יוצאת להתקפה ולא בתנועה למקום פנוי לקבל כדור. זה לא שהוא שכח או שהוא לא רוצה... הכושר הגופני שלו לא מאפשר לו להתרוצץ על המגרש כל כך הרבה והוא גם פחוד להיפגע, כנראה. כך נפרדנו מיניב קטן שהמשחק של הקבוצה היה תלוי בו והוא היה משחק בעמידה, וקיבלנו את יוסי - שלצערי אנחנו תלויים בו - וגם הוא משחק בעמידה. בקיצור - משחק ההתקפה של מכבי יישאר תקוע - עם 5 או עם 4 קשרים, מאחר והקשרים האלה הם סטאטיים, לא נעים, לא מפעילים את המוח ולכמעט ולא משתפים פעולה אחד עם השני. יכול להיות שמאמן אחר יצליח לגרום להם לרוץ. אני לא יכול לומר בוודאות שלא, אבל ההשענות על יוסי והיעדר אלטרנטיבה ליוסי, זה משהו מאד בעייתי!!
&nbsp
אגב, הרעיון להביא את גילי ורמוט נשמע טוב כי מדובר בשחקן טכני וחכם. אלא שוורמוט הוא דוגמא פנטסטית לשחקן ללא ביצים, שכשלקבוצה לא הולך הוא מתחבא כל כך טוב שחושבים שהקבוצה משחקת בעשרה שחקנים. לכן אני לא בטוח שהוא יהיה המזור לבעיותנו... כרגע לא נראה המזור בשום מקום ולא ניתן אלא לקוות שנביא זר שיעשה זאת או - מה שיותר נכון להבנתי - לגדל ילדים מהנוער שיודעים לשחק בתנועה ללא כדור - למשל קוסטה, למשל רז שטיין (שניהם בעכו) יניב בריק ועוד...
&nbsp
לעומת ורמוט, נראה לי שבן בסט כן יכול להיות פתרון לא רע למשחק עם חלוץ אחד. הוא יודע לעשות תנועה, הוא מסוגל לשחק עם הגב לשער, הוא הרבה יותר אגרסיבי מעמאשה... לא רע... הוא גם שחקן שגדל במכבי, מה שיכול להיות דווקא לעזר מבחינת הקליטה שלו במועדון
 

zubumafu

New member
ולמה שמכבי ת"א תסכים להשאיל לנו שחקן?

נשמע כמו פלופ תקשורתי
 

Benedictus3

New member
מאד יכול להיות

בכל מקרה מכבי לא שואלת שחקנים אלא קונה או מוכרת אותם. בנוסף, אין ספק ששחר לא ישלם את מה שהצהבת הזיהומית דורשת, אבל אם הם ירצו להחזיר לפחות את ההוצאה, יכול להיות שזה יקרה. אבל שלא אובן לא נכון - לא מכאן תבוא הישועה של מכבי חיפה. השחקנים שהקבוצה הזאת צריכה אמורים להגיע למרכז ההגנה ולקישור האחורי. חלוץ רחבה טוב הוא בונוס, אבל עם מעבר ממשחק בהליכה למשחק בתנועה ועם שליטה במרכז השדה, גם החלוצים שיש לנו היום בסגל יוכלו לתת תוצרת.
 

Cade Foster

New member
לי לא כואב לראות שום דבר

קבוצה מיותרת עם אוהדים מיותרים שההצדקה היחידה לקיום של המועדון שלהם זה לחבל ליריבה העירונית. הם כבר מזמן לא קבוצה גדולה בכדורגל הישראלי וזה ממש לא בגלל הנשיא הליצן שלהם. יש לי לצערי לא מעט אוהדי הפועל במשפחה המורחבת, כמה מהם מודים בגלוי שהם מוכנים לרדת ליגה העיקר שאנחנו לא ניקח אליפות. ואני בטוח שהחשיבה הזאת היא מיינסטרים בקרב ה"קהל" שלהם, שלדרבי הראשון אי פעם שהוא מארח באצטדיון כזה נותן ליריבה העירונית להרגיש בבית ולא ממלא אפילו את היציעים שהוקצו לו...
&nbsp
עכשיו באשר לדברים החשובים באמת. אני לא יודע איזה מן קוסם הוא יוסי בניון, אבל איכשהו הנוכחות שלו על המגרש עוזרת לאלה שמסביבו מבלי שהוא עושה כמעט שום דבר. זה רק מוכיח שהבעיה בקבוצה הזאת היא בעיקר מנטאלית - שחקנים צריכים לקבל השראה מפיגורה שמשחקת לידם כדי להזיז את הישבן. מסוג הדברים שאני לעולם לא אצליח להבין - איך אפשר לשחק מול 30 אלף איש שמעודדים ומה שידרבן אותך בסוף זה אדם אחד שנשאר ממנו רק השם.
&nbsp
יכול להיות שהשמועות על ורמוט מעירות גם את ורד שמאוד אהבתי את הסוויץ' שלו בשבועות האחרונים - מזכיר קצת את מיכאל זנדברג בעונת האליפות האחרונה של רוני לוי... אם כך הדבר אני בעד לנהל מו"מ מדומה עם האדון ברקוביץ' ולמתוח אותו כמה שאפשר. את ורמוט עצמו לא בא לי לראות במכבי חיפה אבל אם אפשר להשתמש בשם שלו כדי לתמרץ כמה שחקנים אז... עצוב אבל שיהיה.
&nbsp
מי שכן הייתי רוצה לראות כאן זה את בן בסט - אבל במקרה שלו האוהדים יצטרכו לבקש סליחה גדולה על ההתנהגות שלהם כלפיו בעבר ללא שום סיבה מוצדקת. הוא יכול בסיטואציה מסוימת לסגור לנו את הפינה הכי בעייתית בקבוצה.
 
למעלה